• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/1/2005
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ (TSP) από την Opel
Μετά από δύο χρόνια εξέλιξης και εκτενών δοκιμών, η Opel λανσάρει μια πρωτοποριακή τεχνολογία για την ασφαλή ρυμούλκηση τρέιλερ. Το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ (TSP) βάζει τέλος στην αστάθεια του τρέιλερ, αυξάνοντας σημαντικά την ασφάλεια. Πώς όμως λειτουργεί το εν λόγω σύστημα;Το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ (TSP) ενεργοποιείται μόλις η φίσα 13 επαφών του κοτσαδόρου προσαρτηθεί και το σύστημα ESPPlus ανιχνεύσει τάση ολίσθησης του αυτοκινήτου που προκαλείται από το τρέιλερ. Τα δεδομένα υποβάλλονται σε συνεχή επεξεργασία και συγκρίνονται με τα προκαθορισμένα όρια στις παραμέτρους του συστήματος. Αν παρατηρηθεί τάση ολίσθησης η οποία ξεπερνά ένα ορισμένο όριο, το σύστημα επιβραδύνει το αυτοκίνητο μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με κλείσιμο του γκαζιού και ενεργοποίηση του φρένου έως ότου η ευστάθεια αποκατασταθεί. Για την ακρίβεια, αμέσως μετά την τρίτη και αυξανόμενη ταλάντωση του οχήματος, εμφανίζεται η προκαθορισμένη πίεση πέδησης που θα σταθεροποιήσει αυτοκίνητο και τρέιλερ. Αυτό το μέτρο ενεργητικής ασφάλειας εκτελεί αυτόματα τις μηχανικές κινήσεις που διδάσκουν οι σχολές οδηγών για συνθήκες ρυμούλκησης τρέιλερ. Ωστόσο, το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ (TSP) δεν παρεμβαίνει στις ενέργειες του οδηγού, για παράδειγμα όταν στρίψει υπερβολικά ή απότομα το τιμόνι σε περίπτωση αναγκαίου ελιγμού προκειμένου να αποφύγει ένα εμπόδιο. Κατά τη διάρκεια της διετούς περιόδου δοκιμών ισορροπίας και ρυθμίσεων, διανύθηκαν δεκάδες χιλιάδες χιλιομέτρων και οι ειδικοί της Opel δοκίμασαν τη συμπεριφορά του συνδυασμού αυτοκινήτου και τρέιλερ με ποικίλα φορτία τρέιλερ και ταχύτητες. Αφού συγκέντρωσαν έναν τεράστιο όγκο δεδομένων, προσδιόρισαν τα όρια στις παραμέτρους του συστήματος. Το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ (TSP) μπορεί να ενεργοποιείται ανάλογα με την ταχύτητα, την τάση ολίσθησης και τη συχνότητα ταλάντωσης, έτσι ώστε για παράδειγμα μια ελαφριά/ακίνδυνη ταλάντωση του οχήματος στον αυτοκινητόδρομο να μην οδηγεί σε απότομη και άσκοπη χρήση του φρένου. Επίσης η απελευθέρωση του φρένου είναι αυστηρά προκαθορισμένη ανάλογα με τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες.
Ντεμπούτο
Το νέο σύστημα ασφαλείας κάνει το ντεμπούτο του στα Astra και Astra Station Wagon, όπου το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ (Trailer Stability Program) είναι στάνταρ σε συνδυασμό με τον αποσπώμενο κοτσαδόρο. Οι ιδιοκτήτες του Astra μπορούν να παραγγείλουν συμπληρωματικά και μόνο συνδυαστικά με το σύστημα ESPPlus και το "Πακέτο Τρέιλερ", με επιπλέον του αποσπώμενου κοτσαδόρου, το πρακτικό Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα (Hill Start Assists), το Σύστημα Σταθεροποίησης Ταχύτητας (Cruise Control) και το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (Tire Pressure Monitoring System).
Το σύστημα TSP της Opel έχει την δυνατότητα να υπολογίζει τις διαφορετικές παραμέτρους της κίνησης και αναλόγως να βοηθά επεμβαίνοντας στην παροχή ισχύος και στα φρένα ώστε όχημα και ρυμουλκούμενο να ανακτούν τη σταθερότητά τους.