Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/3/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2005
Πρώτη επαφή
Ο ιχνηλάτης
Nissan 350Z Roadster
Εξάψεις
Παράλληλα με την παρουσίαση του Pathfinder η Nissan παρουσίασε και το νέο της σπορ ανοιχτό 350 Ζ Roadster, το οποίο επίσης θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά από τα τέλη του μήνα που διανύουμε. Το 350Ζ Roadster δεν διαφέρει από το αντίστοιχο κλειστό σχεδιαστικά, ωστόσο η υφασμάτινη ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή προσδιορίζει και τη διαφορετική κατηγορία όπου ανήκει. Εμφανισιακά λοιπόν και το Roadster είναι το ίδιο δυναμικό με το κουπέ μοντέλο ενώ από τη στιγμή που η αναδιπλούμενη οροφή θα κρυφτεί πίσω από τις δύο θέσεις (σε ειδικό χώρο ανάμεσα σε εκείνες και το χώρο αποσκευών) γίνεται ακόμα πιο θελκτικό και εντυπωσιακό. Η όλη διαδικασία αναδίπλωσης διαρκεί 20 δλ. και ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να την απαγκιστρώσει από το παρμπρίζ. Εν συνεχεία η διαδικασία εκτελείται ηλεκτρικά με την πίεση του σχετικού μπουτόν που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι.Στο εσωτερικό η λιτή σχεδίαση είναι το κύριο χαρακτηριστικό και της ρόουντστερ έκδοσης ενώ η ποιότητα βρίσκεται σε καλά επίπεδα. Οι χώροι για δύο επιβάτες είναι καλοί ενώ ο αντίστοιχος για τις αποσκευές τους έχει όγκο 130 λίτρων. Η "αφαίρεση" της σκληρής οροφής επέβαλε βέβαια και την ενίσχυση του πλαισίου έτσι ώστε να προστατευθούν οι επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης αλλά και να μην εμφανίζονται στρεβλώσεις στο αμάξωμα, στοιχείο πολύ βασικό για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Η ενίσχυση αυτή μεταφράζεται σε αύξηση του βάρους κατά 90 κιλά με μικρές όμως επιπτώσεις σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του σε σχέση με το κουπέ. Αυτό όμως είναι κάτι που σίγουρα δεν θα ενοχλήσει κανέναν, αφού ούτως ή άλλως ο κινητήρας των 3.498 κ.εκ. με τους 280 ίππους υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις που σε συνδυασμό με τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού εγγυώνται ατελείωτες ώρες οδηγικής απόλαυσης. Όλα αυτά βέβαια δεν θα είχαν καμία σημασία αν το πλαίσιο, η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης δεν ανταποκρίνονταν στα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Επιπλέον το 350Ζ Roadster εφοδιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε όλους τους τροχούς και με φρένα "άγκυρες" της Brembo. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) συμβάλλει τα μέγιστα στην εξομάλυνση των υπερστροφικών φαινομένων που εμφανίζονται, ενώ σε καμία περίπτωση δεν "ευνουχίζουν" τον οδηγό. Τέλος, η ανάρτηση απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις ανωμαλίες προσφέροντας καλά επίπεδα άνεσης δεδομένου του σπορ χαρακτήρα του. Το 350Ζ Roadster θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις (όπως και το ήδη διαθέσιμο κουπέ) με τιμές 53.900 και 61.000 ευρώ αντίστοιχα.
Σταθερό σε υψηλές ταχύτητες και προσφέροντας απαράμιλλη αίσθηση κατά την οδήγηση, το 350Ζ Roadster καθίσταται ένα από τα πιο θελκτικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Η λιτή εικόνα στο εσωτερικό συμβαδίζει με τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Η ποιότητα παρά την χρησιμοποίηση σκληρών υλικών είναι καλή.

 
 Nissan Pathfinder & 350Z Roadster
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό - Χώροι
Oδική συμπεριφορά
Nissan 350Z Roadster