Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/12/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/12/2000
Κατασκοπεία 
Nέο κουπέ BMW

 
Αναγέννηση!
 
Η ΒΜW επαναφέρει στο προσκήνιο τα σχέδιά της για την εξέλιξη ενός σπορ οχήματος με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Σύμφωνα με πληροφορίες το αυτοκίνητο βρίσκεται στα πρώτα στάδια της εξέλιξής του και η Γερμανική φίρμα δοκιμάζει πολλές επιλογές στον τομέα της σχεδίασης αλλά και των τεχνικών χαρακτηριστικών. 
Πριν από έναν περίπου χρόνο και συγκεκριμένα λίγους μήνες μετά την Εκθεση της Φρανκφούρτης το 1999, ο Γιόακιμ Μίλμπεργκ, επικεφαλής της BMW, είχε δηλώσει στο περιθώριο της παρουσίασης του πρωτότυπου Ζ9 Gran Turismo ότι η εταιρεία του δεν προτίθεται να εξελίξει ένα σπορ μοντέλο με κινητήρα στο κέντρο. Μάλιστα, το κορυφαίο στέλεχος της BMW είχε τονίσει ότι το θέμα αυτό δεν θα απασχολήσει τη φίρμα τουλάχιστον για τα επόμενα πέντε χρόνια. Αντίθετα με τα λεγόμενα αυτά, πληροφορίες από το διεθνή χώρο αναφέρουν ότι το ζήτημα απασχολεί την BMW, η οποία δεν πρόκειται να μείνει αμέτοχη στη "μάχη" που έχει ξεσπάσει στην κατηγορία των σπορ οχημάτων με πολύ υψηλές επιδόσεις. Το πρότζεκτ του μοντέλου με κινητήρα στο κέντρο έχει... αναγεννηθεί και βρίσκεται ήδη στα πρώτα στάδια της εξέλιξής του όπως αναφέρουν σχετικά και δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου. Η ΒΜW αναμένεται λοιπόν να πραγματοποιήσει μια δυναμική εμφάνιση στο χώρο αυτό χρησιμοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τεχνογνωσία από τη συμμετοχή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Συγκεκριμένα, από εκεί θα προέλθει ο κινητήρας του νέου μοντέλου ο οποίος θα έχει χωρητικότητα 3,0 λίτρων και δέκα κυλίνδρους σε διάταξη V. Η αγωνιστική εκδοχή αυτού του αλουμινένιου κινητήρα αποδίδει περίπου 800 ίππους, όμως στην περίπτωση του νέου μοντέλου της BMW η ισχύς υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί κοντά στους 600 ίππους. Πάντως, οι άνθρωποι της BMW σε συνεργασία με την Technik GmbH (τον τεχνολογικό "βραχίονά" της) αλλά και την M GmbH εξετάζουν τουλάχιστον τρεις ακόμη επιλογές με σαφώς μικρότερο κόστος. Αυτές οι επιλογές περιλαμβάνουν αντίστοιχα ένα κουπέ και ένα ρόουντστερ με κινητήρα 2,4 λίτρων, ένα κουπέ 1.000 κιλών με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της νέας Μ3 και ακόμη ένα κουπέ-ανταγωνιστή της Porsche 911 με τον V8 κινητήρα της Μ5. Ωστόσο, η επιλογή του V10 απευθείας -σχεδόν- από την F1 φαίνεται προς το παρόν η επικρατέστερη. Σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο αυτό καθεαυτό η Βαυαρική εταιρεία πιθανότατα θα καταλήξει σε ένα κουπέ με 2+2 θέσεις, όμως εξετάζει και το ενδεχόμενο ενός διθέσιου θαλάμου επιβατών με πόρτες οι οποίες θα ανοίγουν προς τα πάνω (σύστημα γνωστό και ως "φτερά γλάρου"). Δεδομένο όμως πρέπει να θεωρείται ότι η BMW θα δώσει έμφαση στη δημιουργία άριστων αεροδυναμικών χαρακτηριστικών καθώς και στον περιορισμό του συνολικού βάρους στα 1.200 κιλά (50 περισσότερα από την McLaren F1 και 50 λιγότερα από την Porsche Carrera GT) με βασικό "όπλο" τη χρήση υλικών όπως το αλουμίνιο και οι ίνες άνθρακα και μαγνησίου. Ο V10 κινητήρας θα συνεργάζεται με σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ σίγουρη θεωρείται η υιοθέτηση διπλού συμπλέκτη προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι απώλειες ροπής κατά τις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Οπως είναι λογικό δεν υπάρχουν στοιχεία για τις επιδόσεις του μοντέλου, όμως με βάση την ισχύ του κινητήρα (κοντά στους 600 ίππους) και το αγωνιστικών προδιαγραφών κιβώτιο, το μελλοντικό όχημα της BMW αναμένεται να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε χρόνο μικρότερο των 4 δευτερολέπτων ενώ η τελική του ταχύτητα θα ξεπερνά τα 300 χλμ/ώρα. Από πλευράς παραγωγής, η BMW θα περιοριστεί σε ένα μικρό αριθμό αντιτύπων όπως είχε κάνει άλλωστε και με τη Μ1, το μοντέλο με κινητήρα 277 ίππων τοποθετημένο στο κέντρο, που παρουσίασε στα τέλη της δεκαετίας του '70. Σχετικά με τον ανταγωνισμό της νέας BMW, πρέπει να αναφέρουμε ότι αποτελείται από καταξιωμένους κατασκευαστές του είδους όπως η Ferrari και η Porsche, όμως ουσιαστικά οι Βαυαροί θα επιδιώξουν απευθείας αντιπαράθεση με τη νέα γενιά των σπορ μοντέλων από εταιρείες όπως η Mercedes, η Bugatti αλλά και η VW. 
 
H ΒΜW έχει διαψεύσει δημόσια το ενδεχόμενο εξέλιξης ενός κουπέ με κινητήρα στο κέντρο, όμως πληροφορίες αναφέρουν ότι το εν λόγω σχέδιο... αναγεννήθηκε και μάλιστα προβλέπει τον εφοδιασμό του οχήματος με V10 μηχανικό σύνολο 600 ίππων προερχόμενο από την Formula 1. 


Ο παραδοσιακός ανταγωνιστής της BMW είναι η Mercedes και το νέο κουπέ της πρώτης θα κληθεί να "κερδίσει" την SLR που θα πωλείται από το 2003. Το μοντέλο εξελίσσεται σε συνεργασία με την McLaren και διαθέτει κινητήρα 5,5 λίτρων και 557 ίππων. 


Μοντέλα με χαρακτήρα σαν αυτόν της Ferrari F50 θα κληθεί να αντιμετωπίσει η νέα BMW. Φυσικά το Γερμανικό μοντέλο θα "κονταροχτυπηθεί" με το διάδοχο της F50 (πιθανότατα F60) ο οποίος όμως δεν αναμένεται να παρουσιαστεί πριν το 2002. 


Ενας από τους βασικούς ανταγωνιστές της νέας BMW αναμένεται να είναι η Porsche Carrera GT η οποία θεωρείται σίγουρο ότι θα εξελιχθεί και θα μπει στην παραγωγή. Το πρωτότυπο εφοδιάζεται με V10 κινητήρα 5,5 λίτρων και 558 ίππων, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο.