H τρίθυρη έκδοση διαφέρει σημαντκά στο πίσω μέρος από την πεντάθυρη.
Με το προκλητικό του σχήμα το C4
μαγνητίζει το βλέμμα. Και στο δρόμο όμως, το Γαλλικό μικρομεσαίο θα δείξει στους ανταγωνιστές του ότι δεν διαθέτει μόνο εμφάνιση.
Στο πίσω μέρος της 5θυρης έκδοσης οι διαφορές σε σχέση με την 3θυρη εστιάζονται στο σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων και στο καμπύλο σχήμα της πέμπτης πόρτας.
Το "παζλ" της μικρομεσαίας κατηγορίας οχημάτων ολοκληρώνεται!
Με την έλευση του νέου C4 (και φυσικά με την επικείμενη άφιξη του νέου Ford Focus) γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο ανταγωνισμός στην εν λόγω κλάση εντείνεται και αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο όταν θα ξεκινήσει και η διάθεσή του -επίσημα προς τα τέλη Νοεμβρίου- στη χώρα μας. Έπειτα λοιπόν από 7 χρόνια παρουσίας στην ελληνική -και όχι μόνο- αγορά το ιδιαίτερα αγαπητό στους Έλληνες καταναλωτές Xsara δίνει τη σκυτάλη στο νέο C4. Οι ιθύνοντες της Γαλλικής εταιρείας "ποντάρουν" πολλά πάνω στο νέο δημιούργημά τους και αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό εάν αναλογιστούμε πως ούτε λίγο ούτε πολύ για το όλο project του C4 δαπανήθηκαν 720 εκ. ευρώ και 5 χρόνια ερευνών για να εξελιχθεί ένα αυτοκίνητο το οποίο θα συμβαδίζει με τα πρότυπα αλλά και τις αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή.
Σχεδιαστικά, το νέο "family look" της Citroen -αναμένεται να περάσει και στα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου όπως στο πρόσφατα ανανεωμένο C5- δανείζεται αρκετά στοιχεία από τα πρωτότυπα μοντέλα της εταιρείας όπως το C-Airdream και το C-Airlounge. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το εμπρός τμήμα του αμαξώματος στο νέο C4 όπου κυριαρχούν τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και το μεγαλύτερου μήκους προς τις άκρες του οχήματος σήμα της εταιρείας. Σαφώς πιο "ισορροπημένες" γραμμές διακρίνονται στο πίσω τμήμα του 5θυρου C4 (πιο σπορτίφ το 3θυρο) όπου δεσπόζουν τα μακρόστενα κάθετα φώτα και το καμπύλο σχήμα της πέμπτης πόρτας. Μεγάλη όμως βαρύτητα δόθηκε από το σχεδιαστικό team της Citroen ούτως ώστε η σύγχρονη εξωτερική εικόνα να "συνεχίζεται" χωρίς παρεκκλίσεις και στον εσωτερικό διάκοσμο του μοντέλου.
Καλής ποιότητας υλικά, "προχωρημένο" ντιζάιν και πολλές τεχνολογικές καινοτομίες είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν το C4 να ξεχωρίζει του ανταγωνισμού. Από τεχνικής σκοπιάς τώρα, το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της Citroen βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα κατασκευής με αυτή του έτερου Γαλλικού Peugeot 307, ενώ επιπλέον φέρει τα ίδια κιβώτια ταχυτήτων και τις ίδιες αναρτήσεις. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία το μήκος του μεταξονίου στο νέο C4 ανέρχεται στα 2,608 μ. με αποτέλεσμα οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες να είναι αρκετά καλοί για την άνετη μετακίνηση 4 ενήλικων ατόμων, ενώ και κατά την κίνηση του οχήματος στο δρόμο η άνεση -από τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης- είναι υποδειγματική, χωρίς να περιορίζει τις τυχόν βλέψεις του οδηγού για σπορτίφ οδήγηση. Κάτω από το καπό του νέου μικρομεσαίου μοντέλου της Citroen θα συναντήσουμε πέντε 16βάλβιδους κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,4 (με 90 ίππους), 1,6 (με 110 ίππους), 2,0 (με 138 και 180 ίππους) και φυσικά το νέο 2,0 λίτρων κινητήρα απόδοσης 143 ίππων. Αμφότεροι συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 σχέσεων, ενώ στις εκδόσεις των 1,6 λίτρων και των 2,0 λίτρων -με τους 143 ίππους- μπορεί να επιλεχθεί και η λύση του αυτόματου κιβωτίου. Σε πολύ καλά επίπεδα θα κυμανθεί ο εξοπλισμός τόσο ενεργητικής όσο και παθητικής ασφάλειας που θα εφοδιάζει το μοντέλο αφού θα περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό 4 αερόσακους, ABS, ESP κ.α. Στα τέλη Νοεμβρίου λοιπόν θα έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο C4 επί ελληνικού εδάφους, αφού τότε τοποθετείται το επίσημο λανσάρισμά του στη χώρα μας. Οι ενδεικτικές βασικές τιμές θα ξεκινούν από τα 14.800 ευρώ περίπου για την 3θυρη έκδοση ενώ η 5θυρη έκδοση θα κοστίζει 200 ευρώ παραπάνω.
Κινητήρες
Μεγάλη είναι η γκάμα των μηχανικών συνόλων που θα εφοδιάζουν το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της Citroen, το C4. Περιλαμβάνει λοιπόν 5 16βάλβιδους κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λτ. με 90 ίππους, 1,6 λτ. με 110 ίππους, 2,0 λτ. με 138 ίππους, 2,0 λτ. με 180 ίππους και φυσικά το νέο κινητήρα τον 2,0 λτ. με το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ο οποίος αποδίδει 143 ίππους. Όλοι οι προαναφερθέντες κινητήρες εφοδιάζονται με μηχανικά 5τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων, εκτός από τον 2,0 λτ. με τους 143 ίππους (στην 5θυρη έκδοση) και τον 1,6 λτ. με τους 110 ίππους οι οποίοι μπορούν να εφοδιαστούν και με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων.
Πέραν όμως από τους 5 κινητήρες βενζίνης η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου C4 συμπληρώνεται από τρία πετρελαιοκίνητα μοτέρ 1,6 λτ. με 92 και 110 ίππους και τέλος από ένα 2,0 λτ. ισχύος 138 ίππων. Στη πράξη τώρα το μηχανικό σύνολο των 1,6 λτ. διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών, καταφέρνοντας έτσι να κινήσει σε σχετικά γοργούς ρυθμούς το όχημα. Μοναδικό μειονέκτημα, ο παραγόμενος θόρυβος που θα ενοχλήσει τους επιβάτες όταν οι στροφές είναι κοντά στον κόφτη.