• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περιοδικό - Test

Alfa Romeo 145:
 
Δυνατή προσωπικότητα
 

H Alfa Romeo 145, η οποία είναι ουσιαστικά ο τρίθυρος αντικαταστάτης της 33, παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο του 1994. Με μήκος 4,093 μέτρα, ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία και αν μη τι άλλο, ξεχωρίζει για τη σχεδίασή της, όπως άλλωστε συμβαίνει με τα περισσότερα μοντέλα ιταλικής προέλευσης. Το εμπρός μέρος της είναι ιδιαίτερα επιθετικό, ενώ στο τελείως κάθετο πίσω μέρος, εντύπωση προκαλεί το τζάμι που σχηματίζει V. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η κομψή, "ανάλαφρη" αισθητική και η καλή ποιότητα των πλαστικών μερών.
Το μοντέλο εφοδιαζόταν αρχικά με τρεις επίπεδους κινητήρες, τον 1.351 κ.εκ. με απόδοση 90 ίππους, τον 1,6 λίτρων ονομαστικής ισχύος 103 ίππων και τον 1.712 κ.εκ. με βέλτιστη ισχύ 129 ίππους. Τα μηχανικά σύνολα αυτά ξεχώριζαν για τον ιδιόμορφο ήχο τους και την ιδιαίτερη "ζωντάνια" τους στις υψηλές στροφές. Στις αρχές του 1996, η γκάμα της 145 εξοπλίστηκε για πρώτη φορά με εν σειρά κινητήρα Twin Spark, χωρητικότητας 1.970 κ.εκ. και απόδοσης 150 ίππων. Η πλήρης αλλαγή κινητήρων, μαζί με μια μικρής έκτασης αισθητική αναβάθμιση, έγινε μέσα στο 1997, οπότε και παρουσιάστηκαν οι εξής τρεις (εν σειρά) 16βάλβιδοι κινητήρες: ο 1,4 λίτρων απόδοσης 103 ίππων, ο 1,6 λίτρων μέγιστης ισχύος 120 ίππων και ο 1.747 κ.εκ. με ονομαστική ισχύ 140 ίππους. Τα επίπεδα εξοπλισμού που συνόδευαν τους δύο μικρότερους κινητήρες (πέραν του βασικού) ήταν δύο, η έκδοση Lusso και η έκδοση Junior.
Στην πράξη, η Alfa Romeo 145 εμφανίζεται σταθερή και εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό. Στον ανοικτό δρόμο, μπορεί να κινηθεί με αρκετά μεγάλες ταχύτητες, αρκεί οι στροφές του κινητήρα να διατηρηθούν ψηλά. Στις στροφές, η οδική της συμπεριφορά είναι ουδέτερη, ενώ στο όριο εμφανίζει υποστροφικές τάσεις, οι οποίες ελέγχονται εύκολα.
Οι κύριοι ανταγωνιστές του μοντέλου στην αγορά του μεταχειρισμένου είναι το Fiat Bravo και οι τρίθυρες εκδόσεις του Peugeot 306 και του VW Golf (γενιάς 92 - 93). Λόγω της απλά ικανοποιητικής ποιότητας κατασκευής της, μετά από χρήση στο εσωτερικό της μπορεί να ακουστούν τριγμοί ή θόρυβοι. Οι τομείς που εμφανίζει πιο συχνά βλάβες είναι το ηλεκτρικό κύκλωμα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Την 145 αντικατέστησε πρόσφατα η 147.

. Αξίζει για:
1. Την ξεχωριστή σχεδίασή της
2. Τους εύηχους, δυνατούς κινητήρες που διαθέτει και τις πολύ καλές επιδόσεις που αυτοί προσφέρουν.
3. Την καλή οδική της συμπεριφορά.