• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/11/2005
Test mtx
Mazda 6 MPS
(Μ)ε (P)ολιτισμένη (S)υμπεριφορά
Οδηγικά το Mazda 6 MPS αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις.
Το Mazda 6 MPS είναι το γρηγορότερο σεντάν αυτοκίνητο της Mazda, που δεν απαρνείται τον οικογενειακό του προσανατολισμό.
Παίρνοντας ως βάση την τετρακίνηση του Mazda 6 2,3 S/W και του Tribute αλλά και τον κινητήρα τους, η Mazda αποφάσισε να δημιουργήσει τη γρηγορότερη έκδοση του Mazda 6 (με 260 ίππους για την περίσταση). Το MPS βασίζεται στο στιβαρό πλαίσιο του σεντάν αμαξώματος -με περαιτέρω ενισχύσεις ώστε να αντεπεξέλθει στις αυξημένες δυνάμεις- ενώ διαθέτει σκληρότερη ανάρτηση και ενισχυμένα σινεμπλόκ, καθώς και μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτικές.
Eμφάνιση - Τιμή
Το ξεχωριστό αλλά όχι κραυγαλέο αισθητικά MPS είναι ένα αυτοκίνητο που προβάλλει την σπορτίφ λογική του, όποτε του ζητηθεί, ενώ με την ίδια ευκολία μπορεί να αποτελεί το καθημερινό αυτοκίνητο, που αρέσκεται σε μακρινά ταξίδια.Το ήδη διαθέσιμο Mazda 6 MPS κοστίζει 42.990 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν να επιλέξουν μόνο ανάμεσα σε δύο χρώματα (μαύρο και ασημί).
Οδική συμπεριφορά
Οδηγικά το Mazda 6 μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, τόσο με τη ρύθμιση της ανάρτησης, όσο και με το συνδυασμό τετρακίνησης - κινητήρα, ενώ ακόμα και με απενεργοποιημένο το DSC το ΜPS παραμένει ουδέτερο.
Κινητήρας
O κινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων της σειράς MZR αποδίδει με τη χρήση υπερτροφοδότη 260 ίππους και 380 Nm ροπής, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις. Αντίθετα με την ατμοσφαιρική εκδοχή του αυτός ο κινητήρας διαθέτει ενισχυμένα έμβολα και σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης, έτσι ώστε να περιορίζει την υστέρηση της απόκρισης (turbo lag), αλλά και να εμφανίζει ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης της τουρμπίνας είναι 0,6 bar (overboost), ενώ σταθερά διατηρεί 0,4 bar.
Εσωτερικό
Τα δερμάτινα καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ και ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων αρκούν για να διαμορφώσουν μια περισσότερο σπορτίφ ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του MPS. Απο κει και πέρα διαφορές με τις πιο συμβατικές εκδόσεις δεν παρατηρούνται, τόσο όσον αφορά στην εικόνα, όσο και στους χώρους των επιβατών (επαρκούν ακόμα και για πέντε επιβάτες). Ωστόσο και λόγω της τετρακίνησης, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 455 λίτρων έναντι των 500 των δικίνητων εκδόσεων (το πίσω διαφορικό ανέβασε το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ.
Τετρακίνηση
Η τετρακίνηση του Mazda 6 MPS εφαρμόζει έναν πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα, λαμβάνοντας πληροφορίες από τη γωνία του τιμονιού, τη γωνία περιστροφής, την πλευρική επιτάχυνση και την κατάσταση του μοτέρ. Το ποσοστό αυτό της ροπής -ελέω έλλειψης κεντρικού διαφορικού- δεν μεταφέρεται ποτέ περισσότερο από 50% στον πίσω άξονα, ενώ στον εμπρός μπορεί να φτάσει το 100%. Για τη μεταφορά της ροπής ανά τροχό του πίσω άξονα, αναλαμβάνει ένα ενισχυμένο μπλοκέ διαφορικό.