Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/12/2010
Πρώτη επαφή
Οικονομικότερο μεν…Αποδοτικότερο δε
Ικανό και οικονομικό μοτέρ Euro5
Διαβάστηκε από 21352 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/12/2010
Με αλλαγές τόσο στο εσωτερικό του όσο και σε περιφερειακά τμήματα, ο 1.600ρης diesel έγινε ακόμα πιο οικονομικός αλλά και πιο αποδοτικός.
Οι αλλαγές που έγιναν στο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 1,6 λτ., αφορούν τόσο στο εσωτερικό του όσο και στα περιφερειακά του τμήματα. Πιο συγκεκριμένα, βελτίωση δέχτηκε το σύστημα ψεκασμού του καυσίμου, ο υπερτροφοδότης αντικαταστήθηκε με έναν νέο, μεταβλητής γεωμετρίας, μειώθηκε το συνολικό βάρος κατά 4 κιλά και η σχέση συμπίεσης "έπεσε" στο 16:1. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το κατά 3 κιλά ελαφρύτερο νέο 6τάχυτο κιβώτιο, είχαν ως αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 0,1 λτ./100 χλμ. και τα 2 γρ./χλμ. λιγότερα διοξείδιο του άνθρακα. Παράλληλα, βελτιώθηκε και η απόδοση του κινητήρα, αφού πλέον αποδίδει 115 ίππους (+6 ίππους) και 270 Nm ροπής (+30 Nm), ενώ η λειτουργία του έγινε πιο γραμμική και πιο αθόρυβη από τον παλαιότερο κινητήρα των 1,6 λτ. Από την επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο, κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στις Κάνες, παρατηρήσαμε ότι οι 115 ίπποι και τα 270 Nm ροπής μπορούν να κινήσουν το αμάξωμα του ιαπωνικού μοντέλου σε σβέλτους ρυθμούς, ενώ σε αστικές συνθήκες η λειτουργία του μοτέρ είναι γραμμική, με μοναδικό "παράπτωμα", μία μικρή απώλεια ισχύος κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. Πάντως, ακόμα και σε γρήγορη οδήγηση στο επαρχιακό δίκτυο, η κατανάλωση καυσίμου παρέμεινε σε άκρως ικανοποιητικά επίπεδα.

 
 Mazda3 1,6 Diesel
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ικανό και οικονομικό μοτέρ Euro5
Στο δρόμο
Τεχνικά χαρακτηριστικά