Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/9/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/9/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Renault Laguna 1,6 Εstate

Κομψός μεταφορέας
 

Ενα κομψό αμάξωμα ίσως είναι το κλειδί για την αλλαγή της αντιμετώπισης των station wagon αυτοκινήτων από τους Ελληνες καταναλωτές. Η νέα Laguna της Renault πάντως πληροί αυτήν την προϋπόθεση, όντας αντικειμενικά ένα όμορφο αυτοκίνητο. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της είναι κοινά με την πεντάθυρη έκδοση, οπότε και η συνολική εντύπωση που προκύπτει από το μοντέλο είναι θετική.
 

Απαράμιλλη άνεση, πιστή στα Γαλλικά πρότυπα, η οποία ορίζεται από την εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης και τα μαλακά καθίσματα. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό του μοντέλου που εντυπώνεται πιο έντονα στη συνείδηση του περιστασιακού οδηγού. Από εκεί και πέρα, η ασφαλής οδική συμπεριφορά σε κάθε είδους δρόμο και η κομψή σιλουέτα είναι δύο ακόμα στοιχεία που περιλαμβάνονται στη λίστα με τις καλές εντυπώσεις. Ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι αρκετά καλός και δεν εμφανίζει ελλείψεις σημαντικές, από τη βασική του κιόλας έκδοση. Αισθητικά η Estate έκδοση του Γαλλικού μοντέλου είναι αρκετά όμορφη, με τον τρίτο όγκο να είναι προσαρτημένος αρμονικά. Οι ράγες στην οροφή του αυτοκινήτου εντείνουν το αίσθημα της πρακτικότητας, που εξ ορισμού "συνοδεύει" τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσδίδουν διαφορετικό εμφανισιακό ύφος στο μοντέλο. Το συγκριτικό πλεονέκτημά του έναντι της πεντάθυρης έκδοσης, το οποίο αποτελεί στην ουσία και τη μόνη διαφορά, είναι το σχήμα του χώρου των αποσκευών, ο οποίος είναι κατά 45 λίτρα μεγαλύτερος σε χωρητικότητα στην έκδοση Estate (430 λίτρα της 5θυρης έναντι 475 λίτρων της Estate). Στο δρόμο, η Laguna Estate επιδεικνύει μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες με υψηλή ταχύτητα κίνησης, ενώ και οι αντιδράσεις του αμαξώματος στις εντολές του οδηγού μέσω του συστήματος διεύθυνσης είναι πιο άμεσες λόγω των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών με τα οποία εφοδιάζεται το μοντέλο. Ο κινητήρας δείχνει λίγος για τις ανάγκες των σχεδόν 1,5 τόννων του βάρους, ιδιαίτερα όταν λειτουργεί και ο κλιματισμός. 
Ωστόσο στις Εθνικές οδούς με τις ανοιχτές στροφές και τις παρατεταμένες καμπές, η εντύπωση που αποκομίζει ο οδηγός είναι πολύ καλή, καθώς το μοντέλο επιδεικνύει κορυφαία κατευθυντικότητα. Για τις δύσκολες καταστάσεις (βλ. ολισθηρό οδόστρωμα, αυξημένη ταχύτητα σε δρόμο με στροφές), υπάρχει το διακριτικό ESP που επεμβαίνει κατασταλτικά. Συμπαραστάτες του οδηγού είναι και τα αποτελεσματικά φρένα με το ABS και το AFU, να συνεπικουρούν στην ελαχιστοποίηση της απόστασης ακινητοποίησης.


Σταθερό και άνετο, το Γαλλικό μοντέλο δείχνει το δρόμο σε επίπεδο άνεσης αλλά και οδικής συμπεριφοράς. Τα χαμηλού προφίλ ελαστικά δεν επηρεάζουν αρνητικά την άνεση.
Η προσθήκη του τρίτου όγκου είναι ιδιαίτερα αρμονική και έτσι η σιλουέτα της νέας Laguna Estate ανταγωνίζεται σε κομψότητα την 5θυρη. 
Καμία διαφορά στο πολυτελές εσωτερικό της Laguna Estate σε σχέση με την πεντάθυρη έκδοση του μοντέλου, με τα άνετα καθίσματα να κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων φυσικά και δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί αξιοπρεπώς τους 1,5 σχεδόν τόννους του αμαξώματος.
Η ουσιαστική διαφορά 
Σε σχέση με την πεντάθυρη έκδοση του μοντέλου, η Laguna Estate επιδεικνύει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών κατά 45 λίτρα, με πρακτικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Προστασία από το "κακό μάτι" προσφέρει στις αποσκευές η αναδιπλούμενη εταζέρα. Ο αρχικός χώρος των 475 λίτρων μπορεί να επεκταθεί με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.