Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/5/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/5/2006
TEST
Hyundai Accent 1,4 4d
Φιλόδοξο… πλάνο!
Η νέα γενιά Accent μεγάλωσε σε διαστάσεις προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει με πιο εύκολο τρόπο τις μεταφορικές ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας.
Ποιοτικά αναβαθμισμένο και συνολικά βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, το νέο Accent φιλοδοξεί να συνεχίσει -με τις ίδιες αξιώσεις- την πολύ καλή εμπορική πορεία του προκατόχου του. Έχει όμως τα απαραίτητα εχέγγυα για να το πετύχει;
Το αν αρέσει ή δεν αρέσει το νέο Accent, είναι ένα θέμα καθαρά υποκειμενικό. Άλλωστε, τα αισθητικά "standards" από άνθρωπο σε άνθρωπο διαφέρουν. Γνώμη μας είναι πάντως, πως οι σχεδιαστές της Hyundai θα μπορούσαν να προσδώσουν μια πιο σύγχρονη εικόνα στο όχημα, αφού σε γενικές γραμμές το ντιζάιν του νέου μοντέλου είναι συντηρητικό.
Το χαμηλό κόστος κτήσης, σε συνδυασμό με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, αποτέλεσε για τη Hyundai το… κλειδί, που άνοιξε την πόρτα για τα ευρωπαϊκά σαλόνια. Ωστόσο, τίθεται ένα σημαντικό ερώτημα: Μπορεί η Hyundai να στηριχθεί μόνο σε αυτό -το σημαντικό βέβαια πλεονέκτημα- και να "διεισδύσει" -όπως οι ίδιοι οι άνθρωποί της φιλοδοξούν- μέχρι το 2010, στο κλαμπ των 5 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο; Σίγουρα στις μέρες μας, το κόστος κτήσης αποτελεί -χωρίς καμία αμφιβολία- έναν από τους καθοριστικότερους παράγοντες στην τελική απόφαση επιλογής ενός αυτοκινήτου. Από την άλλη όμως, και ο ανταγωνισμός έχει βάλει τον πήχη ψηλά και -κακά τα ψέματα- ο καταναλωτής θα δει και θα κρίνει όλες τις προτάσεις, προτού λάβει την οριστική του απόφαση! Λαμβάνοντας υπ' όψιν αυτές τις παραμέτρους, η Hyundai ρίχνει στην αρένα της μικρομεσαίας κατηγορίας το νέο Accent. Το βαρύ πυροβολικό της δηλαδή, ένα μοντέλο που είναι συνδεδεμένο με επιτυχίες, στον εμπορικό τομέα. Ας δούμε λοιπόν μαζί την πρόοδο της νέας γενιάς…
Επί της ουσίας…
Το νέο Accent δε διαφοροποιείται μόνο σχεδιαστικά, αλλά και ποιοτικά από την υπάρχουσα γενιά. Επιπλέον, διαθέτει νέο πλαίσιο, νέα σύνθεση στην γκάμα των μηχανικών συνόλων του (κινητήρα 1,4 λτ. με 97 ίππους) και βελτιωμένη δομή ανάρτησης, χαρακτηριστικά, που κάνουν τη διαφορά τόσο στο δρόμο, όσο και στη συνολική αίσθηση που αποκομίζεις από το όχημα. Συνεπώς; Συνεπώς μιλάμε για ένα εξ' ολοκλήρου νέο αυτοκίνητο, που το μόνο κοινό στοιχείο με το παρελθόν είναι το ονοματεπώνυμο στην ταυτότητα!
Η κίνηση ματ!
Για μια ακόμα φορά, η τιμή εκκίνησης του νέου Accent αποτελεί έκπληξη! Είναι μακράν η πιο συμφέρουσα στην κατηγορία του και με πολύ καλό μάλιστα εξοπλισμό. Γνώμη μας; Θα πουλήσει σαν "ζεστό ψωμάκι", καθώς ούτε πολλά χρήματα απαιτούνται για την αγορά και -συν τοις άλλοις- παίρνεις και ένα αξιόλογο οικογενειακό αυτοκίνητο. Αναλυτικά λοιπόν, στα 1,4 λίτρα, συναντάμε 2 εξοπλιστικά πακέτα. Η βασική έκδοση, GLS, κοστίζει μόλις 11.500 ευρώ και περιλαμβάνει 2 αερόσακους, ράδιο - cd, αυτόματο κλιματισμό και πολλές ηλεκτρικές ευκολίες. Δίνοντας όμως επιπλέον 700 ευρώ (12.200 ευρώ) μπορείτε να αποκτήσετε την πιο πλούσια έκδοση -και πιο συμφέρουσα κατά την άποψή μας- GLS Full, με 6 αερόσακους, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Μας άρεσε
Η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, ο κινητήρας των 1,4 λτ., η ρύθμιση της ανάρτησης
Δε μας άρεσε
Η θέση οδήγησης, η ηχομόνωση του οχήματος, η συντηρητική σχεδίαση
Μακάρι να…
εφοδιάζονταν με ένα καλύτερο επιλογέα ταχυτήτων
Τι εστί Accent;
Είναι, δίχως αμφιβολία, το best seller μοντέλο της Hyundai. Φθηνό, με πλούσιο εξοπλισμό, άνετους χώρους και καλή οδική συμπεριφορά, προτιμήθηκε από χιλιάδες καταναλωτές σε όλο τον κόσμο με το πέρασμα του χρόνου. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1975 (στην Κορέα) και ένα χρόνο μετά, το 1976, κατέκτησε την εγχώρια αγορά, αφού το 50% των οχημάτων που κυκλοφορούσαν ήταν Accent! Η 2η γενιά έκανε την εμφάνισή της το 1985, η 3η το 1989, η 4η το 1994 και η 5η το 1999. Όσον αφορά τώρα στη χώρα μας, πιστεύουμε, πως ο Έλληνας καταναλωτής έχει σε μεγάλη εκτίμηση το Accent, γεγονός άλλωστε που αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις του μοντέλου (100.000 οχήματα ανεξαρτήτως βέβαια γενιάς). Πάντα στις υψηλότερες θέσεις -και για μεγάλο χρονικό διάστημα σταθερά 1ο- το μικρομεσαίο μοντέλο της Hyundai αποτέλεσε -και στη χώρα μας- το best seller αυτοκίνητο της εταιρείας.
Κινητήρας : Ο "άξιος" συνεργάτης
Το μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. του Accent αποδίδει 97 εργοστασιακούς ίππους και 125 Nm ροπής. Στο δυναμόμετρο όμως "φανέρωσε" άλλα 6 "αλογάκια", φθάνοντας συνολικά στα 103 με 131 Nm ροπής. Η δύναμη που παράγει είναι γραμμική, ομαλή και δίχως απότομα ξεσπάσματα. Αποτέλεσμα; Να κινεί το όχημα των 1.165 κιλών σε σχετικά γοργούς ρυθμούς. Όσον αφορά τώρα στο μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων, μπορεί, όπως δηλώνουν οι τεχνικοί της εταιρείας, να είναι βελτιωμένο, αυτό που διαπιστώσαμε όμως εμείς είναι, ότι στις γρήγορες εναλλαγές δυστροπεί και μπορεί να "χάσεις" και μια ταχύτητα!
Παθητική ασφάλεια
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί από τους ανθρώπους της Hyundai στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Πέρα από το νέο πιο στιβαρό πλαίσιο έχουν τοποθετηθεί ενισχύσεις σε καίρια σημεία του αμαξώματος, ούτως ώστε, σε περίπτωση πρόσκρουσης, να αποφευχθούν δυσάρεστες καταστάσεις. Όσον αφορά τώρα στον εξοπλισμό, η βασική έκδοση περιλαμβάνει 2 αερόσακους (οδηγού - συνοδηγού), μπορεί όμως -στην πιο πλούσια έκδοση- να "πάρει" μέχρι και 6 (πλευρικούς και οροφής).

 
 Hyundai Accent 1,4 4d
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά