Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/7/2010
TEST
Σε βάζει σε πειρασμό…
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 44476 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/7/2010
Δυναμική συμπεριφορά που… ξυπνάει αναμνήσεις
Το Peugeot RCZ βασίζεται στην πλατφόρμα 2 της γαλλικής φίρμας, γνωστής για την υψηλή στρεπτική ακαμψία της, πάνω στην οποία έγιναν διαφοροποιήσεις για την ανάδειξη του ευχάριστου και υπό συνθήκες απολαυστικού του χαρακτήρα. Η δομή της ανάρτησης αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (με επιπλέον δύο βραχίονες), με τις αντιστρεπτικές δοκούς να είναι αρκετά μεγάλης διαμέτρου. Η δομική ακαμψία του πλαισίου έχει ενισχυθεί περαιτέρω, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ., ενώ τα μετατρόχια είναι και εκείνα αυξημένα κατά 44 και 63 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το RCZ έχει αρκετά σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης σε γρήγορους ρυθμούς. Παρόλα αυτά, δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες στο βαθμό που ένα πιο απόλυτο σπορ αυτοκίνητο θα έκανε. Το RCZ παρουσιάζει μεν κάπως "νευρική" απόσβεση σε έντονες ανωμαλίες, ωστόσο δεν κοπανάει, με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε καλά επίπεδα. Το σύστημα διεύθυνσης συντελεί με τη σειρά του στην εκδήλωση του σπορ οδηγικού χαρακτήρα, αν και δε συμβαίνει το ίδιο με τον ασαφή επιλογέα ταχυτήτων. Στην πράξη, το RCZ επιδεικνύει πολύ καλή σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ σε δρόμο με στροφές ευχαριστεί ακόμα περισσότερο, θυμίζοντας εν μέρει τη γνωστή παιχνιδιάρικη συμπεριφορά των σπορ ­Peugeot. Οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και τα αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης καθιστούν ευχάριστη μια φιδίσια διαδρομή, με το RCZ να είναι κατά βάση ουδέτερο (ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο) και με το μπροστινό του μέρος να είναι εξαιρετικά υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Εκεί όμως που το νέο κουπέ της Peugeot εκπλήσσει ευχάριστα, είναι όταν ο οδηγός επιδιώξει να βάλει στο παιχνίδι και το πίσω μέρος με τις ανάλογες ενέργειες, με εκείνο να αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλικό στην υπερστροφή και προβλέψιμο στη διόρθωσή της. Τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ. εμπρός και απλοί δίσκοι 290 χλστ. πίσω) ικανοποιούν με την αίσθηση και την απόδοσή τους (100-0 χλμ./ ώρα σε 39,9 μ.).
Η ευχάριστη οδική συμπεριφορά του RCZ σε δρόμο με στροφές, όπου παρουσιάζει ουδετερότητα, μπορεί να γίνει απολαυστική με εκβιασμό υπερστροφικών τάσεων, με την εικόνα να συμπληρώνεται από την πολύ καλή αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός.



Το πάτημα του RCZ Coupe είναι σαφέστατα σίγουρο, ενώ η άνεση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κακή.


 
 Peugeot RCZ Coupe 1,6T 156PS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι
Κινητήρας - Επιδόσεις
Στο δρόμο
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία