Εξαιρετικά σταθερό ακόμη και κάτω από δύσκολες καιρικές και οδικές συνθήκες έδειξε το νέο Α4.
Η Audi αποδεικνύει με ποιον τρόπο ένα όμορφο όχημα μπορεί να γίνει ομορφότερο και ένα αρκετά επιθετικό σχήμα να ενισχυθεί τόσο σε δυναμισμό όσο και κομψότητα.
Το υπάρχον Α4 είναι ένα όχημα ιδιαίτερα ελκυστικό από πλευράς εμφάνισης, αλλά διανύει τον τέταρτο χρόνο της εμπορικής του πορείας και χωρίς να το δείχνει σε μεγάλο βαθμό, χρειαζόταν μιας μορφής ανανέωση. Τα περιθώρια βελτίωσης και αναβάθμισης της αισθητικής του Α4 ίσως να μην ήταν άμεσα αντιληπτά για το ευρύ κοινό. Ήταν όμως για την Audi, η οποία, θαρρείς και αντιμετώπιζε μια προσωπική πρόκληση, προχώρησε στη δημιουργία ενός νέου ύφους για το Α4 και όχι σε ένα απλό facelift. Όπως συμβαίνει πολύ συχνά, η Audi προχώρησε στην εξέλιξη του νέου Α4 "συμβουλευόμενη" τα πρωτότυπα οχήματά της αλλά εναρμονιζόμενη και στο ύφος που έχουν οι πιο πρόσφατες εμπορικές προτάσεις της. Πιο αναλυτικά είναι ορατή η επιρροή που έχει ασκήσει στο νέο Α4 το concept Nuvolari quattro. Πρώτα απ' όλα υιοθετήθηκε η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, η οποία, αν και κόβεται στη μέση από ένα τμήμα του προφυλακτήρα και την πινακίδα κυκλοφορίας, δείχνει σαν ένα ενιαίο σύνολο χάρη στο χρωμιωμένο πλαίσιό της. Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα έχουν μεν ένα σχεδόν παραλληλόγραμμο σχήμα, όμως η επέκταση του κάτω μέρους τους προς τον προφυλακτήρα καθιστά το βλέμμα του μεσαίου Audi ακόμη πιο επιβλητικό. Ο προφυλακτήρας σχεδιάστηκε επίσης εκ νέου και οι δύο λεπτές οριζόντιες γραμμές τονίζουν τον δυναμισμό του εμπρόσθιου τμήματος ταιριάζοντας απόλυτα με τις οριζόντιες γρίλιες της μάσκας. Σημαντικός είναι ακόμη ο ρόλος των προβολέων ομίχλης οι οποίοι κερδίζουν τις εντυπώσεις με το ωοειδές σχήμα τους. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα δεν έχουν πλέον τόσο πλατιά επιφάνεια ως προς τον κατακόρυφο άξονα καθώς είναι πιο στενά αλλά και μεγαλύτερα ως προς τον οριζόντιο. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος το "κόψιμο" του οχήματος είναι πιο κάθετο, όμως δεν έχουν μειωθεί οι καμπύλες γραμμές. Μια λεπτομέρεια η οποία όμως συμβάλλει τα μέγιστα στο νέο ύφος του Α4 είναι το γεγονός ότι όλοι οι αρμοί και κυρίως οι γραμμές του αυτοκινήτου οι οποίες χωρίζουν τα διάφορα τμήματα, είναι λιγότερα αδρά με αποτέλεσμα να έχει ενισχυθεί το σχεδόν χυτό look του αμαξώματος. Επεμβάσεις έγιναν και στο πλαϊνό τμήμα όπου το σχεδιαστικό νεύρο που διαθέτει και το υπάρχον A4 είναι πλέον πιο έντονο ενώ γνώριμο στοιχείο είναι το σχήμα των θυρών και ιδιαίτερα της πίσω. Από τεχνικής άποψης υπάρχουν επεμβάσεις στον τομέα της ανάρτησης και των κινητήρων με αρκετές νέες προσθήκες. Το νέο μεσαίο και πολυτελές όχημα της Audi θα κοσμεί τις εκθέσεις της φίρμας από τα τέλη Δεκεμβρίου 2004 ή τις αρχές Ιανουαρίου του 2005 με τιμές οι οποίες φυσικά δεν έχουν διαμορφωθεί ακόμη.
Ανανεώθηκε η γκάμα των κινητήρων
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων ανανεώθηκε σε μεγάλο βαθμό με την προσθήκη δύο νέων επιλογών, οι οποίες τοποθετούνται από τη μέση της γκάμας και πάνω από πλευράς ιπποδύναμης. Ο λόγος γίνεται αρχικά για τον δίλιτρο FSI με turbo κινητήρα ο οποίος αποδίδει 200 ίππους και ήταν η δεύτερη σημαντική "γνωριμία" που κάναμε έπειτα από το νέο Α4 αυτό καθ' εαυτό. Το νέο μοτέρ επέδειξε εξαιρετική γραμμικότητα και πολιτισμένο χαρακτήρα παρέχοντας μεστή δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών σε συνεργασία και το ανανεωμένο αυτόματο-Tiptronic κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο επίσης δοκιμάσαμε. Η δεύτερη προσθήκη είναι ο V6 κινητήρας των 3,2 λίτρων επίσης με τεχνολογία FSI ο οποίος αποδίδει 255 ίππους. Η παλέτα των επιλογών συμπληρώνεται από πιο γνωστές και ευρέως δοκιμασμένες λύσεις όπως είναι ο δίλιτρος των 130 ίππων (όχι FSI) και ο πολύ δημοφιλής υπερτροφοδοτούμενος 1.800άρης των 163 ίππων. Η εκκίνηση από τη βάση δίδεται ακόμη μία φορά με τον αειθαλή οκταβάλβιδο 1.600άρη των 102 ίππων.