Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/3/2010
Πρώτη επαφή
Mazda MX-5 Open Race 2010
Ατίθασα Miata
Διαβάστηκε από 4104 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/3/2010
Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε δέκα. Εικοσιεννιά αγωνιστικά τροποποιημένα Miata ΜΧ-5, βαμμένα στα χρώματα 26 χωρών, μπόλικοι "καυτοί" γύροι σε έναν 4ώρο αγώνα αντοχής, ταχύτητας και τακτικής. Σκέφτεστε καλύτερο τρόπο για να γιορτάσει η Mazda τα εικοστά γενέθλια του "μαγικού" της αυτοκινήτου, που έδωσε ξανά πνοή στην κατηγορία των roadster;
Χωρίς αμφιβολία, το Mazda MX-5 ή Μiata -κατά το «αμερικανικότερον»- αξίζει μια μεγάλη καταχώριση στο Libro d’ oro της αυτοκίνησης. Μπορεί να μην είναι εκείνο που έγινε προπομπός μιας κατηγορίας, όπως το Τοyota RAV4 στα SUV και το Renault Espace στα πολυμορφικά, είναι εκείνο όμως, που βασισμένο στις αρχές των παλιών καλών roadster (ελαφρύ, «ζωντανό» και προσιτό), έδωσε νέα ζωή στη μαραζωμένη μέχρι το 1989 κατηγορία των διθέσιων ανοιχτών αυτοκινήτων. Σήμερα το MX-5 είναι ένα αυτοκίνητο-εικόνισμα για τη Mazda, που όχι μόνο γεμίζει τα ταμεία της (έχει το ρεκόρ Γκίνες στις πωλήσεις roadster), αλλά απογειώνει και το image της. Για ένα τέτοιο μοντέλο αξίζει λοιπόν να δώσεις το καλύτερο πάρτι για τα εικοστά γενέθλιά του από το λανσάρισμα στην Ευρώπη. Και τι πάρτι! Μακράς διάρκειας (4ωρο), με αυστηρό κώδικα ενδυμασίας (φόρμα και κράνος), δυνατή μουσική (αγωνιστικές εξατμίσεις), αλλά με περιορισμό στο ποτό (μόνο 130 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης) και με συγκεκριμένους κανόνες!
Vroom Vroom
Το MX-5 είναι ο απόλυτος εκφρα- στής της φιλοσοφίας Ζοοm Zoom της Mazda. Εδώ όμως έχουμε αγώ- να και μάλιστα σοβαρό, κάτι που η ελληνική αποστολή αντιλήφθηκε περισσότερο μόλις παρέλαβε τα αγωνιστικά ενδυματολογικά καλούδια, είδε το αυτοκίνητό «της» βαμμένο με την ελληνική σημαία και άκουσε τα ντεσιμπέλ της εξάτμισης να θρυμματίζουν την ησυχία και την παγωνιά (θερμοκρασία –1ο έως 2ο C) στο προτελευταίο Box των Pits. Οι ελεύθερες δοκιμές ήταν υποχρεωτικές για όλους τους οδηγούς (λες και θα υπήρχε κανείς που θα έχανε την ευκαιρία…). Η χρήση σλικ ελαστικών ξεχάστηκε γρήγορα, αφού οι ουρανοί άρχισαν να ανοίγουν. Μετά από 90 λεπτά και τιτάνια προσπάθεια διατήρησης γραμμών και αποφυγής προσφοράς θεάματος μεγαλοπρεπών πλαγιολισθήσεων, η λήξη του πρώτου σετ μας βρήκε στην 7η θέση. Στο δεύτερο σετ ελεύθερων δοκιμών η βροχή έγινε κατακλυσμιαία. Η απόδοση της ομάδας έγινε χειρότερη και η απογοήτευση μας έβαλε στο τριπάκι να προσπαθούμε να βρούμε δευτερόλεπτα στο γύρο, ενώ ο αγώνας θα ήταν τετράωρος. Καμία εξάσκηση στις αλλαγές οδηγών, καμία σοβαρή ανάλυση τακτικής σχετικά με καύσιμα και χρόνους ανεφοδιασμού. Για την εκκίνηση του αγώνα ένας οδηγός από την ομάδα θα έκανε ένα και μόνο χρονομετρημένο γύρο. Εκεί ρίξαμε μια ζαριά, λύνοντας τις αντιστρεπτικές (μερικώς σωστή απόφαση) και πειράζοντας την απόσβεση των ρυθμιζόμενων αναρτήσεων (εκ του αποτελέσματος λάθος). Η ζαριά δε βγήκε και η rolling start εκκίνηση του αγώνα (όπως στα καρτ) μας βρήκε στην 26η από τις 28 θέσεις… Λίγη σημασία όμως είχε πραγματικά. Η ουσία ήταν πως ζούσαμε τη στιγμή, πως σε αυτό το πάρτι ήμασταν παρόντες, πως διασκεδάζαμε και πως ρουφούσαμε μέχρι σταγόνας το μεδούλι της αίσθησης να αγωνίζεσαι με τις ζώνες να σε σφίγγουν στο μπάκετ και το χρόνο να κυλάει αδυσώπητα.
Πανέμορφο το αγωνιστικό MX-5 στα χρώματα της Ελλάδας. Καμιά διαφωνία;

O ήχος από τις διπλές πίσω ελεύθερες εξατμίσεις ήταν εντυπωσιακός!

Πάντα τέτοια!
Η ελληνική ομάδα ήταν εξαμελής, με 5 οδηγούς και team manager τον κ. Γιώργο Καραμέρη, τεχνικό διευθυντή της ελληνικής αντιπροσωπείας . Πέρα από το γράφοντα, που εκπροσώπησε το Auto Tρίτη και το Quattroruote, οι υπόλοιποι αγωνιζόμενοι ήταν οι: Κώστας Μποϊδάνης (Top Gear), Mάνος Στεφανής (εκπομπή Tr action), Νίκος Τσ άδαρης (4 Τροχοί) και Δημήτρης Χατζητόλιος (Εvo). Ως βάση για τον αγώνα MX-5 Open Race 2010 χρησιμοποιήθηκε το ανανεωμένο 2λιτρο ΜΧ-5 με τους 160 ίππους. Από εκεί κ πέρα, η εταιρεία του Γερμαν πρωταθλητή αυτοκινήτων Τουρι σμού, Franz Engstler φρόντισε ν τα προετοιμάσει κατάλληλα. Έτσι το MX-5 απέκτησε roll cage, πυ ρόσβεση, ρυθμιζόμενες αναρτή σεις και δίσκο Sachs, νέα γεωμετρία αναρτήσεων, αγωνιστικό μπάκετ και ζώνες 6 σημείων, αγωνιστικό αφαιρούμενο τιμόνι, ελεύθερη εξάτμιση από τον κατα λύτη και πίσω, αγωνιστικά φρέ εμπρός με υψηλής αντοχής υλικά τριβής, αγωνιστικά λιπαντικά κινητήρα και μετάδοσης, ειδικό εγκέφαλο της Mazda, επενδύσεις από ανθρακονήματα στις πόρτες, αεροδυναμικό κιτ, αεροτομή και πίσω διαχύτη. Διαθέσιμα ήταν 8 ελαστικά σλικ και απεριόριστα βρόχινα…

 
 Mazda MX-5 Open Race 2010
Έχεις αγώνα σήμερα
Κατάταξη
Πίστα κεραυνός!
To ΜΧ-5 μέσα στο χρόνο