Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/3/2010
TEST
Και ο Θεός έπλασε την «5άρα»
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 22866 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/3/2010
Υψηλή άνεση, σταθερότητα και ακρίβεια χειρισμών
H νέα μεγάλη BMW "καταπίνει" με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία χιλιόμετρα κινούμενη σε υψηλές ταχύτητες, δίχως να προκαλεί την παραμικρή τάση ανασφάλειας στους επιβαίνοντες.

Οι ομοιότητες των δύο μεγαλυτέρων αυτοκινήτων της BMW δε σταματούν μόνο στο αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο, αλλά αφορούν και στο αμάξωμα, αφού η νέα Σειρά 5 βασίζεται σε μια πιο κοντή εκδοχή της πλατφόρμας της "7άρας". Επίσης έχει γίνει χρήση αλουμινίου σε εξωτερικά τμήματα και στην ανάρτηση, μειώνοντας το φερόμενο βάρος στους τροχούς προς όφελος και της οδικής συμπεριφοράς. Το υψηλής τεχνολογίας πακέτο συμπληρώνουν οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, οι ενεργές αντιστρεπτικές δοκοί, ο ενεργός έλεγχος των αμορτισέρ και μια πλειάδα ακόμα… αρκτικόλεξων, που αφορά σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας!
Παρά τον αυξημένο της όγκο και το βάρος, θα κινηθεί γρήγορα και σε διαδρομές με στροφές, παρουσιάζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ακρίβεια στους χειρισμούς.
Στην πράξη, η νέα μεγάλη BMW παρουσιάζεται ακλόνητη, παρέχοντας υψηλότερα από ποτέ άλλοτε επίπεδα ανέσεων, δίχως ο οδηγός να νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας της 523i γίνεται άμεσα αισθητός, αφού καταπίνει με άνεση τις διαδοχικές ανωμαλίες, χωρίς να ενοχλεί (ακόμα και στη Sport ρύθμιση), ενώ, κινούμενη συνεχώς με υψηλές ταχύτητες, δεν προκαλεί καμία απολύτως τάση ανησυχίας στο φιλτραρισμένο -από οποιουσδήποτε εξωγενείς θορύβους- εσωτερικό της. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης, αν και έχει τεχνητή αίσθηση, παρέχει ανά πάσα στιγμή το σωστό βάρος στα χέρια του οδηγού, ο οποίος παράλληλα έχει στη διάθεσή του ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα πέδησης. Εξίσου ακλόνητη παρουσιάζεται και σε διαδρομές με στροφές, όπου το τέλεια "ζυγισμένο" αμάξωμά της (αναλογία βάρους 50:50 ανά άξονα) καταφέρνει και "κρύβει" την πληθωρικότητά της, δίνοντας την ευκαιρία για πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος, αλλά και όλων των μηχανικών και ηλεκτρονικών συστημάτων που την πλαισιώνουν. Οι πίσω κινητήριοι τροχοί δύσκολα θα "ξεκολλήσουν", ακόμα και με τέρμα πατημένο το γκάζι, ενώ στην περίπτωση που εμφανιστεί στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης σε γλιστερό οδόστρωμα, αυτή διακόπτεται εν τη γενέσει της. Ωστόσο για τους πιο ανήσυχους οικογενειάρχες παρέχεται η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (DSC), το οποίο αυτομάτως θέτει σε λειτουργία μια ηλεκτρονική μονάδα μπλοκέ διαφορικού, με τον οδηγό να λαμβάνει πολύ καλή ακρίβεια και αμεσότητα από το τιμόνι, που δε συναντάται σε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο.
Αναρτήσεις - φρένα - τιμόνι - ελαστικά
Εμπρός ανάρτηση Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτησηΠολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα Αερ. δίσκοι 330 χλστ.
Πίσω φρέναΑερ. δίσκοι 330 χλστ.
100-0 χλμ./ώρα (μ.)37,7
Υποβοήθηση τιμονιούΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού2,0
Διάσταση ελαστικών225/55 R17 (245/45 R18*)
*αυτοκινήτου δοκιμής
Οι πόρτες για πρώτη φορά στη Σειρά 5 είναι αλουμινένιες, εξοικονομώντας περίπου 23 κιλά, ενώ από το ελαφρύ αυτό μέταλλο κατασκευάζονται το καπό και τα εμπρός φτερά, όπως διακρίνονται με πράσινο χρώμα.
H εμπρός ανάρτηση (πάνω) φωτόαποτελείται από διπλά ψαλίδια, κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένη και η πίσω ανάρτηση (κάτω) πολλαπλών συνδέσμων (Integral V).

 
 BMW 523i
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι
Κινητήρας
Στο δρόμο
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία