Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/4/2008
Πρώτη επαφή
Ντόπα!
Κινητήρες
Διαβάστηκε από 5735 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/4/2008
Ισχυρά μοτέρ, με έμφαση στα διπλά τούρμπο!
Η άνεση για να κινηθεί κανείς στο δρόμο με το νέο μοντέλο της BMW ποικίλει, ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει κανείς από τη μεγάλη γκάμα των κινητήρων που έχει εφοδιαστεί η Χ6. Τα μοτέρ ξεκινούν από τους 235 ίππους, που προσφέρει η 30d, και φτάνουν μέχρι τους 407 ίππους, που διαθέτει η 50i. Ενδιάμεσα βρίσκουμε τον 6κύλινδρο, με διπλά τούρμπο πετρελαιοκινητήρα των 286 ίππων και στην ανάλογη βενζινοκίνητη έκδοση, η ισχύς αγγίζει τους 306 ίππους. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση "50i", με το V8 των 4,4 λίτρων. Το μοτέρ αυτό, χάρη στα διπλά τούρμπο και στον άμεσο ψεκασμό βενζίνης, βγάζει 407 ίππους από τις 5.500 έως τις 6.400 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 600 Nm αποδίδεται ανάμεσα στις 1.750 έως στις 4.500 σ.α.λ. και φυσικά το νέο μοτέρ είναι πιο αποδοτικό από τον προηγούμενο, ατμοσφαιρικό πεντάλιτρο κινητήρα V8, ο οποίος απέδιδε μέγιστη ροπή 490 Nm στις 3.400 σ.α.λ. Οι μηχανικοί της BMW έχουν χρησιμοποιήσει μια εντελώς καινούργια τεχνική και μια επαναστατική μέθοδο για την τοποθέτηση των δύο τούρμπο και των καταλυτών, οι οποίοι έχουν μπει εντός των δύο πλευρών του κινητήρα. Αυτό το αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί με την αντίστροφη τοποθέτηση της εισαγωγής και της εξαγωγής. Με απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι η εισαγωγή είναι εξωτερικά τοποθετημένη, ενώ η εξαγωγή εσωτερικά στο V8. Στο δρόμο, ο νέος bi-turbo κινητήρας προσφέρει απολαυστικές στιγμές, ενώ οι επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,4 δλ.) είναι εκρηκτικές!
Εντελώς νέος είναι ο V8 κινητήρας των 4,4 λίτρων της X6. Διαθέτει διπλή υπερτροφοδότηση, ενώ διακρίνεται τόσο για την απόδοση της ισχύος, όσο και της ροπής.

 
 Νέα BMW X6
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρες
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο