Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/1/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/1/2004
Test mtx
Mazda RX-8
Κάνει τη διαφορά
Η σχεδίαση του αμαξώματος ελκύει τα βλέμματα από όποια πλευρά να το κοιτάξει κανείς.
Το Mazda RX-8 διαθέτει στοιχεία που δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο αυτοκίνητο. Ο περιστροφικός κινητήρας και το 4θυρο κουπέ αμάξωμα το κάνουν μοναδικό.
H Mazda μετά την αντεπίθεσή της στη μεσαία κατηγορία με το 6, στη μικρή με το 2 και πιο πρόσφατα στη μικρομεσαία με το 3, αλλάζει την άλλοτε "ουδέτερη" εικόνα των αυτοκινήτων της με μία σαφώς πιο δυναμική και με το νεοαφιχθέν RX-8. H ονομασία του φέρνει άμεσα στο νου το εντυπωσιακό RX-7, από το οποίο διατηρήθηκε ο έντονα σπορτίφ χαρακτήρας σε ένα πιο πρωτοποριακό σχεδιαστικά αμάξωμα. Η ιδιαιτερότητα που διαθέτει το RX-8 δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι είναι το μοναδικό κουπέ όχημα της αγοράς με τέσσερις πόρτες, από τις οποίες οι πίσω είναι πιο μικρές από τις εμπρός και ανοίγουν με αντίθετη φορά. Τη φουτουριστική αυτή εικόνα ενισχύει με το παραπάνω η σχεδίαση του αμαξώματος που είναι "ψαγμένη" ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια και παραπέμπει άμεσα σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την αισθητική του θαλάμου των επιβατών με το τριγωνικό σχήμα του ρότορα να προσδίδει μία επιπλέον ξεχωριστή νότα, όπως είναι στον επιλογέα των ταχυτήτων, στο χειρόφρενο και στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων. Επίσης οι επενδύσεις απομίμησης αλουμινίου, τα τύπου μπάκετ καθίσματα και η κεντρική κονσόλα που διατρέχει όλο το μήκος της καμπίνας συμβάλλουν με τη σειρά τους στη δημιουργία της σπορτίφ ατμόσφαιρας. Σε επίπεδο προσφερόμενων χώρων για τους επιβάτες, το πίσω τμήμα προορίζεται αποκλειστικά για δύο άτομα, τα οποία έχουν ικανοποιητική απόσταση για τα γόνατά τους όχι όμως και για τα κεφάλια, λόγω της χαμηλής οροφής. Παράλληλα ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν λίγο χώρο για το κεφάλι τους, ενώ το φαρδύ κεντρικό τούνελ καταλαμβάνει αισθητό πλάτος για τα πόδια. Περιορισμοί θα γίνουν και με τις αποσκευές, διότι ο όγκος του αποθηκευτικού χώρου είναι 290 λίτρα ενώ το σχήμα του δεν είναι επίπεδο. Περνώντας στο "ζουμί" του RX-8 που είναι η οδική συμπεριφορά και η οδηγική αίσθηση, η "γεύση" είναι… πικάντικη. Σε μία διαδρομή με στροφές και καλής ποιότητας άσφαλτο, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα ανοίξει ελαφρά μόνο την τροχιά του ακόμα και με έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ, με το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (DSC) να αφήνει μικρά περιθώρια “αντικοινωνικής” συμπεριφοράς. Σε πιο λεία άσφαλτο και με το ηλεκτρονικό βοήθημα απενεργοποιημένο η υπερστροφή προκαλείται εύκολα κατόπιν επιδίωξης του οδηγού, ο οποίος είναι σε θέση να επαναφέρει στην επιθυμητή πορεία το όχημα, έχοντας στη διάθεσή του το πολύ καλό σε αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι, τη δύναμη του κινητήρα και το "καλοζυγισμένο" πλαίσιο. Σε βρεγμένο δρόμο το DSC αποτελεί σημαντικό σύμμαχο του οδηγού, καθώς υπάρχουν πιθανότητες απότομης απώλειας πρόσφυσης των κινητήριων τροχών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τη δυναμική εικόνα του αμαξώματος ακολουθεί και το εσωτερικό με τη προσεγμένη ποιότητα κατασκευής.

Στον πίσω χώρο του θαλάμου των επιβατών οι δύο φιλοξενούμενοι έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα, αλλά περιορισμένο αέρα για τα κεφάλια τους.




Κινητήρας
Ο περιστροφικός κινητήρας του RX-8 εμφανίζει πολύ καλή ευστροφία και ελαστικότητα, ενώ επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο.
Το Βάνκελ μηχανικό σύνολο του RX-8 διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου (περίπου 9.000 σ.α.λ.). Η απόκρισή του από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας είναι πολύ καλή, ενώ τον καλύτερό του εαυτό τον δείχνει από τις 5.000 σ.α.λ. και άνω όπου παράλληλα παράγει πιο σπορτίφ ήχο θυμίζοντας μοτοσικλέτα. Στο δυναμόμετρο απέδωσε 200 ίππους έναντι 231 που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, καθώς σύμφωνα με τη Mazda στη στατική δυναμομέτρηση δεν υπάρχει η απαιτούμενη ποσότητα αέρα για το μείγμα. Ωστόσο οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ. έναντι 6,4 δλ. που ανακοινώνει η Mazda) επιβεβαιώνουν την απόδοση που ανακοινώνει η Ιαπωνική φίρμα. Πολύ καλή αίσθηση έχει ο επιλογέας των έξι ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές, ενώ ο κοντός επιλογέας με τη σωστή θέση ενισχύει την σπορτίφ αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο.

Mας άρεσε
Η πολύ καλή λειτουργία του κινητήρα. Η σπορτίφ αίσθηση που αποπνέει.
Δεν μας άρεσε
O πίσω επιβάτης για να μπει ή να βγει πρέπει πρώτα να ανοίξουν οι εμπρός πόρτες. Τα ποδωστήρια είναι πιο αριστερά τοποθετημένα .