ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/5/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/5/2006
Πρώτη επαφή
Jiangling Landwind
Η σχεδίαση παραπέμπει σε παλαιότερα εκτός δρόμου οχήματα, αλλά αναδεικνύει το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του μοντέλου.
Πάτησαν πόδι! Όχι βέβαια στη σελήνη (κάτι που μάλλον δε θα αργήσουν να κάνουν, αφού ήδη κατέκτησαν το διάστημα), αλλά στην ευρωπαϊκή -και στην ελληνική- γη. Ο λόγος για τους Κινέζους, που με εμπροσθοφυλακή το πολυσυζητημένο Landwind εισβάλουν -μετά τα πάσης φύσεως καταναλωτικά είδη- και στον κλάδο του αυτοκινήτου στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
Με "σημαιοφόρο" το Landwind
Μπροστάρης στην "απόβαση" των Κινέζων είναι το εκτός δρόμου όχημα της εταιρείας Jiangling (Γιάνγκλινγκ), το Landwind. To μοντέλο ξεκινά πλέον τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά (την τρίτη μόλις ευρωπαϊκή χώρα, που λανσάρεται μετά την Ολλανδία και τη Γερμανία, όπου έχουν ταξινομηθεί ήδη 100 και 400-500 οχήματα αντίστοιχα). Η πρώτη μας οπτική και απτική επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε πριν λίγες ημέρες στη στατική παρουσίασή του στο Λουτράκι, που οργάνωσε η εταιρεία που εισάγει το αυτοκίνητο, η Dealmar. Όπερ σημαίνει, ότι δυστυχώς δεν είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο, προκειμένου να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Η οδηγική πάντως παρουσίαση θα γίνει στα τέλη Μαΐου, οπότε μείνετε συντονισμένοι στο Auto Τρίτη. Θα προσπαθήσουμε όμως να σας δώσουμε τα πρώτα συμπεράσματά μας και φυσικά τις πρώτες πληροφορίες, καθώς το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών παρουσιάζεται αυξημένο και σίγουρα τα ερωτήματά σας θα είναι πολλά.
Από πού θα το αγοράσω και πού θα το συντηρήσω;
Η Dealmar έχει ήδη δημιουργήσει ένα επαρκές δίκτυο διανομέων Landwind με πανελλαδική κάλυψη. Τα σημεία αυτά είναι συνολικά 26: 6 στην Αττική, 6 στη Μακεδονία (Θεσσαλονίκη, Σέρρες,, Καβάλα, Βέροια, Νάουσα, Δράμα), 2 στη Λαμία, 4 στην Πελοπόννησο (Πάτρα, ¶ργος, Κόρινθος, Πύργος), 3 στην Κρήτη (Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Αγ. Νικόλαο) και από 1 στη Λάρισα, στα Ιωάννινα, στη Σάμο, στη Ζάκυνθο και στην Κέρκυρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το δίκτυο θα επεκταθεί περαιτέρω στο άμεσο μέλλον.
Έρχονται κι άλλα!
Σε συζήτηση που είχαμε με τον κ. Ρόμπερτ Προνκ, στέλεχος της Landwind Motor Corporation, μάθαμε και μεταφέρουμε αποκλειστικά σε εσάς, ότι η κινεζική εταιρεία αναπτύσσει και σχεδιάζει να λανσάρει σχετικά γρήγορα άλλα 3 τουλάχιστον μοντέλα. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο πολυμορφικό αυτοκίνητο με 7 θέσεις επιβατών. Σύμφωνα με τον κ. Προνκ, οι δύο τελευταίες θέσεις θα αναδιπλώνονται πλήρως στο χώρο αποσκευών, δημιουργώντας μία τελείως επίπεδη επιφάνεια, αν και τόνισε ότι οι θέσεις αυτές προορίζονται για τη φιλοξενία κυρίως παιδιών. Η παρουσίασή του τοποθετείται στις αρχές του 2007. Η Jiangling θα λανσάρει επίσης ένα μικρό σεντάν, στα πρότυπα του Dacia Logan, του πολύ φθηνού αυτοκινήτου που αποτελεί συνεργασία της Renault με τη Dacia. Πληροφορούμε ότι, οι τιμές του Logan στη Γαλλία, με 1.400άρη κινητήρα, ξεκινούν από τα 7.500 μόνον ευρώ. Τέλος, η κινεζική εταιρεία εξελίσσει άλλο ένα όχημα 4Χ4, το οποίο μάλιστα θα έχει μέγεθος παρόμοιο με αυτό του Landwind.
Και από εξοπλισμό;
Καλά νέα:
Ο βασικός εξοπλισμός άνεσης σε όλες τις εκδόσεις είναι εξαιρετικά πλούσιος, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων: Αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο σαλόνι, ζάντες αλουμινίου, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ράδιο-CD, φώτα ομίχλης εμπρός-πίσω, μπάρες οροφής, γωνιοδείκτη αναρριχήσεως και αλτίμετρο.
Κακά νέα:
Ο βασικός εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει μόνο αερόσακο οδηγού, με εκείνον του συνοδηγού να αποτελεί το μόνο προαιρετικό στοιχείο (350 ευρώ). Σημαντική παράλειψη αποτελεί η μη ύπαρξη ABS (θα είναι διαθέσιμο από το 2007), ενώ δεν υπάρχει φυσικά ΕSP.
Είναι όμως ασφαλές;
Αυτό είναι το δεύτερο θέμα, μετά την τιμή, για το οποίο έγινε ντόρος για το Landwind στην Ευρώπη. H γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC υπέβαλλε σε crash test το κινεζικό αυτοκίνητο (οι Γερμανοί φυσικά δε θα το άφηναν να περάσει "ατουφέκιστο" στο δρόμο προς την ευρωπαϊκή αγορά), στο οποίο το Landwind τα πήγε εξαιρετικά άσχημα. Τα στελέχη όμως της εταιρείας μιλούν για διαβλητή διαδικασία δοκιμής, στην οποία άλλωστε δεν καλέστηκαν να παρευρεθούν. Βέβαια από την άλλη, ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι κακός και το αμάξωμα παλαιότερης τεχνολογίας, ενώ -όπως ορθά κοφτά ξεκαθαρίστηκε στη συνέντευξη Τύπου από τους ιθύνοντες της Dealmotors- το αυτοκίνητο δε θα πραγματοποιήσει τεστ πρόσκρουσης στο Euro NCAP.

 
 Jiangling Landwind
"Σπάστε το!"…
Κινητήρες
Ευχάριστη η εικόνα στο εσωτερικό - καλοί οι χώροι
Σε ποιους τελικά απευθύνεται;