Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/3/2004
Test mtx
Nissan 350Z
Dream Car!
To 350Z προσφέρει στον οδηγό σπορ οδηγική απόλαυση, επιδόσεις, ασφάλεια και αναμφισβήτητα πρεστίζ.
To 350Z είναι ένα καθαρόαιμο κουπέ όχημα με κίνηση στον πίσω άξονα, που εφοδιάζεται με θηριώδη ατμοσφαιρικό V6 κινητήρα. Παράλληλα προκαλεί με τη σχεδίασή του, αφού μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά του.
Οι Ιάπωνες έκαναν για μια ακόμη φορά το θαύμα τους δημιουργώντας ένα από τα καλύτερα κουπέ αυτοκίνητα της παγκόσμιας αγοράς. Πέρασε αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που είχαμε συναντήσει σε μοντέλο της Nissan το γράμμα Z στην ονομασία του (τελευταίο το 300 ZX του '89) και οι ιθύνοντες της εταιρείας "βάλθηκαν" να αναβιώσουν (επάξια) τον ξεχασμένο μύθο. Στόχος του 350Z είναι να προσφέρει στον οδηγό σπορ οδηγική απόλαυση, επιδόσεις, ασφάλεια και αναμφισβήτητα πρεστίζ. Η σχεδιαστική ομάδα της Nissan με "αρχηγό" τον Μαμόρου Αόκι έβαλε όλη της την τέχνη και δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο σχεδιαστικά αυτοκίνητο που μαγνητίζει τα βλέμματα. Οι καθαρά επιθετικές γραμμές, τα τονισμένα φτερά και οι έντονες καμπύλες κατά μήκος του αμαξώματος είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του. Η ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία μάλλον δεν ακολουθείται (όπως θα περίμεναν πολλοί) και στο εσωτερικό, το οποίο είναι λιτό όσον αφορά την εμφάνισή του και με μέτρια υλικά κατασκευής. Στον τεχνικό τομέα, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός αλλά η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της κλάσης του 350Z. Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως η πλατφόρμα στην οποία βασίστηκαν οι τεχνικοί της εταιρείας έχει δοκιμαστεί στον περίφημο αγώνα του Le Mans. Στους άσχημους από πλευράς ποιότητας ελληνικούς δρόμους εάν δεν είσαι συνειδητοποιημένος οδηγός μπορεί εύκολα να κάνει λάθος. Λίγο τα 280 άλογα του V6 κινητήρα, λίγο η κίνηση στους πίσω τροχούς, αν προσθέσουμε σε όλα αυτά και τον εκπληκτικό ήχο που παράγεται από τον ατμοσφαιρικό 3,5 λίτρων κινητήρα, δε χρειάζεται κάτι παραπάνω για να σε ξεμυαλίσει και να απενεργοποιήσεις το ESP. Βέβαια το άκαμπτο πλαίσιο, το τιμόνι με την τέλεια αίσθηση και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης εγγυώνται στον οδηγό πως εάν δεν το παρακάνει ή καλύτερα πως εάν διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία θα απολαύσει τις δυνατότητες του οχήματος. Το 350Z διατίθεται σε δυο εκδόσεις. Η τιμή της βασικής έκδοσης ανέρχεται στα 49.900 ευρώ καλύπτοντας τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού καταναλωτή. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την "ακριβή" έκδοση η οποία περιλάμβανε όλα τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας στην τιμή των 57.000 ευρώ. Οι διαφορές με τη βασική έκδοση εντοπίζονται στο δερμάτινο σαλόνι και στο καλύτερο ηχοσύστημα.
Στο εμπρόσθιο μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν τραπεζοειδή σχεδίαση και αγκαλιάζουν αρμονικά τα τονισμένα τόξα των φτερών.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν τριγωνικό σχήμα και προσδίδουν μια έντονη σχεδιαστική ταυτότητα στο όχημα.

Μας άρεσε
O "αγωνιστικός" ήχος που παράγει ο V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων. O επιλογέας ταχυτήτων (ο οποίος είναι τέλειος) τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση.
Δε μας άρεσε
Το τιμόνι που δε διαθέτει ρύθμιση σε βάθος. Η λιτή σχεδίαση του εσωτερικού με τα μέτριας ποιότητας υλικά κατασκευής.
Κινητήρας
Ο ήχος του κινητήρα είναι εκπληκτικός. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία.
O ατμοσφαιρικός V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων αποδίδει 280 ίππους στους πίσω τροχούς και συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το μοτέρ είναι τοποθετημένο κατά το διαμήκη άξονα του οχήματος (πίσω από τον εμπρός άξονα) για καλύτερη κατανομή του βάρους. Εφοδιάζεται με κεφαλή και μπλοκ από αλουμίνιο και διαθέτει δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 24 βαλβίδες. Το διαφορικό του Z είναι περιορισμένης ολίσθησης με συνεκτική σύζευξη Viscous. H ροπή είναι άφθονη από τους χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής, ενώ σε πολύ καλά επίπεδα διατηρείται και η ελαστικότητά του κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον.

 
 Nissan 350Z
Εσωτερικό - Xώροι
Οδική συμπεριφορά