Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/7/2007
Πρώτη επαφή
Αναγέννηση!
Ευελιξία και αυξημένη ασφάλεια στο δρόμο
Διαβάστηκε από 4679 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/7/2007
Το νέο 500 έχει στενούς δεσμούς με το Panda, από το οποίο προέρχονται το δάπεδο, οι αναρτήσεις και διάφορα ακόμη επιμέρους μηχανικά μέρη, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Βέβαια, από το… μενού του εξοπλισμού της ενεργητικής ασφάλειας δε λείπει τίποτα, αφού εκτός από το ABS, προαιρετικά περιλαμβάνονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, γνωστά με τα αρκτικόλεξα ESP, ASR, EBD, HBA κ.ά. Στην πράξη, από τα πρώτα μέτρα που διανύσαμε με το μίνι αυτοκίνητο στους δρόμους της πόλης που ιδρύθηκε η Fiat, το πρώτο στοιχείο που κέρδισε τις εντυπώσεις μας ήταν η αυξημένη στιβαρότητα και το αίσθημα της ασφάλειας που αποπνέει. Η ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση, σε συνδυασμό με τα ελαστικά 185/55 R 15 της έκδοσης 1,4 Sport, λειτουργεί θετικά με τη σειρά της στην αίσθηση του τιμονιού (ακόμη περισσότερο δε με το πάτημα του διακόπτη Sport), ωστόσο από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα δεν έλειπαν οι αναπηδήσεις κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Στα ελάχιστα χιλιόμετρα που κινηθήκαμε στον ανοιχτό δρόμο, το νέο 500 έδειχνε αρκετά σταθερό, όπως και σε κάποιες στροφές ή μάλλον…. πλατείες, για του λόγου το αληθές, όπου αναζητήσαμε για να το πιέσουμε και να δούμε τελικά πώς συμπεριφέρεται, ακόμη και με άτσαλες κινήσεις, και διαπιστώσαμε ότι παραμένει ουδέτερο και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.
H ανάρτηση του νέου 500 αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω στο 1,2 8v και αεριζόμενους δίσκους εμπρός με απλούς πίσω στο 1,4 16v, ενώ το τιμόνι έχει ηλεκτρική υποβοήθηση.
Κατά τη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το 500 στους δρόμους του Τορίνο, τα στοιχεία που μας κέρδισαν, ήταν η ποιότητα κύλισης, οι χαμηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι, τα φρένα και κυρίως η στιβαρή αίσθηση που αποπνέει.

Το νέο μίνι Fiat μπορεί να εφοδιαστεί με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (ABS, ESP, ASR κ.λ.π.), ενώ στην έκδοση 1,4 το τιμόνι και το γκάζι αποκτούν καλύτερη αμεσότητα με το πάτημα του διακόπτη Sport.


 
 Νέο Fiat 500
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρες
Εσωτερικό - Χώροι
Ευελιξία και αυξημένη ασφάλεια στο δρόμο
Με στόχο τα 5 και μετέπειτα 6 αστέρια στο Euro NCAP