Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/7/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Ford Mondeo 1,8 4d VS Mazda 6 1,8 4d
 

Επενδύσεις στη μεσαία κατηγορία
 

Με το νέο Mazda 6 η Ιαπωνική εταιρεία ξεκινάει μία νέα πορεία αλλάζοντας τα σχεδιαστικά της πρότυπα, απευθυνόμενη στους οδηγούς που αναζητούν σπορτίφ σχεδίαση σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Είναι όμως σε θέση το νέο Mazda 6 να "χτυπήσει" το Mondeo το οποίο προσφέρει μεγάλους χώρους, είναι ευχάριστο οδηγικά και διαθέτει κορυφαία σχέση τιμής-αξίας;

Με το νέο μεσαίο μοντέλο 6, η Mazda αλλάζει σελίδα στην ιστορία της καθώς αντικαθιστά τη σχεδιαστική της ταυτότητα, όπως και τις ονομασίες των μοντέλων της. Η πολυτελής φίρμα Xedos έχει ενσωματωθεί πλέον με τη Mazda, η οποία στο προσεχές μέλλον θα παρουσιάζει νέα μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα στα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου θα εισαχθεί στη χώρα μας το νέο Mazda 2, το οποίο θα αντικαταστήσει το Demio και θα βασίζεται στο πλαίσιο του νέου Fiesta, ενώ παράλληλα θα εφοδιάζεται με τους κινητήρες του μικρού μοντέλου της Ford. Επίσης το Μάιο του 2003 θα κάνει την εμφάνισή του στην Ελλάδα το RX-8, ενώ στα τέλη του 2003 θα παρουσιαστεί o αντικαταστάτης του 323, το Mazda 3. Παράλληλα όλα τα μοντέλα που θα φέρουν την ονομασία RX θα εφοδιάζονται μόνο με περιστροφικούς κινητήρες (Wankel), ενώ το μοναδικό μοντέλο που θα διατηρήσει το όνομά του είναι το MX-5. 
Το Mazda 6, το οποίο αντικαθιστά το 626, έχει ήδη ξεκινήσει μία πολύ καλή εμπορική πορεία, καθώς σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα στην Ιαπωνία οι παραγγελίες έχουν φτάσει τις 7.000 μονάδες (έναντι 1.000 μονάδων που ήταν ο στόχος), ενώ στην Ευρώπη είναι περισσότερες από 30.000 μονάδες. Ένα από τα βασικά στοιχεία που έχουν κάνει το νέο μοντέλο της Mazda δημοφιλές είναι η σπορ σχεδίαση του αμαξώματός του. Αυτό θυμίζει κουπέ αμάξωμα λόγω τόσο της σφηνοειδούς σχεδίασής του όσο και του έντονα κεκλιμένου πίσω παρμπρίζ. 
Παράλληλα από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά του νέου Mazda 6 αποτελούν τα εμπρός αλλά κυρίως τα πίσω φωτιστικά σώματα με το πολλαπλό κάτοπτρο, τα οποία παραπέμπουν σε μοντέλα της Lexus. Μοντέρνο αισθητικά είναι και το εσωτερικό του νέου μεσαίου μοντέλου της Mazda. H ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος είναι πολύ καλή, όπως και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. 
Το πλαίσιο του νέου Mazda 6 δεν προέρχεται από τη Ford. Η τελευταία όπως και οι Jaguar και Volvo στο μέλλον θα εφοδιάζονται με τα τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα της Mazda. To Mazda 6 διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους τέσσερις τροχούς (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με αντιστρεπτική δοκό και στους δύο άξονες). Αυτές αμβλύνουν με πολύ καλό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου, ενώ παράλληλα προσφέρουν στο αυτοκίνητο πολύ καλή σταθερότητα. 
Το Mazda 6 στη βασική του έκδοση εφοδιάζεται με ένα νέο κινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 120 ονομαστικών ίππων. Στην αγορά διατίθεται με ένα επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο είναι πλήρες, καθώς περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, κλιματισμό, 6 αερόσακους, ABS, ράδιο CD με χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control και ζάντες αλουμινίου στην ανταγωνιστική τιμή των 20.990 ευρώ (η 5θυρη έκδοση κοστίζει 21.290 ευρώ, ενώ πριν το τέλος του τρέχοντος έτους θα εισαχθεί και η station wagon έκδοση). 
Κορυφαία σχέση τιμής αξίας διαθέτει και το Ford Mondeo, το οποίο στη βασική έκδοση Comfort έχει χαμηλότερη τιμή αγοράς κατά 2.041 από το Mazda 6, ενώ διαθέτει όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης και ασφαλείας. Παράλληλα το μεσαίο μοντέλο της Ford είναι πρώτο σε πωλήσεις στη κατηγορία του στην Ελλάδα. Αισθητικά το Mondeo δείχνει περισσότερο πολυτελές έναντι του πιο σπορτίφ σχεδιαστικά Mazda. Επίσης το Mondeo διαθέτει αρκετά μεγάλους χώρους, ενώ ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι η πολύ καλή αίσθηση που προσφέρει στο χρήστη του κατά την οδήγηση. Η "μάχη" λοιπόν μεταξύ των δύο μοντέλων είναι αρκετά δύσκολη με τον τελικό νικητή να κερδίζει στα σημεία...

Επιτυχημένη εκδήλωση με πολλά και ευχάριστα χιλιόμετρα στην Πελοπόννησο 
Για την πρώτη επίσημη πανελλαδική παρουσίαση του νέου Mazda 6 στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, η ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε την Πελοπόννησο για την κάλυψη του οδοιπορικού. Με αφετηρία τις εγκαταστάσεις της ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ στη Νέα Κηφισιά, οδεύσαμε προς το Ναύπλιο, τη Σπάρτη, την Καλαμάτα για να καταλήξουμε στον Πύργο όπου και διανυκτερεύσαμε. Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε προς τα Καλάβρυτα για να επιστρέψουμε στην Αθήνα σε μία ευχάριστη διαδρομή όπου καλύφθηκαν συνολικά περίπου 800 χλμ.

Η επίσημη πανελλαδική παρουσίαση του νέου Mazda 6 στον ειδικό Τύπο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην 
Πελοπόννησο.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Mondeo 1,8 4d VS Mazda 6 1,8 4d
 
Επενδύσεις στη μεσαία κατηγορία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ευχάριστος διάκοσμος και πολύ καλή ποιότητα
Περισσότερος χώρος στο πίσω κάθισμα του Mondeo
Εύστροφοι κινητήρες με πολύ καλή ροπή
4 αστέρια από το Euro NCAP
Πιο ευχάριστο στην οδήγηση το Ford Mondeo