Περιοδικό - Test

Nissan Sunny:
 
 Αξιόπιστος σύντροφος
 

Τo Nissan Sunny πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και σταμάτησε να παράγεται το 1996. Η τελευταία γενιά του μεσαίου μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας ξεκίνησε να παράγεται στις αρχές του 1991 στην Ελλάδα, από το εργοστάσιο της ΤEOCAR στο Βόλο και περιελάμβανε σεντάν, λίφτμπακ και χάτσμπακ εκδόσεις. Τα Sunny εφοδιάζονταν με 4 διαφορετικούς κινητήρες. Ο μικρότερος από αυτούς ήταν ένας 16βάλβιδος 1.400άρης με 75 ίππους, ο οποίος απέκτησε ψεκασμό πολλαπλών σημείων το 94, αποδίδοντας πλέον 87 ίππους. Αυτός εφοδίαζε όλα τα αμαξώματα. Ο αμέσως μεγαλύτερος κινητήρας, με τον οποίο η Nissan εφοδίαζε το μοντέλο, ήταν ένας 1.600άρης με 90 ίππους. Η έκδοση Sunny GTi, η οποία αποτελούσε μια από τις πλέον δημοφιλείς προτάσεις της χώρας μας, εφοδιαζόταν με ένα δίλιτρο κινητήρα 143 ίππων, ενώ η κορυφαία έκδοση του μοντέλου ήταν το θρυλικό Gti - R, το οποίο έφερε ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 227 ίππων και σύστημα τετρακίνησης. Το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο του Sunny είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και οι ταχύτητες "κουμπώνουν" καλά, χωρίς να προβληματίζουν. Αντίθετα, ευνοούν ακόμη και τις γρήγορες αλλαγές, σύμφωνα με τις επιταγές της σπορτίφ οδήγησης. Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου είναι πολύ καλή, αφήνοντας περιθώρια λαθών στον οδηγό, χάρη στον ιδιαίτερα προοδευτικό χαρακτήρα του. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου, χωρίς να διακρίνεται για τον… ξεχωριστό χαρακτήρα του, είναι πλήρως αποδεκτό ακόμη και σήμερα, καθώς χαρακτηρίζεται από την υψηλή ποιότητα κατασκευής, αλλά και την εργονομία στις θέσεις των χειριστηρίων. Πέντε ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν σχετικά άνετα σε όλες τις εκδόσεις του Sunny, με μόνες παραχωρήσεις σ' ό,τι αφορά τον παρεχόμενο "αέρα" για τα πόδια των πίσω επιβατών. Από πλευράς εξοπλισμού, το Sunny διαθέτει όλες τις γνωστές ευκολίες, ενώ ιδίως για τα δεδομένα της εποχής του, κρίνεται ιδιαίτερα… περιεκτικό. Ελεγχο -σε περίπτωση αγοράς ενός μεταχειρισμένου Sunny- απαιτούν κυρίως οι πιο γρήγορες εκδόσεις Gti και Gti-R, όσον αφορά τον κινητήρα και το κιβώτιο, ενώ καλό είναι ένα τσεκάρισμα και στις αναρτήσεις, τόσο στα δύο παραπάνω όσο και στην τρίθυρη χάτσμπακ έκδοση των 1,6 λίτρων.Οι βασικότεροι ανταγωνιστές του είναι η Toyota Corolla, το Mazda 323 και το Fiat Tipo.   

. Αξίζει για:
1.  Τις επιδόσεις του κινητήρα.
2. Την αξιοπιστία του.
3.  Τους άνετους χώρους του.