Περιοδικό - Test

Renault 19:
 
Ποιοτικό και άνετο
 

Οταν πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική αγορά το 19, αποτελούσε - για την εποχή εκείνη - μία από τις καλύτερες αγορές.
Το αμάξωμα του 19 μπορεί να μην ενθουσιάζει εμφανισιακά, αλλά διαθέτει πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία και έναν αρκετά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,31).
Ο χώρος αποσκευών είναι κι αυτός μεγάλος και εύκολος στη φόρτωση. Η αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος συντελεί στην παραπέρα αύξηση του χώρου αποσκευών. Ο οδηγός κάθεται σε ένα άνετο κάθισμα με βελούδινη επένδυση - το οποίο συγκρατεί αρκετά καλά το σώμα- αλλά θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης παρά το ρυθμιζόμενο σε ύψος τιμόνι. Η περιφερειακή ορατότητα βρίσκεται και αυτή σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και περιορίζεται κάπως από τις φαρδιές πίσω κολώνες.
Περνώντας στον τομέα της φιλικότητας, το μόνο παράπονο αφορά την έλλειψη υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Ο μοχλός του κιβωτίου είναι θετικός στο κούμπωμά του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι σκληρός. Ο συμπλέκτης όμως είναι αρκετά σκληρός και όχι τόσο προοδευτικός όσο θα έπρεπε. 
Οι κινητήρες που εξοπλίζουν το 19 ξεκινάνε από τα 1,2 λίτρα, χωρητικότητα μικρή μεν για το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά ικανοποιητική δε από πλευράς... φορολογίας. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν προσφέρει καθόλου καλές επιδόσεις, αλλά δίνει την ευκαιρία σε οικογενειάρχες με μικρά εισοδήματα να αποκτήσουν ένα μεγάλο και καλό αυτοκίνητο με χαμηλή φορολόγηση. Αμέσως μεγαλύτερος κινητήρας είναι αυτός των 1,4 λίτρων, με απόδοση 80 ίππους, που καταφέρνει και κινεί το 19 με αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς. Εκτός των μικρών σε χωρητικότητα και απόδοση κινητήρων, το 19 εξοπλιζόταν και με δύο κινητήρες 1,8 λίτρων, με 8 και 16 βαλβίδες αντίστοιχα. Ο 8βάλβιδος απέδιδε 113 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ικανοποιεί με τις επιδόσεις που προσφέρει στο αμάξωμα. Ο 16βάλβιδος, όμως, απέδιδε 135 ίππους και κοντά στα 16 κιλά ροπής κινεί το 19 με πολύ καλούς ρυθμούς. 
Αυτό όμως που έκανε ξεχωριστό το 19 με τον κωδικό 16V, ήταν η οδική συμπεριφορά του, η οποία είναι απροβλημάτιστη και πολύ προοδευτική στις αντιδράσεις της. Στο όριο, αντιδράει υποστροφικά αλλά πλήρως ελεγχόμενα, ενώ σε γλιστερή άσφαλτο, μπορεί να μετατραπεί σε υπερστροφικό, αλλά πάντα κάτω από τις εντολές του οδηγού του και εντελώς προοδευτικά. Μελανό σημείο στην οδική συμπεριφορά του μοντέλου, είναι τα φρένα του. Κατ' αρχήν, το πεντάλ του φρένου έχει κακή αίσθηση, ενώ οι μπροστινοί τροχοί έχουν την τάση να μπλοκάρουν σχετικά εύκολα, λόγω της μεγάλης υποβοήθησης που διαθέτουν. 
Εκτός βέβαια των τετράθυρων εκδόσεων, τα 19 διετέθησαν και σε 3θυρες, 5θυρες και στέισον εκδόσεις. Αν και ο αντικαταστάτης του 19 είναι το Megane, καταφέρνει και διατηρείται αρκετά "φρέσκο" και νεανικό, ενώ τα προβλήματα που παρουσιάζει ως μεταχειρισμένο εστιάζονται σε κάποιες διαρροές από τον κινητήρα, σε προβλήματα αντοχής του εσωτερικού και στα ηλεκτρικά, τα οποία μπορεί να μη δουλεύουν σωστά. 
Τέλος, ανταγωνιστικά μοντέλα του 19 είναι το Fiat Tipo και το Ford Escort.

. Αξίζει για:
1. Την πολύ καλή του οδική συμπεριφορά.
2. Την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του.
3. Τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.