• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Περιοδικό - Test

Lada Niva:
  
Απ'τη Ρωσσία με αγάπη!
 

Tο Lada Niva έκανε το ντεμπούτο του το χειμώνα του 1976 και έκτοτε, βρίσκεται στην παραγωγή έχοντας υποστεί ελάχιστες αλλά ουσιαστικές αλλαγές, όπως και προσθέσεις. Η έκδοση του μοντέλου που διατίθεται στη χώρα μας, είναι η τρίθυρη των 1.690 κ.εκ. απόδοσης 80 ίππων. Το προσιτό οικονομικά, εκτός δρόμου όχημα της ρώσικης εταιρείας, έχει να επιδείξει επαρκείς εσωτερικούς χώρους -σε σύγκριση πάντα με την κατηγορία- ικανοποιητική ροπή, κάτι που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και τέλος, ένα στιβαρό αμάξωμα με δυνατότητες προσέγγισης σημείων, που άλλα τζιπ δύσκολα φτάνουν.
Το εσωτερικό της καμπίνας, μόνο ως ξεπερασμένο μπορεί να χαρακτηρισθεί, καθώς παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει, η ποιότητα υλικών συναρμογής και σχεδίασης αποτελεί το βασικό μειονέκτημα του ρώσικου 4Χ4. Τα υλικά του είναι φτηνά, ενώ και η εργονομία βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο. Η θέση οδήγησης θα προβληματίσει και θα κουράσει, καθώς ο επιλογέας ταχυτήτων είναι τοποθετημένος αρκετά μακριά από εκεί που είναι συνήθως. Τα όργανα πάντως είναι ευανάγνωστα, ενώ πολύ καλή είναι και η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.
Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου, όπως και ο χαρακτηρισμός της (καλή ή κακή), ορίζεται από τον τύπο του εδάφους πάνω στο οποίο κινούμαστε. Ετσι, σε άσφαλτο, το μεγάλο ύψος από το έδαφος, τα μαλακά ελατήρια και ο άκαμπτος πίσω άξονας οδηγούν σε πλεύσεις το αμάξωμα βάρους 1.150 κιλών. Το βαρύ σύστημα διεύθυνσης εμφανίζει μεγάλη ταλάντωση διαρκώς, ενώ η υποστροφή εμφανίζεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Σε κάθε περίπτωση όμως, η συμπεριφορά του είναι ασφαλής, καθώς είναι ομαλή και προβλέψιμη. Ετσι, με τις έντονες ή βίαιες αντιδράσεις να απουσιάζουν, το μόνο που μένει, είναι ο σεβασμός του οδηγού στα όρια του αυτοκινήτου. Επίσης, κάτι ακόμα που θα κουράσει στην οδήγηση σε άσφαλτο, είναι οι κραδασμοί που παράγει ο κινητήρας στις ψηλές στροφές, καθώς και το εξίσου υψηλό επίπεδο θορύβου. Στο χώμα. όμως, η κατάσταση αντιστρέφεται και η ανάρτηση σε συνδυασμό με το ύψος, το ροπάτο κινητήρα, το αυτοφερόμενο και δυνατό αμάξωμα και τέλος τις δυνατότητες του μπλοκέ διαφορικού, δίνουν στο Niva το χαρακτηρισμό του πλέον "στρατιωτικού τζιπ". Μόνο μελανό σημείο (πέραν των υπολοίπων) στην εκτός δρόμου συμπεριφορά του είναι η αδυναμία των φρένων, καθώς και η σύντομη πτώση της απόδοσής τους.
Στη μέχρι τώρα πορεία του μοντέλου, τα μόνα προβλήματα που παρατηρήθηκαν είναι σκουριές σε διάφορα σημεία του αμαξώματος στα παλαιότερα μοντέλα, ζημιές στο αμάξωμα από κακή χρήση σε εκτός δρόμου διαδρομές, χαλάρωση του επιλογέα ταχυτήτων ή ακόμα και άρνηση στο να πάρει την ταχύτητα, σπάνια ζημιές στο δυναμό και ακόμη πιο σπάνια ζημιές στα ηλεκτρολογικά.
Οι ανταγωνιστές του Lada Niva είναι τα Suzuki CJ413 και Jimni, καθώς και το Daihatsu Terios.

. Αξίζει για:
1.
Τις εξαιρετικές δυνατότητες του στην εκτός δρόμου χρήση.
2.
Την χαμηλή του τιμή.
3.
Τους ικανοποιητικού ς χώρους που προσφέρει.