Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/6/2009
Συγκριτικό Test
9 τρόποι για να αποδράσετε
Εκτός δρόμου
Διαβάστηκε από 46045 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/6/2009
Πιο ικανά τα Grand Vitara και X-Trail
Στο χωμάτινο "terrain", τα δύο εν λόγω εκτός δρόμου αυτοκίνητα είναι σε θέση να ανταποκριθούν με καλύτερο τρόπο όχι μόνο στις πιο απλές πατημένες διαδρομές, αλλά και στις πιο απαιτητικές, όπως σε παχιά λάσπη και έντονες εδαφικές ανωμαλίες. Κάτι που επιτυγχάνεται κυρίως μέσω των πιο εξελιγμένων συστημάτων μετάδοσης και στους τέσσερις τροχούς, όπου το Grand Vitara έχει το πλεονέκτημα και των κοντών σχέσεων. Αποτελεσματική είναι και η 4κίνηση του X-Trail με την επιλογή του "κλειδώματος", όπως ισχύει και για την ίδια που φέρει το Qashqai, στο οποίο ωστόσο οι αναρτήσεις έχουν μικρότερες διαδρομές. Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και το Symmetrical All Wheel Drive του Forester, με τις κοντές σχέσεις μετάδοσης να αυξάνουν σημαντικά τις αναρριχητικές ικανότητες σε πιο δύσβατα σημεία. Το Rein βρίσκεται περισσότερο στο στοιχείο του στο χώμα (παρά στην άσφαλτο), αφού είναι σε θέση να διανύσει αποστάσεις σε αρκετά δύσβατα εδάφη, αν και στη σκληρή χρήση εμφανίζει σχετικά γρήγορα σημάδια κόπωσης από το συμπλέκτη, γεγονός που εντοπίζεται και στα "ομόσταυλα" Tucson και Sportage. Ιδιαίτερα ικανό εκτός δρόμου είναι και το RAV4, με το επίσης πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης, ενώ το πιο "light" εκτός δρόμου είναι το Altea, με τον αμιγώς πιο ασφάλτινο προσανατολισμό. Επίσης, από πλευράς άνεσης ξεχωρίζει το Rein, καθώς η ανάρτησή του φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες εδαφικές ανωμαλίες, γεγονός που αφορά και στα μοντέλα X-Trail και Forester με την πιο ασφαλή συμπεριφορά.
Συστήματα 4κίνησης
Hyundai Tucson 2,0/Kia Sportage 2,0. Μόνιμη κίνηση στους εμπρός τροχούς, με αυτόματη μεταφορά έως και του 50% της ροπής στον πίσω άξονα σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης. Επίσης υπάρχει δυνατότητα "κλειδώματος" της τετρακίνησης μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό σε ποσοστό 50/50, η οποία απενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 30 χλμ./ώρα.
JAC Rein 2,0. Μόνιμη 4κίνηση μέσω πολύδισκου συμπλέκτη, ο οποίος ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, μεταφέρει έως και το 50% της ροπής του κινητήρα στους πίσω τροχούς.
Nissan Qashqai 2,0/Χ-Trail 2,0. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη 4κίνηση με δυνατότητες επιλογής της κίνησης μέσω χειριστηρίου εμπρός (2WD), αυτόματης τετρακίνησης (Auto) και κλειδώματος της μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς σε ποσοστό 50:50 ανά άξονα (Lock), το οποίο απενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 40 χλμ./ώρα.
Seat Altea Freetrack 2,0 TFSI. Το σύστημα τετρακίνησης απο-τελείται από ένανηλεκτρονικάελεγχόμενο πολύδισκο υδραυλικό συμπλέκτη Haldex, μέσω του οποίου μπορεί να μεταφερθεί έως και το 50% της ροπής του κινητήρα στον πίσω άξονα και στον τροχό που έχει πρόσφυση.
Subaru Forester 2,0X. Συμμετρική τετρακίνηση (Symmetrical All Wheel Drive) με τρία διαφορικά, από τα οποία το κεντρικό κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 50:50 στους δύο άξονες, ενώ το πίσω μπλοκέ (LSD) μεταφέρει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Επίσης, υπάρχουν και κοντές σχέσεις μετάδοσης, οι οποίες επιλέγονται μέσω ενός λεβιέ δίπλα από το χειρόφρενο.
Suzuki Grand Vitara 2,0. Μέσω χειριστηρίου επιλέγονται τρία προγράμματα: 4H: Μετάδοση σε όλους τους τροχούς σε ποσοστό 47:53, 4H Lock: Μόνιμη μετάδοση σε ποσοστό 50:50 με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και 4L: Ό,τι ισχύει για το 4H Lock συν κοντές σχέσεις.
Toyota RAV4 2,0. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με κατανομή σε ποσοστό έως 55:45 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα. Επίσης, μέσω του διακόπτη υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος αυτής της αναλογίας.
Το Rein κινείται με χαρακτηριστική ευκολία εκτός δρόμου, προσφέροντας παράλληλα αυξημένη άνεση από την ανάρτηση.
Από τα πιο ευχάριστα στο χώμα και πιο ικανά σε πιο απαιτητικές διαδρομές είναι το X-Trail με την εξελιγ4κίνηση.
Μεταξύ των πιο απολαυστικών 4x4 στην εκτός δρόμου οδήγηση είναι το Forester, το οποίο παράλληλα δεν κουράζει τους επιβάτες του.
Πιο "off road" χαρακτήρα έχει το Grand Vitara, με τις πιο πολλές παράλληλα ρυθμίσεις στην τετρακίνηση.

 
 9 εκτός δρόμου με κινητήρες 2,0 λίτρων και τιμή έως 25.000 ευρώ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι
Κινητήρες
Στο δρόμο
Εκτός δρόμου
Αναρτήσεις - φρένα - τιμόνι -ελαστικά -Εκτός δρόμου χαρακτηριστικά
Εξοπλισμός - Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα