Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/7/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Audi A4 2,0 Multitronic
 

Συνεχώς μεταβαλλόμενη διάθεση
 

To τεχνολογικά προηγμένο αυτόματο κιβώτιο "Multitronic" δε μεταβάλλει συνεχώς μόνο τις σχέσεις μετάδοσης αλλά και τη διάθεση του οδηγού μεταξύ άνετης και σπορτίφ μετακίνησης. Αρωγοί σε αυτό τόσο ο "πρόθυμος" 2λιτρος κινητήρας όσο και το καλοστημένο αμάξωμα του νέου Audi A4. 

Tα τελευταία χρόνια, σημαντικά τεχνολογικά επιτεύγματα κάνουν την εμφάνισή τους σε κατηγορίες περισσότερο προσιτές στο καταναλωτικό κοινό, το οποίο παλιότερα συναντούσε κάτι ξεχωριστό μόνο στη μεγάλη κατηγορία. 
Η Audi, όντας μια φίρμα υψηλού κύρους παρουσιάζεται για ακόμα μια φορά συνεπής απέναντι στο κοινό που απαιτεί το "κάτι παραπάνω" στις επιλογές του. Ετσι, η γκάμα του νέου Α4 εμπλουτίστηκε με τη δίλιτρη έκδοση Multitronic, που όπως προδίδει η ονομασία της αποτελεί μια διαφορετική επιλογή, όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων. Η εν λόγω έκδοση κοστίζει 930.000 δρχ. επιπλέον από τη βασική έκδοση στα 2,0 λίτρα, τιμή που δικαιολογούν η υψηλή τεχνολογία που συναντάμε και βέβαια ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας. 
Ο αγοραστής του Audi A4 Multitronic έχει στη διάθεσή του όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το μεσαίο μοντέλο σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς, ενώ ταυτόχρονα μεγιστοποιείται η οδηγική του άνεση. Το προηγμένο σύστημα μετάδοσης αποδεικνύεται αποτελεσματικό τόσο στην κίνηση μέσα στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο, διατηρώντας τον 2λιτρο κινητήρα πάντα στην ωφέλιμη περιοχή περιστροφής του. Επιλέγει την κατάλληλη σχέση χωρίς να γίνονται αισθητά τα "σκορτσαρίσματα" (ιδιαίτερα όταν πραγματοποιείται Kickdown) που συναντάμε στα κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. 
Στο εξωτερικό μέρος το μεσαίο μοντέλο δεν παρουσιάζει διαφοροποιήσεις από την "απλή" δίλιτρη έκδοση ενώ στο θάλαμο επιβατών και πιο συγκεκριμένα στη βάση της κονσόλας ξεχωρίζει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου CVT αλλά και η "αρχοντική" επένδυση ξύλου που κοσμεί το ταμπλό.


Κορυφαία ποιότητα κατασκευής και αίσθηση πολυτέλειας είναι τα στοιχεία που συναντάει κάποιος στο εσωτερικό μέρος του Audi A4 Multitronic. Ο καλαίσθητος σχεδιαστικά επιλογέας ταχυτήτων κοσμεί τη βάση της κονσόλας.

Τεχνολογία αιχμής 
Τεχνολογικά προηγμένη είναι η έκδοση του νέου Audi A4 που είχαμε στη διάθεσή μας. Αιτία γι' αυτό αποτελεί ο συνδυασμός του γνωστού δίλιτρου κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Multitronic. Πρόκειται για ένα κιβώτιο τύπου CVT (Continiously Variable Transmission) το οποίο διαθέτει συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις, καθώς και μια λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει με σειριακό τρόπο ("+" και "-") τις έξι συνολικά σχέσεις μετάδοσης. Η κατασκευαστική του φιλοσοφία συνίσταται στη μεταβαλλόμενη διάμετρο δύο τροχαλιών συνδεδεμένων μεταξύ τους με μια ατσάλινη ζώνη που είναι σε σχήμα "V". Ωστόσο η Audi προχώρησε ένα βήμα παραπάνω αντικαθιστώντας τον "κλασικό" για τα κιβώτια CVT υδραυλικό μετατροπέα ροπής με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Αυτός είναι σε θέση να προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, εναρμονισμένα στο εκάστοτε προφίλ οδήγησης που επιλέγει ο χρήστης. Η εναλλαγή των σχέσεων με σειριακό τρόπο μπορεί να γίνει από τον επιλογέα, ενώ για τον σκοπό αυτό διατίθεται προαιρετικά σύστημα με διακόπτες που τοποθετούνται πάνω στο τιμόνι. Το Multitronic είναι διαθέσιμο για όλα τα προσθιοκίνητα μοντέλα της γκάμας Audi και μπορεί να συνδυαστεί ακόμα και με τον εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων.