Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/7/2002

Ποικιλία στις ταχυμεταφορές

Εχοντας σα δεδομένο πως και τα τρία αυτοκίνητα διαθέτουν τα "προσόντα" για να μετακινήσουν οδηγό και επιβάτες ταχύτατα, οι διαφορές που εντοπίζονται στην οδική τους συμπεριφορά και γενικότερα στο στήσιμό τους στο δρόμο, έχουν να κάνουν με το είδος του αμαξώματος και τον προορισμό τους. 
Αρχίζοντας αλφαβητικά, το Opel Zafira αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην κάλυψη αποστάσεων με αυξημένη ταχύτητα κίνησης και πάντα με το δείκτη της ασφάλειας να βρίσκεται πολύ ψηλά. Τα περιθώρια πρόσφυσης που εξασφαλίζονται από το ενισχυμένο πλαίσιο και τα ελαστικά (225/45- 17') είναι επιπέδου κατασκευής GTi. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές περιορίζονται από τη σφιχτή ανάρτηση (που δεν κουράζει τους επιβάτες) αλλά είναι υπαρκτές και όταν τείνει να εκδηλωθεί υποστροφή λόγω κακής εκτίμησης της ταχύτητας από τον οδηγό, τότε το μη απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης επαναφέρει την τάξη στα δρώμενα. Οι ευθείες και οι ανοιχτές καμπές είναι το στοιχείο του ταχύτατου Γερμανικού πολυχρηστικού, καθώς εκεί ο όγκος του δεν προβληματίζει τον οδηγό και οι αποστάσεις κυριολεκτικά εκμηδενίζονται. Για την ακινητοποίηση του ογκώδους αμαξώματος, φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι στους εμπρός τροχούς και απλοί πίσω. Το αντίστοιχο πεντάλ δεν διακρίνεται για τη σωστή αίσθηση που δίνει στον οδηγό. 
Το Seat Leon Cupra R με τους 210 ίππους, παρά το γεγονός ότι βασίζεται σε ένα μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας, καταφέρνει να δώσει σε οδηγό και επιβάτες την αίσθηση αμιγώς σπορ κατασκευής. Στο δρόμο το κράτημά του είναι εκπληκτικό και σημαντικό μερίδιο για την επιτυχία αυτή είναι η επιλογή των ελαστικών διάστασης 225/40 που φιλοξενούνται σε ζάντες 18 ιντσών (προαιρετικά). Η επιλογή μπορεί να φαίνεται ακραία για χρήση στους ελληνικούς δρόμους (με τις πολλές λακκούβες κ.λπ.) αλλά σε καλής ποιότητας άσφαλτο αποζημιώνει τους τεχνικούς της Ισπανικής εταιρείας, καθώς προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή και ο συνδυασμός της με τα χαμηλού προφίλ λάστιχα, πλήττει καίρια την άνεση των επιβατών αλλά συμβάλλει στην πολύ καλή εικόνα του μοντέλου σε δρόμους με στροφές, όπου ο οδηγός θα εκδηλώσει επιθυμία για γρήγορη οδήγηση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ακριβές, μεταφέροντας πλήρη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού για τα τεκταινόμενα στο δρόμο. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση πέδησης. Θα λέγαμε ότι σε καλή άσφαλτο το Cupra R μπορεί να κινηθεί σαφώς πιο γρήγορα από τις τετρακίνητες εκδόσεις του Leon. 
Το Ιαπωνικό κουπέ εκτός της εντυπωσιακής σχεδίασης, επιδεικνύει και πολύ καλή εικόνα στο δρόμο. Έχοντας την πιο "λογική" οικονομικά επιλογή σε διάσταση ελαστικών (205/60- 16') και όντας το πιο προφανώς σπορ από τα τρία μοντέλα του συγκριτικού, η Celica θα ικανοποιήσει αυτόν που αναζητά έντονες συγκινήσεις από το αυτοκίνητό του. Χωρίς κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα πέραν του ABS, σε αντίθεση με τα άλλα δύο μοντέλα, το μοντέλο της Toyota απαιτεί από τον οδηγό να χρησιμοποιήσει την οξυδέρκειά του για να κινηθεί γρήγορα. Χωρίς να είναι ιδιαίτερα "νευρικό", το πίσω μέρος του μοντέλου με τους κατάλληλους χειρισμούς από τη μεριά του οδηγού, προσφέρεται για ιδανική τοποθέτηση πριν από κάποια στροφή. Το τιμόνι αν και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο προσφέρει καλή αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και η σταθερότητα της Celica στις ευθείες είναι υποδειγματική. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, προσφέροντας καλή αίσθηση κατά τη χρήση τους.



Το Ιαπωνικό κουπέ μοντέλο, προσφέρει μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης στον οδηγό που γνωρίζει την "τέχνη" και πως να προκαλεί και να ελέγχει την υπερστροφή. Το τιμόνι και τα φρένα είναι άξιοι συμπαραστάτες, ενώ ο εξαιρετικός κινητήρας "πρωτοστατεί" ως σύμμαχος του οδηγού.


Τα ελαστικά διάστασης 205/50 φιλοξενούνται σε ζάντες 16 ιντσών και προσφέρουν καλή πρόσφυση σε κάθε περίπτωση.


Καμία εκτροπή από την επιθυμητή τροχιά δεν επιτρέπεται να εκδηλωθεί χάρη στο μη απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης του Opel Zafira OPC. Το Γερμανικό πολυχρηστικό, κινείται εξαιρετικά σταθερά, ακόμα και σε ρυθμό που μπορεί να ταπεινώσει κάμποσα μικρά GT.


Τα ελαστικά που περιβάλλουν τις όμορφες ζάντες των 17 ιντσών του Zafira OPC έχουν διάσταση 225/45.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 Seat Leon Cupra R vs Opel Zafira OPC-Toyota Celica T-Sport
 
O θαυμαστός κόσμος των 200 ίππων...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ποικιλία στις ταχυμεταφορές
Εσωτερικό ανάλογο του προσανατολισμού
Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης...