ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/10/2004
Πρώτη επαφή
Ford Focus II
"Focus" to the target!
Το νέο Focus αναμένεται στην χώρα μας στις αρχές του νέου έτους.
Το Golf βρήκε αντίπαλο! Η 2η γενιά του Focus μπορεί να μην διαθέτει το "επαναστατικό" (για την εποχή του) ντιζάιν της πρώτης, αλλά το αναβαθμισμένο προφίλ της -σε τομείς όπως η οδική συμπεριφορά, η ποιότητα υλικών και οι χώροι- συνθέτει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που δεν έχει βλέψεις για τίποτε άλλο παρά μόνο για την κατάληψη της κορυφής!
Το 5θυρο Focus διακρίνεται για τον κυρτό σχεδιασμό του πίσω τμήματος.
Οταν πριν από 6 χρόνια οι άνθρωποι της Ford παρουσίασαν την πρώτη γενιά του Focus, σίγουρα δεν περίμεναν και οι ίδιοι πως το μικρομεσαίο μοντέλο της φίρμας θα εξελισσόταν σε ένα από τα πλέον επιτυχημένα οχήματα του ομίλου με συνολικές ευρωπαϊκες πωλήσεις της τάξεως των 1.000.000 μονάδων. Πλέον η 2η γενιά του Focus κουβαλάει μια βαριά κληρονομιά και οφείλει να συνεχίσει την παράδοση που έχει δημιουργηθεί γύρω από το όνομα του μοντέλου καλύπτοντας τους καταναλωτές που εμπιστεύτηκαν την πρώτη γενιά αλλά και όσους επιθυμούν πλέον να αποκτήσουν το νέο μοντέλο. H Ford, με την επίσημη παρουσίαση του Focus II, απέδειξε εμπράκτως πως ένα καλό αυτοκίνητο μπορεί με μικρές -αλλά ουσιαστικές αλλαγές- να γίνει ακόμα καλύτερο! Τι εννοούμε δηλαδή με αυτό: Όταν πρωτοεμφανίστηκε το Focus (1998), εντύπωση προκαλούσε το προχωρημένο για την εποχή του ντιζάιν και η κορυφαία αν μη τι άλλο για τα δεδομένα της κατηγορίας οδική συμπεριφορά. Το νέο Focus μπορεί να μην ξεχωρίζει για τη σχεδίασή του, είναι όμως αισθητά βελτιωμένο σε τομείς στους οποίους υστερούσε (βλ. ποιότητα υλικών και χώροι) με αποτέλεσμα να δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την ανάδειξή του σε κυρίαρχο της κατηγορίας. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Αισθητικά το Focus II "δανείζεται" αρκετά στοιχεία από το πολυχρηστικό όχημα της φίρμας, C-MAX (κυρίως στο πίσω μέρος με τα κυρτά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα), αλλά και από το μεγαλύτερο Mondeo (στο εμπρόσθιο τμήμα με τη νέα μάσκα). Αποτέλεσμα, ο αέρας που αποπνέει το νέο Focus να σου δίνει την αίσθηση ενός στιβαρού και σύγχρονου αυτοκινήτου που θα μπορούσες άνετα να το κατατάξεις σε μια μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων. Περνώντας τώρα στο εσωτερικό, μπορεί σε επίπεδο σχεδίασης να μην χαρακτηρίζεται καινοτομικό, είναι όμως σύγχρονο και με εξαιρετικής ποιότητας υλικά κατασκευής. Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους το Focus II φαίνεται πως κέρδισε το στοίχημα που έβαλε με τον ίδιο του τον εαυτό. Με μεγαλύτερες διαστάσεις και σημαντικά αυξημένο χώρο αποσκευών (385 λτ. έναντι 350 της 1η γενιάς) καλύπτει δίχως δισταγμούς τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενήλικων επιβατών (αρκεί βέβαια το ύψος τους να μην υπερβαίνει το μέσο όρο -1,85 μ.-)με τις αποσκευές τους. Ας περάσουμε όμως και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς όπου ανέκαθεν το Focus πρωταγωνιστούσε. Μια λαϊκή ρήση λέει: Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει! Κάπως έτσι λοιπόν πρέπει να σκέφτηκαν και οι τεχνικοί της Ford, αφού το στήσιμο του αυτοκινήτου παραμένει υποδειγματικό, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει σωστή πληροφόρηση στον οδηγό αλλά πλέον η ανάρτηση έχει αλλάξει ρύθμιση με αποτέλεσμα να προσφέρει υψηλού επίπεδου άνεση στους επιβάτες δίχως όμως να μειώνει την εξαιρετική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τέλος για τις τιμές με τις οποίες θα διατίθεται πληροφορίες κάνουν λόγο για εκπλήξεις που μόνο κερδισμένους θα αφήσουν τους καταναλωτές. Το μόνο που ανακοινώθηκε επίσημα είναι ότι διατηρούνται τα τρία γνωστά επίπεδα εξοπλισμού (Trend, Ghia, Sport) ενώ δεν αποκλείεται σε όλα αυτά να προστεθεί και ένα ακόμα ακριβότερο με την ονομασία Titanium. Αναμένουμε λοιπόν με μεγάλη αγωνία από τις αρχές του νέου έτους το Focus II στην ελληνική αγορά για τη δοκίμη και μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.
Κινητήρας
Μεγάλη είναι η γκάμα των μηχανικών συνόλων που εφοδιάζουν τη νέα γενιά του Focus. Περιλαμβάνει λοιπόν 4 κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρων με 80 ίππους, 1,6 λίτρων με 100 ίππους, έναν 2,0 λίτρων με 145 ίππους και φυσικά τον καινούργιο 1.600άρη κινητήρα τεχνολογίας Duratec Ti - VCT απόδοσης 115 ίππων. Βέβαια η γκάμα ολοκληρώνεται με δύο ακόμα μηχανικά σύνολα πετρελαίου χωρητικότητας 1,6 και 2,0 λίτρων ισχύος 109 και 136 ίππων αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Focus με το βενζινοκίνητο μοτέρ των 2,0 λίτρων, το οποίο μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις τόσο με τη γραμμική του απόδοση -σε όλο το φάσμα των στροφών- όσο και με τον πολύ καλό συνδυασμό του με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων του οποίου πλέον οι σχέσεις έχουν πιο κοντή κλιμάκωση με αποτέλεσμα οι επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα -και κυρίως στις ρεπρίζ- να φαίνονται πολύ καλές (με κάθε επιφύλαξη πάντα μέχρι να μας το επιβεβαιώσουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα).

Τεχνολογία : “Έξυπνες” λύσεις
Το Focus II μπορεί να εφοδιαστεί με προσαρμοζόμενα φώτα που στρίβουν και φωτίζουν το εσωτερικό μιας στροφής.
Στα τεχνολογικά highlights η νέα γενιά του Ford Focus περιλαμβάνει το Key Free System το οποίο αντικαθιστά το κλειδί για το άνοιγμα των θυρών μέσω ενός χειριστηρίου, και το Solar Reflect Windshield που βοηθάει στη συγκράτηση της ηλιακής ακτινοβολίας έως και 5 φορές περισσότερο από τα συνηθισμένα κρύσταλλα με αποτέλεσμα να είναι πιο αποτελεσματικός ο κλιματισμός. Επίσης διαθέτει το σύστημα Adaptive Front Lighting System μέσω του οποίου τα φώτα κατευθύνονται ανάλογα με την κίνηση του οχήματος, ενώ δε θα πρέπει να παραλείψουμε να τονίσουμε πως οι λαμπτήρες που χρησιμοποιούνται για τη διαδικασία αυτή είναι αλογόνου έτσι ώστε το όλο σύστημα να είναι ακόμα πιο προσιτό και να μην εκτιναχτεί το κόστος τοποθέτησής του. Τέλος, θα εφοδιάζεται με Blue Tooth, Φωνητικές εντολές και Σύστημα πλοήγησης.

Παθητική ασφάλεια
Το νέο Focus έχει δεχτεί τις κατάλληλες ενισχύσεις στο πλαίσιο ώστε σε περίπτωση πρόσκρουσης να απορροφά την ενέργεια από τη σύγκρουση προστατεύοντας έτσι το θάλαμο των επιβατών. Στο βασικό εξοπλισμό θα εφοδιάζεται με δύο αερόσακους -οδηγού και συνοδηγού- ενώ προαιρετικά θα μπορεί να δεχτεί πλευρικούς και οροφής τύπου κουρτίνας.

 
 Ford Focus II
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά