Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/12/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/12/2000
ΔΙΕΘΝΗ
 
Nέα Mercedes SL
 

Στα τελευταία στάδια των δοκιμών εξέλιξης βρίσκεται πλέον η SL πέμπτης γενιάς. Το μοντέλο, το οποίο θα αντικαταστήσει ένα από τα πιο γνωστά και ποθητά ρόουντστερ της Mercedes, θα παρουσιαστεί μέσα στο 2001 και αναμένεται να είναι εντυπωσιακό τόσο σε θέματα εμφάνισης, όσο και υψηλής τεχνολογίας. Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση της νέας SL, η σχετική κατασκοπευτική φωτογραφία που δημοσιεύουμε είναι αρκούντως αποκαλυπτική. Στο εμπρός μέρος λοιπόν υιοθετείται το μοτίβο των διπλών στρογγυλών φωτιστικών σε μια εκδοχή αντίστοιχη με αυτή που συναντάται στην CL, το μεγάλο κουπέ της Mercedes. Σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, η νέα SL έχει να επιδείξει οριακά μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις καθώς το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 3 εκατοστά. Αναμφίβολα, το πιο εντυπωσιακό γνώρισμα της SL είναι η σκληρή αναδιπλούμενη οροφή με την οποία θα εφοδιάζεται. Το σύστημα της αναδίπλωσης βασίζεται σε αυτό της SLK, όμως έχει δεχθεί ειδικές επεμβάσεις εξέλιξης προκειμένου να μην μειώνεται σε μεγάλο βαθμό το μέγεθος του χώρου αποσκευών όταν η οροφή είναι ανοικτή. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες λοιπόν ο όγκος του αποθηκευτικού χώρου θα ανέρχεται σε 300 λίτρα όταν η οροφή βρίσκεται σε... κανονική θέση ενώ όταν αυτή "αποθηκεύεται", η μείωση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ δε θα υπερβαίνει τα 35 λίτρα. Η πρόθεση της Mercedes να εφοδιάσει τη νέα SL με συστήματα κορυφαίου τεχνολογικού επιπέδου είναι σαφής αλλά και λογική καθώς το μοντέλο θα "φιγουράρει" ως το κορυφαίο κάμπριο της φίρμας τουλάχιστον μέχρι να εμφανιστεί η SLR Roadster. Η τοποθέτηση συστημάτων όπως το Keyless-Go (σύστημα εισόδου με κάρτα αντί κλειδιού), το Active Body Control για τον περιορισμό των κλίσεων, το Comand για τον έλεγχο του κλιματιστικού, του συστήματος πλοήγησης κ.λπ. μέσω φωνητικών εντολών, το τιμόνι με τις πολλαπλές λειτουργίες κ.α. πρέπει να θεωρείται βέβαιη. Ωστόσο, η SL θα είναι το όχημα στο οποίο θα "ντεμπουτάρει" το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης Sensotronic Brake Control το οποίο χρησιμοποιεί ηλεκτρικούς παλμούς και όχι μηχανικές συνδέσεις για τη μεταφορά των εντολών του οδηγού. Στον τομέα των κινητήρων, οι επιλογές θα είναι αρχικά δύο με χωρητικότητα 5,0 και 5,5 λίτρων. Η ισχύς των δύο κινητήρων ανέρχεται σε 306 και 420 ίππους αντίστοιχα, όμως μερικούς μήνες μετά την παρουσίαση του μοντέλου θα λανσαριστεί και ένα μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 3,2 λίτρων με απόδοση 224 ίππων. Ταυτόχρονα με τον κινητήρα αυτό θα προστεθεί στην γκάμα της SL και το κιβώτιο Sequentronic στο οποίο επίσης καταργούνται οι μηχανικές συνδέσεις και αντικαθίστανται από ηλεκτρικούς παλμούς. 



Η νέα SL θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2001 και όπως φαίνεται και στη φωτογραφία θα διακρίνεται για τη δυναμική και σίγουρα γοητευτική εμφάνισή της. Η τεχνολογία αιχμής που θα εφαρμοστεί σε όλους τους τομείς καθώς και ο εφοδιασμός του μοντέλου με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή είναι μερικά ακόμη από τα βασικά γνωρίσματα του μοντέλου.