" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/5/2005
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Σύστημα xDrive από την BMW
Τα συστήματα τετρακίνησης παρουσιάζουν μεγάλη εξέλιξη στα σύγχρονα αυτοκίνητα και κάθε εταιρεία εξελίσσει συστήματα που φροντίζουν για την κίνηση κάτω από όλες τις συνθήκες πρόσφυσης μέσα από διαφορετικές τεχνολογικές οδούς. Συνολικά το σύστημα xDrive που τοποθετείται στη Σειρά 5 δεν έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με αυτό που τοποθετείται στις X3 και Χ5. Βέβαια για τη Σειρά 5 έχει εξελιχθεί ένα ειδικό γρανάζι με ίσια δόντια που αντικατέστησε την καδένα του κατανεμητή ισχύος ενώ τόσο οι αναρτήσεις όσο και το πλαίσιο του οχήματος έχουν δεχθεί τις απαραίτητες αλλαγές για να υποδεχθούν το σύστημα. Το σύστημα αναγνωρίζει άμεσα την ανάγκη αλλαγής της κατανομής ισχύος όταν χρειάζεται, αντιδρώντας εξαιρετικά γρήγορα, συνήθως πριν καν κάποιος από τους τροχούς προλάβει να σπινάρει. Σαν αποτέλεσμα, το xDrive μπορεί να κατευθύνει τη βέλτιστη ελκτική ισχύ προς τον αντίστοιχο άξονα, οποιαδήποτε στιγμή. Στις στροφές, η αυτόματη ανακατανομή ισχύος μειώνει τον κίνδυνο υποστροφής ή υπερστροφής: Αν το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου αρχίσει να αποκλίνει από την πορεία του σε μία στροφή (υπερστροφή), το xDrive εμπλέκει περισσότερο τον πολύδισκο συμπλέκτη και επομένως αυξάνεται η παροχή ισχύος στους εμπρός τροχούς. Αυτό επιτρέπει στους πίσω τροχούς να ανακτήσουν περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης, ώστε να αποκατασταθεί η ευστάθεια του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με το Σύστημα Ελέγχου Δυναμικής Ευστάθειας - DSC Dynamic Stability Control, το σύστημα αναγνωρίζει αυτό τον κίνδυνο υπερστροφής έγκαιρα, σε πολύ αρχικό στάδιο, και παρεμβαίνει πριν καν ο οδηγός παρατηρήσει την αλλαγή στις οδηγικές συνθήκες. Είναι όμως πολύ σημαντικό ότι το Σύστημα Ελέγχου Δυναμικής Ευστάθειας DSC δεν παρεμβαίνει παρά μόνο όταν η μεταβολή κατανομής ισχύος δεν είναι ικανή να αποτρέψει τον κίνδυνο υπερστροφής. Το xDrive μπορεί ακόμα και να αντισταθμίζει μία απότομη αλλαγή στο γκάζι του κινητήρα χωρίς προβλήματα: Ενώ η χρονική καθυστέρηση μεταξύ της πίεσης του πεντάλ μέχρι το τέρμα και της απόκρισης ισχύος είναι τουλάχιστον 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ο πολύδισκος συμπλέκτης ανοίγει και κλείνει εντελώς μέσα σε 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
(φωτό α)
(φωτό β)
Το σύστημα xDrive στα X3 και X5 διέθετε στον κατανεμητή ισχύος καδένα (φωτό α). Πλέον στο xDrive που τοποθετείται στη Σειρά 5 στη θέση της καδένας υπάρχει γρανάζι με ίσια οδόντωση (φωτό β).



Η πιο ερωτεύσιμη πόλη της Ελλάδας

Αποκλειστικό: Το νέο Audi TT

Citroen C3 VS Ford Fiesta VS Nissan Micra

Δοκιμή: Το κορυφαίο Peugeot 508

Η κίνηση στους δρόμους

Video: Νέο Volvo XC40 Recharge

Και premium και SUV και 1.300 κυβικά γίνεται;

Ο δρόμος προς το νέο VW Golf!

To νέο Peugeot 208 GTi;

Δοκιμή: Νέο Mazda 2

Θα αγόραζες «διπλοκάμπινο» αντί SUV;

Τα 5 φθηνότερα μικρά SUV

Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »