Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/7/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/7/2003

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
To νέο Μazda 3
 

(zoom) x 3
 

H Mazda έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες για το μοντέλο 3. Η δυναμική σχεδίαση και οι έντονες καμπύλες είναι τα βασικά σχεδιαστικά συστατικά του νέου Mazda που φιλοδοξεί να προσφέρει αυξημένες δόσειςοδηγικής ευχαρίστησης στη μικρομεσαία κατηγορία.
  
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η Mazda έχει εξαπολύσει μια πραγματικά ολομέτωπη επίθεση στην αγορά λανσάροντας συνεχώς νέα και πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα όπως το μικρό 2 και το μεσαίο 6. Το επόμενο λογικό βήμα λοιπόν έπρεπε να αφορά τη μικρομεσαία κατηγορία και η Ιαπωνική εταιρεία είναι πλέον έτοιμη να ρίξει στην αγορά το 3. 
Πρόκειται για ένα όχημα το οποίο βασίζεται στο πρωτότυπο MX-Sportif που παρουσιάστηκε στη Γενεύη το φετινό Μάρτιο και για να είμαστε ακριβείς πολύ λίγες είναι οι διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στην έκδοση παραγωγής και το εκθεσιακό πρωτότυπο, κάτι που οφείλεται στην πολύ θερμή υποδοχή που είχε επιφυλάξει τότε το κοινό. Βασικό χαρακτηριστικό του 3 είναι αναμφίβολα οι πληθωρικές καμπύλες γραμμές τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος και στην οροφή του πεντάθυρου αμαξώματος. Το εμπρόσθιο καπό φέρει δύο βαθιές αυλακώσεις οι οποίες "καταλήγουν" στη μάσκα με τις πέντε γωνίες, στοιχείο το οποίο είναι και ο βασικός σχεδιαστικός δεσμός με το 2 και το 6. Συνολικά το family-look είναι πολύ έντονο στις επιφάνειες του 3 καθώς και τα φωτιστικά σώματα είναι αρκετά επηρεασμένα σε ύφος από τα προαναφερθέντα οχήματα και έως ένα βαθμό και από το εντυπωσιακό RX-8. Εντύπωση προκαλούν τα πολύ τονισμένα φτερά των τροχών στο εμπρόσθιο μέρος καθώς και η πεπλατυσμένη βάση των πίσω πλαϊνών παραθύρων, μια λεπτομέρεια που κάνει το 3 να φαίνεται εξαιρετικά μυώδες για όχημα αυτής της κλάσης. Ανάλογη είναι η εικόνα που αναμένεται να έχει το 3 και στο εσωτερικό αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες του πρωτοτύπου όπου η αισθητική είναι ιδιαίτερα σπορτίφ με σημείο αναφοράς τον πίνακα οργάνων με τις τρεις στρογγυλές εσοχές ενώ και η κεντρική κονσόλα βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τη γενικότερη εμφάνιση του οχήματος διαθέτοντας μεγάλα και περιστροφικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματιστικού, του ηχοσυστήματος κ.λπ. Η Mazda δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα περαιτέρω στοιχεία για το θάλαμο των επιβατών, τους χώρους κ.λπ., όμως δηλώνει ότι έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην άνεση των επιβαινόντων, την ευχρηστία και την πρακτικότητα του 3. Ωστόσο έχει διαρρεύσει ότι το μοντέλο θα διαθέτει κινητήρες 1,4 και 1,6 λίτρων ενώ μελλοντικά θα πωλείται στην αγορά και τετράθυρη έκδοση από πλευράς αμαξώματος. Κορυφαία επιλογή στον τομέα των κινητήρων θα είναι ένα μοτέρ 2,0 λίτρων χωρίς πάλι να είναι γνωστή η ιπποδύναμή του. Πιθανότατα πρόκειται για το ίσης χωρητικότητας μηχανικό σύνολο που διέθετε και το MX-Sportif, το οποίο είναι τετρακύλινδρο σε σειρά, με ειδικά σχεδιασμένη εισαγωγή και εξαγωγή αέρα και εκπομπές ρύπων που πληρούν τις προδιαγραφές της οδηγίας Euro 4. Εάν επιλεχθεί αυτός ο κινητήρας θα συνδυαστεί με κιβώτιο πέντε -πυκνά διατεταγμένων- σχέσεων ενώ θα συνοδεύεται και από σύστημα ελέγχου της σταθερότητας. Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία στο δρόμο το 3 θα έχει σπορτίφ προσανατολισμό για να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση αντάξια πολλών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Το όχημα παράγεται ήδη στην Ιαπωνία, και μετά την παρουσίασή στη Φρανκφούρτη θα εισάγεται και στην Ελλάδα. 


Στο εμπρός μέρος πρωταγωνιστούν η μάσκα με τις πέντε γωνίες αλλά και τα "θυμωμένα" φωτιστικά σώματα. 



Eντονες καμπύλες στο εμπρός και το πίσω μέρος αλλά και στην οροφή χαρακτηρίζουν το Mazda 3.


Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν κατά κάποιο τρόπο τη "λογική" του μεσαίου οικογενειακού 6, λόγω του διάφανου κρυστάλου και των δόσεων χρωμίου που διαθέτουν. Eνδιαφέρον σχεδιαστικό στοιχείο στο Mazda 3 είναι και η τριγωνικού σχήματος τρίτη γυάλινη πλαΐνή επιφάνεια.



Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ευχάριστη με πολλές σπορτίφ πινελιές προκειμένου να ταιριάζει με το συνολικό ύφος του οχήματος.





Ο ανταγωνισμός 
Η σχεδίασή του, η οδική συμπεριφορά και η μεγάλη ποικιλία εκδόσεων φέρουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την επιτυχία του Peugeot 307. Εφοδιάζεται με κινητήρες 1,4, 1,6 και 2,0 λίτρων με ισχύ 75, 110 και 136 ίππων.

Ενας σκληρός αντίπαλος θα είναι το Corolla. Διαθέτει μεταξύ άλλων και πολυμορφική έκδοση ενώ εφοδιάζεται με κινητήρες 1,4 και 1,6 λίτρων (97 και 110 ίπποι). Υπάρχει και έκδοση 1,8 λίτρων και 192 ίππων (T-Sport).

Τρίτο σε πωλήσεις ήταν το 2002 το Hyundai Accent όμως επειδή δεν ταιριάζει με το ύφος του 3 αναφερόμαστε στο τέταρτο Focus. Το όχημα της Ford διαθέτει εκδόσεις στα 1,4, 1,6 1,8 και 2,0 λίτρα με ισχύ 75, 100, 115 και 172 ίππων.