Περιοδικό - Test

Ford Fiesta:
 
Οικονομία και πρακτικότητα σε κλασική συσκευασία.
 

Το Ford Fiesta κυκλοφορεί ακόμα σε μεγάλους αριθμούς σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Η δημοτικότητά του οφείλεται στον κλασικό του σχεδιασμό, στην πρακτικότητά του και κατά πολύ, στη χαμηλή του κατανάλωση. Κατά τ' άλλα, βρίσκεται ήδη πολύ καιρό στην παραγωγή, αφού παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1976. Το αμάξωμα του Fiesta θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κλασικό, αφού οι καμπύλες γραμμές του είναι αρμονικές, αλλά όχι πρωτοποριακές. Το δύο όγκων 3θυρο αμάξωμα δεν καινοτομεί, αλλά προσελκύει το κοινό που δεν αναζητά κάποιο κραυγαλέο όχημα για τις μετακινήσεις του. Το μικρό Ford είναι αρκετά άνετο για τους επιβάτες του. Τέσσερα άτομα δε θα δυσκολευτούν να χωρέσουν, ενώ ο χώρος για τους πίσω επιβάτες προσφέρει ικανοποιητική άνεση για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Από πλευράς εργονομίας, τα καταφέρνει αρκετά καλά, χωρίς να προβληματίζει με τον κακό σχεδιασμό του. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Fiesta δίνει την εντύπωση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και έχει πολύ καλή αίσθηση, οι αντιδράσεις του στο όριο είναι πολύ προοδευτικές και η πρόσφυση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Τα φρένα, όμως, αποδείχτηκαν μάλλον αδύναμα και όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, ζεσταίνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μεγάλες, λόγω των μαλακών αναρτήσεων, αλλά δεν προβληματίζουν επιβάτες και οδηγό. Στον τομέα του κινητήρα, το Fiesta της προηγούμενης γενιάς εξοπλιζόταν με τρεις κινητήρες. Ο μικρότερος, με χωρητικότητα 1,3 λίτρα, αποδίδει 60 ίππους, τιμή μάλλον χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο αμέσως μεγαλύτερος, που έχει χωρητικότητα 1,4 λίτρα και απόδοση 75 ίππους, έχει αρκετά καλές επιδόσεις και παρουσιάζεται ροπάτος, με αποτέλεσμα η χρήση του κιβωτίου ταχυτήτων να είναι περιορισμένη. Εκτός των "απλών" εκδόσεων, υπάρχει και η έκδοση XR2i, η οποία διαθέτει κινητήρα 1,8 λίτρων με απόδοση 130 ίππους. Φυσικά, με το συγκεκριμένο κινητήρα, το ελαφρύ Fiesta καταφέρνει και κινείται με γρήγορους ρυθμούς. Τα πρώτα 100 χλμ/ ώρα τα "πιάνει" σε 9,2 δεύτερα και η τελική του ξεπερνάει τα 200 χλμ/ ώρα. Εκτός των διαφορετικών κινητήρων, το Fiesta προηγούμενης γενιάς έβγαινε και σε τρία διαφορετικά αμαξώματα: ένα 3θυρο, ένα 5θυρο και ένα φορτηγάκι κλειστό. Αντικαταστάτης του Fiesta δεν υπάρχει, αφού παράγεται ακόμη, με διαφορές όμως τόσο στην εξωτερική του εμφάνιση, όσο και στην τεχνολογία των μηχανικών του μερών. Ως μεταχειρισμένο, το Fiesta παρουσιάζεται αρκετά αξιόπιστο και με λίγα προβλήματα, που δεν ενοχλούν, ενώ επιδιορθώνονται και σχετικά εύκολα. Τα βασικότερα είναι κάποιες διαρροές από τον κινητήρα, κάποια μικρά ηλεκτρικά προβλήματα και ίσως κάποια ανεπάρκεια στη στεγανοποίηση από τις τσιμούχες στις πόρτες. Τέλος, βασικότεροι ανταγωνιστές του Fiesta είναι το VW Polo, το Toyota Yaris και το 206 της Peugeot.

. Αξίζει για:
1. Την καλή οδική συμπεριφορά.
2. Τους άνετους χώρους.
3. Το μικρό κόστος χρήσης.