Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/6/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/6/2002

ΔΟΚΙΜΗ 
Mercedes C 200 Kompressor
 

Λαοφιλές άστρο!
 

Κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της ελληνικής αγοράς είναι η νέα έκδοση της Mercedes C-Class με το μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους με τη βοήθεια του γνωστού πλέον μηχανικού υπερσυμπιεστή. 
Η φορολογική “τρίπλα” του κυβισμού αναμένεται να προσθέσει αρκετές ποσοστιαίες μονάδες στη ζήτηση του έτσι και αλλιώς δημοφιλούς μεσαίου του Γερμανού κατασκευαστή στην αγορά της χώρας μας.

Τώρα που η Mercedes, το κλασικό σύμβολο κύρους, προσάρμοσε τη χωρητικότητα του κινητήρα στα ελληνικά και όχι μόνο πρότυπα, οι προσδοκίες για καλύτερη εμπορική πορεία δείχνουν πιο ρεαλιστικές από ποτέ. Μόλις ένα φορολογικό "κλικ" πιο πάνω από τη δημοφιλή κατηγορία των 1.600 κ.εκ., το νέο επίτευγμα του Γερμανού κατασκευαστή δείχνει να είναι "παραγγελιά" για τον Έλληνα καταναλωτή. Άλλωστε, οι περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν τη χωρητικότητα των 1,6 λίτρων για τις μεσαίες τους προτάσεις και τις εφοδιάζουν με μηχανικά σύνολα 1,8 λίτρων. Το νέο μηχανικό σύνολο της Mercedes με τη χωρητικότητα των 1.796 κ.εκ. εφοδιάζει τη C- Class με τρεις εκδόσεις απόδοσης. Η πρώτη που ήρθε στα χέρια μας είναι αυτή με τους 163 ονομαστικούς ίππους -απόδοση που διακρίνεται ως η υψηλότερη μεταξύ των ανταγωνιστικών μηχανικών συνόλων με ανάλογη χωρητικότητα. Σχεδιαστικά τίποτα δεν προδίδει τη διαφορά της νέας αυτής έκδοσης, τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο εσωτερικό. Η κομψή γραμμή του μεσαίου σεντάν της Mercedes δεν έχει δεχτεί καμία επέμβαση. Οι επιβάτες απολαμβάνουν την ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης, σε επίπεδα κορυφής για τα δεδομένα της κλάσης. Δεν παρατηρείται καμία διαφορά και στη λειτουργία του μηχανικού συνόλου από τη μεριά των επιβατών, αφού και πάλι το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου είναι συγκρατημένο σε χαμηλό επίπεδο, χάρη και στην κορυφαία ηχομόνωση που κρατά έξω από την καμπίνα των επιβατών τους ενοχλητικούς θορύβους. 
Το νέο στοιχείο "κρύβεται" κάτω από το εμπρόσθιο καπό και δεν είναι άλλο από το μηχανικό σύνολο με τη χωρητικότητα των 1,8 λίτρων που με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή μεγιστοποιεί την απόδοση. Η διαφορά είναι ορατή με τον όγκο του νέου μηχανικού συνόλου να είναι μικρότερος από αυτόν του δίλιτρου. 
Ο οδηγός που έχει "γευτεί" τη μεγαλύτερη έκδοση με το δίλιτρο μοτέρ θα μπορέσει να εντοπίσει κάποιες μικρές διαφορές, αναφορικά κυρίως με την απόκριση του κινητήρα στις εντολές του οδηγού, μιας και ο μικρότερος σφόνδυλος του νέου κινητήρα έχει ωφελήσει τον κινητήρα σε "σπιρτάδα" και οι στροφές αυξομειώνονται συγκριτικά πιο γρήγορα. 
Με τον εξοπλισμό του μοντέλου να είναι στα γνωστά πλήρη πρότυπα, όπως μας έχει συνηθίσει η Mercedes, το μοντέλο σίγουρα κερδίζει τους οπαδούς της πολυτέλειας και της ποιότητας, ενώ κάνει ακόμα πιο προσιτή τη φίρμα σε όσους θέλγονται από το πρεστίζ που επισύρει η κατοχή ενός μοντέλου με σήμα το τριάκτινο αστέρι. Τα 37.800 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση δείχνουν ρεαλιστικό νούμερο και καθιστούν τη μεσαία Mercedes αρκετά προσιτή για το κοινό στο οποίο απευθύνεται αλλά και ανταγωνιστική απέναντι στο "αντίπαλον δέος" που ακούει στο όνομα BMW 318i, η οποία φέρει κινητήρα 2,0 λίτρων και η τιμή αγοράς της ξεκινά από τα 34.200 ε. Η στρατηγική αυτή κίνηση της Mercedes θα δώσει μάλλον αρκετή ώθηση στο έτσι και αλλιώς δημοφιλές της μεσαίο μοντέλο, αφού το φορολογικό σύστημα της χώρας μας κάνει τους καταναλωτές "πολέμιους" των πολλών κυβικών. Το σίγουρο είναι πως η νέα έκδοση αξίζει 100% την προσοχή των εν δυνάμει αγοραστών.


Στο εσωτερικό όπως και στο αμάξωμα τίποτα δεν έχει αλλάξει σε σχέση με την έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα. Η ποιότητα που απολαμβάνει ο οδηγός και οι επιβάτες είναι κορυφαία για τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας.

 ΔΟΚΙΜΗ Mercedes C 200 Kompressor
 
Λαοφιλές άστρο!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ασφαλής σε κάθε περίπτωση
Απέναντι σε έναν ομοεθνή προικισμένο αντίπαλο
Γνήσια Mercedes σε λειτουργία και με πολύ καλή απόδοση