Διαβάστηκε από 1724αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/5/2008
To Focus ST με την ανανέωση απέκτησε πιο μυώδες αμάξωμα, επιδεικνύοντας ακόμη πιο σπορτίφ στοιχεία, που συνάδουν με το χαρακτήρα του.
Το ανανεωμένο Focus ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά από τις αρχές του έτους και πλέον η γκάμα του μοντέλου διευρύνθηκε, αφού προστέθηκαν οι εκδόσεις ST και Coupe Cabriolet (CC). Με την άφιξη των δύο αυτών μοντέλων, η Ford ολοκληρώνει την αισθητική ανανέωση της σειράς Focus.
Focus ST - Τα σημεία της ανανέωσης
Aκόμη πιο δυναμικό Εξωτερικά το ST έχει λάβει όλες εκείνες τις επεμβάσεις που φέρει το Focus στις απλές του εκδόσεις, συν τις διακριτικές πινελιές, που σε κάνουν να καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για την κορυφαία σε επιδόσεις έκδοση (μέχρι στιγμής τουλάχιστον αφού στις αρχές του 2009 αναμένεται να παρουσιαστεί η έκδοση RS, με τους 280 ίππους). Αναλυτικά, το καπό είναι ανασχεδιασμένο με εντονότερες καμπύλες, όπως και ο προφυλακτήρας του αυτοκινήτου, που συνοδεύεται από νέα φωτιστικά σώματα, νέους προβολείς ομίχλης, καθώς και μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα. Κοιτώντας κανείς από το πλάι το ST, αντιλαμβάνεται ότι το τόξο του αμαξώματος έχει αλλάξει, με κυριότερη διαφορά την τοποθέτηση ενός νεύρου ψηλά, από τις μπροστινές πόρτες έως το πίσω τμήμα. Την δυναμική εικόνα συμπληρώνουν και οι νέου τύπου καθρέφτες. Στο πίσω μέρος υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα, ενώ ανάμεσα στις δύο απολήξεις της εξάτμισης συναντούμε πλέον ένα διαχύτη. Ανασχεδιασμένες, είναι και οι ζάντες που εξοπλίζουν το ST, με έντονες ακμές στα μπράτσα τους.
Oδική συμπεριφορά: Παραμένει πολύ καλό
Η οδική συμπεριφορά του ST, όπως είναι αναμενόμενο, χαρακτηρίζεται ως πολύ καλή. Η ιπποδύναμη μεταφέρεται στους τροχούς με εξαιρετικά ομαλό τρόπο. Το στήσιμο του αυτοκινήτου εμπνέει τους γρήγορους ρυθμούς οδήγησης, ακόμη και σε στενούς ελικοειδείς δρόμους, όπως αυτούς των Κυθήρων, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ανανεωμένο ST. Ακόμη και με το ESP απενεργοποιημένο, το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης και τα υψηλής απόδοσης φρένα δίνουν στον οδηγό την ευκαιρία να διορθώσει εύκολα κάθε φαινόμενο υποστροφής. Η ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά χωρίς αυτό να λειτουργεί πολύ σε βάρος της άνεσης, αφού κάθε ανωμαλία απορροφάται με το δέοντα τρόπο. Παρ’ όλα αυτά, το ST διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα Focus, αφού διαθέτει 30% σκληρότερα ελατήρια, 5% πιο άκαμπτη πίσω αντιστρεπτική, διαφορετικά αμορτισέρ, 15 χλστ. χαμηλότερο σασί και πιο μεγάλα εμπρός δισκόφρενα (320Χ28 χλστ).
Εσωτερικό - Χώροι
Στο εσωτερικό του ST συναντάμε, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις, μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, αναβαθμισμένα σε ποιότητα, με τη συναρμολόγηση να κινείται σε πολύ καλά επίπεδα. Τα όργανα είναι ανασχεδιασμένα με νέους δείκτες και ο φωτισμός είναι σε κόκκινη απόχρωση, όπως και στα μοντέλα του 2007, ενώ η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, συνθέτοντας ένα πιο ευανάγνωστο σύνολο. Η κεντρική κονσόλα έχει αλλάξει, με κυριότερο σημείο την τοποθέτηση επένδυσης απομίμησης ανθρακονημάτων. Πίσω από το νέο επιλογέα ταχυτήτων βρίσκεται το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα (Ford Power Start), που διατίθεται στάνταρ πλέον για την έκδοση ST. Κάτω από το συρόμενο κατά 8 εκατοστά υποβραχιόνιο, υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 4 λίτρων. Στο εσωτερικό υπάρχει υποδοχή 12V, η οποία μπορεί να φτάσει στα 230V, ενώ στις ευκολίες προστίθεται και η ύπαρξη της θύρας USB.
Κινητήρας: Θέλεις να τον ακούς…
Ο κινητήρας που εφοδιάζει το ST, είναι ο γνώριμος από το προηγούμενο μοντέλο, υπερτροφοδοτούμενος 5κύλινδρος, που αποδίδει 225 ίππους. Οι επιταχύνσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, είναι εξαιρετικές, σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση και το θετικό κούμπωμα των ταχυτήτων από το 6αρι σασμάν. Η ροπή του κινητήρα λειτουργεί αποτρεπτικά για συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων, αλλά δεν κάνει τόσο αισθητή την παρουσία της όσο θα έπρεπε, στις υψηλές στροφές. Η χροιά του κινητήρα θυμίζει μελωδία σε όλο το φάσμα των στροφών, (αφού άλλωστε έχει γίνει εκτεταμένη μελέτη γι’ αυτό)με τον μπάσο ήχο του 5κύλινδρου.
Τιμές - εξοπλισμός
Το 3θυρο αμάξωμα του Focus ST κοστίζει στη βασική του έκδοση 28.690 ευρώ, ενώ το 5θυρο 28.990 ευρώ και είναι άμεσα διαθέσιμα. Στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματοι προβολείς, σύστημα ενεργοποίησης αλάρμ σε φρενάρισμα ανάγκης, διζωνικός κλιματισμός, καθίσματα Recaro και διακοσμητικά ST. Το πορτοκαλί χρώμα τριπλής επίστρωσης συνεχίζει να βρίσκεται στην παλέτα του μοντέλου, με χρέωση 1.200 ευρώ (το πορτοκαλί χρώμα αποτελεί το 30% των πωλήσεων του ST).