Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/11/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/11/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Audi A6 1,8T VS Mercedes E200
 

Σταθερές αξίες στα 1,8 λίτρα
 

Η Mercedes κατεβαίνει κατηγορία μόνο στον κυβισμό, καθώς προσφέρει τη βασική έκδοση του μεγάλου μοντέλου της E-Class με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων. Έτσι το πολυπόθητο "αστέρι" γίνεται πιο προσιτό και μπαίνει στα... χωράφια του μοναδικού μέχρι πρότινος μεγάλου μοντέλου με κινητήρα κάτω των 2,0 λίτρων, του Audi A6 1,8T.

Για την αγορά ενός αυτοκινήτου υψηλού κύρους της μεγάλης κατηγορίας, οι πιο δημοφιλείς επιλογές στην Ελλάδα αφορούν μοντέλα Γερμανών κατασκευαστών (Audi, BMW και Mercedes). Η φέρουσα το άστρο εταιρεία, σύμφωνα με τις πωλήσεις από τις αρχές του τρέχοντος έτους μέχρι τον Οκτώβριο, έχει σημειώσει τις περισσότερες ταξινομήσεις στην κατηγορία των μεγάλων αυτοκινήτων με την E-Class, ακολουθούμενη από το Audi A6. Η κόντρα των δύο αυτών μοντέλων αναμένεται να "αναζωπυρωθεί" ακόμα περισσότερο προς όφελος της E-Class λόγω της διάθεσης της βασικής έκδοσης με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων (πριν από αυτή την έκδοση το βασικό μοντέλο ήταν η E240 με τον απαγορευτικό φορολογικά κινητήρα των 2,6 λίτρων). 
Ωστόσο δεν είναι μόνο ο προσιτός κινητήρας που δίνει "πόντους" στην E-Class. H εξωτερική εμφάνιση του νέου μεγάλου μοντέλου της Mercedes κερδίζει αμέσως τον παρατηρητή, καθώς διαθέτει πολυτελή στοιχεία όχι όμως σε "βαριά" κλασική μορφή όπως τα προηγούμενα μοντέλα, αλλά σε πιο μοντέρνο ύφος. 
Πρωτοποριακό όταν παρουσιάστηκε (το 1998) ήταν για την κατηγορία αισθητικά το αμάξωμα του Audi A6, το οποίο το περασμένο έτος δέχτηκε μικρές αισθητικές αλλαγές. Το μεγάλο μοντέλο της Audi δείχνει λιγότερο πομπώδες από την E-Class, κάτι που ισχύει και για την εικόνα του εσωτερικού. Εκεί η επικράτηση του μοντέλου της Mercedes είναι ορατή αλλά και απτή όσον αφορά την ποιότητα των υλικών. Το εσωτερικό του Audi είναι πιο λιτό αισθητικά, ενώ υπάρχουν και σκληρά πλαστικά τμήματα σε κάποια σημεία του θαλάμου των επιβατών, κάτι που δε θα βρει κάποιος στη Mercedes. Παράλληλα και τα δύο γερμανικά μοντέλα είναι σε θέση να μεταφέρουν χωρίς παραχωρήσεις πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Τα δύο αυτά αυτοκίνητα προσφέρουν απλόχερα όλα τα συστήματα άνεσης, ενώ προορίζονται περισσότερο για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων σε ανοιχτό δρόμο, αφήνοντας ξεκούραστους τον οδηγό και τους επιβάτες. Αυτό όμως δε σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι δεν είναι σε θέση να κινηθούν σβέλτα και με ασφάλεια σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές. Εκεί το πιο "αθλητικό" Audi αφήνει λιγότερο απομονωμένο τον οδηγό από τα τεκταινόμενα, ωστόσο και το Α6 και η Mercedes δεν προορίζονται για "παιχνίδια" λόγω κυρίως των μεγάλων σε διαστάσεις αμαξωμάτων τους. 
Ο αγοραστής που έχει τη δυνατότητα να διαθέσει τα ποσά των 42.000 ευρώ για το Audi A6 1,8T και 44.800 ευρώ για τη Mercedes E200, σε κάθε περίπτωση θα "αποζημιωθεί" από τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας που διαθέτουν. Ωστόσο τα 2.800 ευρώ περισσότερα που κοστίζει η Mercedes E200 καλύπτονται με το παραπάνω και μόνο από τη νεότητα του μοντέλου και το κορυφαίο ίματζ της εταιρείας.





Τα φωτιστικά σώματα της E-Class προσθέτουν δυναμική αισθητική στο μεγάλων διαστάσεων αμάξωμα, ακολουθώντας το "family look" των νέων μοντέλων της εταιρείας.




Τα παραλληλόγραμμα εμπρός φανάρια και τα πίσω τραπεζοειδή του μεγάλου Audi A6 συναντώνται σε μια πιο σύγχρονη μορφή στα Audi A4 και Α8.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Audi A6 1,8T VS Mercedes E200
 
Σταθερές αξίες στα 1,8 λίτρα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ικανοί κινητήρες να αντεπεξέλθουν στα βαριά αμαξώματα
Υπεροχή της Mercedes E-Class σε ποιότητα
Μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Άνετη η E-Class-Πιο σπορτίφ οδηγικά το Α6
Το αστέρι της Ε200 αντανακλά περισσότερη λάμψη