• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/8/2007
Θέματα αγοράς mtx
Τετρακίνητα επιβατικά
Mε τα… τέσσερα!
Διαβάστηκε από 4335 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/8/2007
Στο άκουσμα της λέξης "τετρακίνηση", οι περισσότεροι από εμάς σκεφτόμαστε κατευθείαν τα εκτός δρόμου οχήματα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερες εταιρείες κατασκευάζουν τετρακίνητα αυτοκίνητα, με ασφάλτινο όμως χαρακτήρα… Δείτε στις επόμενες σελίδες του άρθρου μας μερικές από τις προτάσεις που "παίζουν" στην ελληνική αγορά και ετοιμαστείτε για απολαυστικές βόλτες… με τα τέσσερα!
Η ελληνική αγορά πλέον έχει να επιδείξει ένα αρκετά μεγάλο αριθμό οχημάτων, τα οποία εφοδιάζονται με συστήματα τετρακίνησης. Σίγουρα κάποιος μπορεί να ισχυριστεί, πως αυτό ίσχυε και παλιότερα. Ίσχυε, αλλά για εκτός δρόμου προτάσεις και όχι για "ασφάλτινες", όπου αναφερόμαστε εμείς! Δείτε και μόνοι σας από το άρθρο που ακολουθεί και θα καταλάβετε. Όλα τα επιβατικά τετρακίνητα μοντέλα που επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε στο περιοδικό μας είναι αμιγώς ασφάλτινα… Αυτό σημαίνει πως το ύψος του αμαξώματός τους από το έδαφος δεν είναι αυξημένο, είναι, με πιο απλά λόγια, όμοιο με αυτό των "απλών" δικίνητων εκδόσεων (σε όσες περιπτώσεις, φυσικά, διατίθενται και σε δικίνητες version). Στη "λίστα" μας υπάρχουν μοντέλα από όλες σχεδόν τις κατηγορίες (μικρά, μικρομεσαία, μεσαία, μεγάλα) και για όλα τα βαλάντια. Διαβάστε, λοιπόν, τα "υπέρ" και τα "κατά" αυτών των "ιδιαίτερων" προτάσεων και αποφασίστε εσείς, εάν τελικά αποτελούν "ιδιαίτερες" επιλογές ή όχι….
Τα υπέρ και τα κατά της τετρακίνησης
ΣΥΝ

• Αυξημένη ενεργητική ασφάλεια
• Σπορτίφ χαρακτήρας
• Πιο ασφαλείς μετακινήσεις σε ολισθηρό οδόστρωμα
• Αυξημένα επίπεδα ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης
• Ευκολία ρυμούλκησης
ΠΛΗΝ
• Τιμή αγοράς
• Κατανάλωση
• Βάρος
• Χώροι (σε ορισμένα συστήματα)
• Ποιότητα κύλισης (σε ορισμένα συστήματα)
Suzuki Swift 4x4
Κινητήρας: O κινητήρας και του τετρακίνητου Swift είναι χωρητικότητας 1,3 λτ., ισχύος 92 -ονομαστικών- ίππων και 116 Nm ροπής. Στην πράξη το εν λόγω μηχανικό σύνολο προσδίδει μέτριες επιδόσεις στο όχημα (1,2 δλ. πιο αργό στο 0-100 χλμ./ώρα από το δικίνητο), εξαιτίας του μόνιμου συστήματος τετρακίνησης, αλλά και της μακριάς κλιμάκωσης του 5τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.
Οδική συμπεριφορά: Η τετρακίνηση προσδίδει στο ιαπωνικό όχημα έναν ασφαλή και προβλέψιμο οδικό χαρακτήρα, ιδίως σε βρεγμένο οδόστρωμα και "φιδίσιες" διαδρομές. Κρίμα που ο ασθενής κινητήρας περιορίζει το παιχνιδιάρικο ύφος…
Τιμή: Από 14.300 ευρώ έως 15.500 ευρώ (2.200 ευρώ ακριβότερο το 4κίνητο από το 2κίνητο)
Εκδόσεις κινητήρων: 1,3 λτ. με 92 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: 5θυρα
Χώρος αποσκευών: 213 λτ.
Σύστημα τετρακίνησης:
Μόνιμο σύστημα τετρακίνησης με συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος διατηρεί σταθερή την αναλογία ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 60:40.
Daihatsu Sirion 1,3 4x4
Κινητήρας: O 1.300άρης κινητήρας που εφοδιάζει το Sirion, αποδίδει 87 ίππους (εργοστασιακή μέτρηση) και 120 Nm ροπής στις 3.200 σ.α.λ. Στην πράξη καταφέρνει να κινήσει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το όχημα, έχει καλή ελαστικότητα αλλά και θορυβώδη λειτουργία, που ενδέχεται ορισμένες φορές να ενοχλήσει. Το τετρακίνητο Sirion καταναλώνει 0,5 λτ. καυσίμου περισσότερα από το δικίνητο (6,3 λτ. το 4x4, 5,8 λτ. το δικίνητο) στα 100 χλμ., ενώ χρειάζεται και 0,7 δλ. λιγότερα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση.
Οδική συμπεριφορά: Το τετρακίνητο Sirion είναι σαφώς πιο ουδέτερο και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του απ' ό,τι το δικίνητο. Αυτό γίνεται κυρίως αντιληπτό σε ολισθηρό οδόστρωμα, όπου η πρόσφυση είναι μειωμένη. Πάντως, σε γενικές γραμμές, είναι άνετο και ευχάριστο στο δρόμο.
Τιμή: Από 14.390 ευρώ έως 15.790 ευρώ (2.400 ευρώ ακριβότερο από το δικίνητο)
Εκδόσεις κινητήρων: 1,3 λτ. με 87 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: 5θυρη
Χώρος αποσκευών: 225 λτ. (όμοιος με του δικίνητου)
Σύστημα τετρακίνησης:
Το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει το Sirion, όταν χρειαστεί -ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης του οδοστρώματος, δηλαδή- μεταφέρει ποσοστό της ροπής και στους πίσω τροχούς, μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη.
VW Golf 2,0 FSI 4Motion
Κινητήρας: O FSI κινητήρας των 2,0 λτ., που εφοδιάζει και το τετρακίνητο Golf, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ιδανικός παρτενέρ του αυτοκινήτου. Αποδίδει 150 ίππους και 200 Nm ροπής, διαθέτει πολύ καλή ελαστικότητα, ικανοποιητικές επιδόσεις (είναι βέβαια 0,3 δλ. πιο αργό στο 0-100 χλμ./ώρα από το αντίστοιχο δικίνητο), ενώ και η συνεργασία του με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων κρίνεται αρμονική. Σε επίπεδο κατανάλωσης, το 4Motion, θα χρειαστεί 0,3 λτ. περισσότερα στα 100 χλμ. απ' ό,τι το δικίνητο (9,2 λτ. έναντι 8,9).
Οδική συμπεριφορά: Μπορεί να μην το χαρακτηρίζεις "εκρηκτικό", αλλά σίγουρα είναι απολαυστικό. Το τετρακίνητο Golf είναι άνετο, είναι σπορ και πάνω απ' όλα είναι ασφαλές και προβλέψιμο. Από τις καλύτερες ασφάλτινες τετρακίνητες προτάσεις….
Τιμή: Από 27.400 ευρώ (3θυρο) - 28.380 ευρώ (5θυρο), 2.050 ευρώ ακριβότερο το 4κίνητο από το 2κίνητο 3θυρο ή 5θυρο.
Εκδόσεις κινητήρων: 2,0 λτ. με 150 ίππους και 3,2 λτ. με 250 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: 3θυρα, 5θυρα
Χώρος αποσκευών: 275 λτ. (μικρότερος κατά 75 λτ. από τον αντίστοιχο του 2κίνητου)
Σύστημα τετρακίνησης:
Το σύστημα Haldex 2ης γενιάς του 4Motion αποτελείται από έναν πολύδισκο συμπλέκτη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τη ροπή ισόποσα στους δύο άξονες, σε ποσοστό 50:50, ανάλογα βέβαια με τις πληροφορίες που λαμβάνει από το ESP, το ABS και το EDS.
Subaru Legacy
Κινητήρας: O 2,0 λτ. boxer κινητήρας, που εφοδιάζει το Legacy, αποδίδει 165 ίππους και 185 Nm ροπής. Στην πράξη αποδεικνύεται "ζωντανός" σε όλο το φάσμα των ρυθμών περιστροφής του, ενώ και οι επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα κρίνονται ικανοποιητικές, δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Οδική συμπεριφορά: Η μόνιμη τετρακίνηση επιτρέπει την ασφαλή και ουδέτερη εν γένει οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε οποιοδήποτε ρυθμό κίνησης επιλέξετε. ¶νετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, θα ικανοποιήσει τους επιβάτες του κυρίως στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.
Τιμή: Από 30.500 (Legacy 2,0 4d) έως 54.300 ευρώ (Legacy 3,0 Outback)
Εκδόσεις κινητήρων: 2,0 λτ. με 165 ίππους, 2,5 λτ. με 165 ίππους και 3,0 λτ. με 245 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: 4θυρα, 5θυρα και στέισον
Χώρος αποσκευών: 433 λτ. (4θυρο και 5θυρο) 459 λτ. (στέισον βάγκον)
Σύστημα τετρακίνησης:
Το ποσοστό της ροπής ανά άξονα κατανέμεται αυτόματα μέσω ενός κεντρικού διαφορικού (από 60:40 σε 50:50 για τον εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα), προσφέροντας -στις περισσότερες των περιπτώσεων- ουδέτερη οδική συμπεριφορά στο όχημα.
Audi A8 3,2 Quattro
Κινητήρας: Το μηχανικό σύνολο των 3,2 λτ., που εφοδιάζει στη βασική του έκδοση το A8, αποδίδει 260 ίππους. Η ισχύς του επαρκεί για την άνετη μετακίνηση των επιβατών, ενώ και οι επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα κρίνονται καλές, δεδομένου του χαρακτήρα αλλά και του βάρους του αυτοκινήτου.
Οδική συμπεριφορά: Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. ¶νετο, με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, θα σας μεταφέρει στον προορισμό σας με απόλυτη ασφάλεια.
Τιμή: Από 88.800 ευρώ έως 106.900 ευρώ
Εκδόσεις κινητήρων: 3,2 λτ. με 260 ίππους, 3,7 λτ. με 280 ίππους και 4,2 λτ. με 355 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: Σεντάν
Χώρος αποσκευών: 500 λτ.
Σύστημα τετρακίνησης:
Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης της quattro Gmbh, με το μεσαίο διαφορικό Torsen, που εφοδιάζει όλα τα μοντέλα της Audi, δίνει κανονικά το "παρών" και στο A8.
Mazda 6 MPS
Κινητήρας: O κινητήρας των 2,3 λτ. της σειράς MZR αποδίδει με τη χρήση υπερτροφοδότη 260 ίππους (εργοστασιακή μέτρηση) και 380 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο όχημα, πολύ καλή ελαστικότητα από "χαμηλά", ενώ σε σχέση με την ατμοσφαιρική εκδοχή του, διαθέτει ενισχυμένα έμβολα και σύστημα άμεσου ψεκασμού της βενζίνης. Είναι, βέβαια, πιο "σπάταλος" σε βενζίνη (10,2 λτ. το τετρακίνητο turbo, έναντι 8,9 λτ. του ατμοσφαιρικού), αλλά προσφέρει πολύ καλύτερες επιδόσεις σε όλες τις μετρήσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,6 δλ. το τετρακίνητο, έναντι 8,9 δλ. του δικίνητου).
Οδική συμπεριφορά: Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Mazda 6 MPS αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις, χάρη στην ιδανική ρύθμιση της ανάρτησής του, αλλά πολύ περισσότερο χάρη στο συνδυασμό τετρακίνησης, πλαισίου και κινητήρα.
Τιμή: 39.990 ευρώ (9.810 ευρώ ακριβότερο από τη δικίνητη και ατμοσφαιρική έκδοση των 2,3 λτ.)
Εκδόσεις κινητήρων: 2,3 λτ. με 260 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: 5θυρη
Χώρος αποσκευών: 455 λτ. το MPS, έναντι 500 λτ. του δικίνητου σεντάν
Σύστημα τετρακίνησης:
Το σύστημα τετρακίνησης του οχήματος διαθέτει έναν πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα, λαμβάνοντας πληροφορίες από τη γωνία του τιμονιού, τη γωνία περιστροφής, την πλευρική επιτάχυνση αλλά και την απόδοση του μοτέρ. Το ποσοστό αυτό της ροπής δε μεταφέρεται ποτέ περισσότερο από 50% στον πίσω άξονα, λόγω έλλειψης κεντρικού διαφορικού, ενώ στον εμπρός μπορεί να φθάσει μέχρι και 100%.
VW Passat 3,2 4 Motion
Κινητήρας: To μηχανικό σύνολο των 3,2 λτ. που εφοδιάζει το Passat, είναι ισχύος 250 ίππων. Κύρια χαρακτηριστικά του τα μεγάλα αποθέματα ροπής, η γραμμική λειτουργία και οι πολύ καλές επιδόσεις, που προσδίδει στο μεγάλο και βαρύ αμάξωμα.
Οδική συμπεριφορά: Η ύπαρξη μόνιμης τετρακίνησης μαζί με τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα συνθέτουν ένα σύνολο εξαιρετικό. Μπορεί, βέβαια, να μην είναι τόσο σπορ, αλλά στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων άνετα και γρήγορα είναι ιδανικό.
Τιμή: 40.970 ευρώ
Εκδόσεις κινητήρων: Εκδόσεις κινητήρων: 3,2 λτ. με 250 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: σεντάν
Χώρος αποσκευών: 541 λτ. (24 λτ. μικρότερος από τις αντίστοιχες 2κίνητες εκδόσεις)
Σύστημα τετρακίνησης:
Το σύστημα Haldex 2ης γενιάς, που εφοδιάζει και το Passat, αποτελείται από έναν πολύδισκο συμπλέκτη ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τη ροπή ισόποσα στους δύο άξονες, σε ποσοστό 50:50, ανάλογα βέβαια με τις πληροφορίες που λαμβάνει από το ESP, το ABS και το EDS.
Audi A4 2,0 TFSI Quattro
Κινητήρας: Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι ιδιαίτερα ισχυρός και εύστροφος και ταιριάζει… γάντι με το χαρακτήρα του οχήματος. Και σε αυτήν την περίπτωση όμως, η κατανάλωσή του είναι ελαφρώς αυξημένη (κατά 1,1 λτ.) σε σχέση με την αντίστοιχη της 2κίνητης έκδοσης.
Οδική συμπεριφορά: Η συμπεριφορά του τετρακίνητου Α4 είναι ουδέτερη στη συντριπτική πλειοψηφία των συνθηκών κίνησης και πίεσης.
Τιμή: Από 36.400 ευρώ (1,8 Τ λτ.) & 41.700 ευρώ (2,0 λτ. ΤFSI) έως 95.900 ευρώ (RS4)
Εκδόσεις κινητήρων: 1,8 λτ. με 163 ίππους, 2,0 λτ. με 200 ίππους, 3,2 λτ. με 255 ίππους και 4,2 λτ. με 420 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: σεντάν, στέισον βάγκον, κάμπριο και RS4
Χώρος αποσκευών: Χώρος αποσκευών: 460 λτ. (2,0 λτ. TFSI)
Σύστημα τετρακίνησης:
Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης της quattro Gmbh, με το μεσαίο διαφορικό Torsen, που εφοδιάζει και το A4, κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος αλλά και την πρόσφυση των τροχών τη δεδομένη στιγμή.
Mitsubishi Lancer Evo IX
Κινητήρας: O 2,0 λτ. υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, που εφοδιάζει το Evo, αποδίδει 280 ίππους (εργοστασιακή μέτρηση) και 355 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα είναι με μια μόνο λέξη "εκρηκτικές". Κορυφαία απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, απίστευτη δύναμη σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών και πολύ καλή συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων συνθέτουν ένα σύνολο πραγματικά απολαυστικό…
Οδική συμπεριφορά: Κινητήρας, πλαίσιο και τετρακίνηση συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους, προσφέροντας στον κάτοχο του Evo την αίσθηση ότι οδηγεί ένα αυτοκίνητο WRC. Το κοφτερό τιμόνι, τα απίστευτα περιθώρια πρόσφυσης και η εξελιγμένη τετρακίνηση σε προκαλούν να μάθεις τα όριά σου. Το Evo σίγουρα μπορεί να τα "τεστάρει". Το θέμα είναι, αν και ο κάτοχός του έχει τις αντίστοιχες ικανότητες….
Τιμή: 48.500 ευρώ
Εκδόσεις κινητήρων: 2,0 λτ. turbo με 280 ίππους
Εκδόσεις αμαξωμάτων: 4θυρo
Χώρος αποσκευών: 430 λτ.
Σύστημα τετρακίνησης:
Μόνιμα τετρακίνητο, το Evo διαθέτει κεντρικό διαφορικό, το οποίο "κλειδώνει" τη ροπή σε ποσοστό 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Επιπλέον, το σύστημα τετρακίνησης του ιαπωνικού "super car" προσφέρει και 3 προγράμματα στον κάτοχό του (για άσφαλτο, χώμα και χιόνι), για να επιλέξει, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος που επιθυμεί να κινηθεί.