Σπορτίφ αίσθηση λαμβάνει ο οδηγός κατά την οδήγηση του νέου Corolla Verso.
Mε τη δεύτερη γενιά του Corolla Verso, η Toyota επανατοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων πολυχρηστικών, προβάλλοντας όλα τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας για να συναγωνιστεί τους "μετρ" του είδους.
H πρώτη γενιά του Corolla Verso δε διακρίθηκε για τα έντονα πολυχρηστικά στοιχεία που παρουσίαζε τα οποία δεν ήταν ικανά να τοποθετηθούν απέναντι σε αυτά του ιδιαίτερα σκληρού ανταγωνισμού. Η Toyota, σεβόμενη την εικόνα της ως εταιρεία και λόγω της αύξησης μεριδίου που παρουσιάζει η συγκεκριμένη κατηγορία, δε θα μπορούσε παρά να απαιτήσει το δικό της υψηλό μερίδιο και σε αυτήν. Το εξ ολοκλήρου νέο Corolla Verso λοιπόν, που βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία του ανταγωνισμού με βασικότερο γνώρισμα της πολυχρηστικότητάς του το ότι διατίθεται και σε επταθέσια έκδοση. Εξωτερικά το νέο Verso διακρίνεται για την καλαίσθητη σχεδίαση του αμαξώματος, που αποτελεί προϊόν του ευρωπαϊκού σχεδιαστικού κέντρου της εταιρείας (ED2), και διακρίνεται για τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το δυναμικό του ύφος. Στο εμπρόσθιο μέρος κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης είναι τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα και η έντονη κλίση του παρμπρίζ ενώ στα πλαϊνά του αυτοκινήτου, τα τονισμένα φτερά και τα μαρσπιέ προσδίδουν μία δυναμική εμφάνιση στο σύνολο του Verso. Χαρακτηριστική είναι η σχεδίαση της πίσω κολόνας (παραπέμπει ελαφρώς στην τρίθυρη Corolla). Στο πίσω μέρος το κυρίαρχο στοιχείο που τραβά το βλέμμα είναι τα φωτιστικά σώματα τα οποία διαθέτουν τρία κάτοπτρα και περιβάλλονται από καθαρό κρύσταλλο ενώ σχεδιαστικά είναι ιδιαίτερα σύγχρονα. Στο εσωτερικό του Corolla Verso η εικόνα διαφοροποιείται πλήρως σε σχέση με το απελθόν μοντέλο, ωστόσο τα υλικά και το μεγάλο βάθος του ταμπλό δημιουργούν μια οικεία εικόνα. Ο πίνακας οργάνων είναι νέας σχεδίασης και αποδεικνύεται ιδιαίτερα καλαίσθητος και ευανάγνωστος ενώ στην κεντρική κονσόλα τις εντυπώσεις κλέβουν η τοποθέτηση του επιλογέα πάνω σε αυτή και η μεγάλη οθόνη. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι πολλές και εργονομικά καλύτερες από του απελθόντος Verso, ενώ τα ανεξάρτητα καθίσματα τόσο στην 5θέσια όσο και στην 7θέσια έκδοση, αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο αποσκευών. Το Corolla Verso δεύτερης γενιάς είναι καλύτερο και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς από τον προκάτοχό του αφού το κατά 150 χιλ. μεγαλύτερο μεταξόνιο επιφέρει ομαλότερες αντιδράσεις του αμαξώματος σε γρήγορες συνθήκες κίνησης. Η ανάρτηση διαθέτει πολύ καλή ρύθμιση αφού παρά τη σφιχτή αίσθηση δεν κουράζει τους επιβάτες όσον αφορά την απορροφητικότητα που προσφέρει. Η νέα γενιά του Corolla Verso διακρίνεται, τέλος, για τα υψηλά τεχνολογικά "καλούδια" που εφαρμόζει ενώ προαιρετικά διατίθεται και με σύστημα In Car Entertainment που περιλαμβάνει DVD κ.λπ. Από το βασικό εξοπλισμό του εφοδιάζεται με κάμερα στο εμπρόσθιο μέρος για την αποφυγή ατυχήματος σε διασταυρώσεις, 9 αερόσακους, ABS, VDC, TRC και πολλές από τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η τιμή του, αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, εκτιμάται ότι θα προσεγγίζει, για τη βασική έκδοση με τον 1,6 λίτρων κινητήρα, τα 20.000 ευρώ.
Κινητήρες 1,6 και 1,8 λίτρων
Το νέο Corolla Verso εφοδιάζεται με τα ίδια μηχανικά σύνολα του απελθόντος μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα ο βασικός κινητήρας είναι ο 1,6 λίτρων τεχνολογίας VVT-i o οποίος αποδίδει 110 ίππους. Tην γκάμα συμπληρώνει ο 1,8 λίτρων με τους 129 ίππους ο οποίος συνδυάζεται και προαιρετικά με κιβώτιο MMT (Multi mode Manual Transmission). Κατά τη σύντομη επαφή που είχαμε με τη νέα γενιά του Corolla Verso, το οδηγήσαμε με τον κινητήρα των 1,6 και 1,8 λίτρων ΜΜΤ. Και οι δύο κινητήρες παρουσιάζουν ομαλή λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής τους, ενώ τα επίπεδα θορύβου που παράγουν είναι χαμηλά. Το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο ΜΜΤ εμφανίζει υστέρηση στις αλλαγές που μειώνεται όμως στη λειτουργία Sport.
Παθητική ασφάλεια
Το νέο Corolla Verso βασίζεται στη δομή Ελάχιστης Παραμόρφωσης Καμπίνας της Toyota (MICS) που βρίσκει εφαρμογή και στο Avensis, το οποίο έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του σε θέματα ασφάλειας μέσω των 5 αστέρων που απέσπασε από το Euro NCAP. Στον στάνταρ εξοπλισμό του Corolla Verso διατίθενται 9 αερόσακοι δηλαδή, ζεύγη μετωπικών και πλευρικών, οροφής τύπου κουρτίνας ενώ καινοτομικό για την κατηγορία είναι το γεγονός ότι εφοδιάζεται και με αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού.