ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/7/2011
Αφιέρωμα
Τριπλή φοροεπιδρομή!
Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για το 2012
Διαβάστηκε από 7065 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/7/2011
Νέες αυξήσεις στα τεκμήρια και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και έκτακτη εισφορά για τους κατόχους αυτοκινήτων με υψηλό κυβισμό, επιφέρει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα καθιστώντας ακόμη πιο ασύμφορη την κατοχή μοντέλου άνω των 2.000 κ.εκ.
Ο κάτοχος ενός Fiat 500 TwinAir συνεχίζει να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, λόγω των 95 γρ. CO2 ανά χλμ. που εκπέμπει.
Σε αύξηση 10% των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν στα τέλη της χρονιάς και για το 2012 οι κάτοχοι των επιβατικών αυτοκινήτων, προχώρησε τελικά η Κυβέρνηση. Η αύξηση αυτή αφορά, τόσο στα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι και την 31η Οκτωβρίου του 2010 και τα οποία φορολογούνται βάσει του κυβισμού τους, όσο και στα μεταγενέστερα που φορολογούνται βάσει των εκπομπών CO2. Επίσης, τα νέα τέλη κυκλοφορίας αφορούν και σε όλα τα αυτοκίνητα τύπου Jeep, ανεξάρτητα εάν αυτά έχουν χαρακτηριστεί ως επιβατηγά ή φορτηγά. Ευχάριστο είναι το γεγονός ότι η Κυβέρνηση διατήρησε μηδενικά τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές CO2 (έως 100 γρ./χλμ.), που ως εκ τούτου, συνεχίζουν να διατηρούν το συγκριτικό φορολογικό τους πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.
Στους παρακάτω πίνακες, μπορείτε να δείτε ακριβώς πώς διαμορφώνεται το τοπίο για τη νέα χρονιά, καθώς και τη διαφορά σε ευρώ μεταξύ των τελών του 2011 και του 2012.
Τα νέα Τέλη κυκλοφορίας για το 2012 για αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί έως 31/10/2010
Κυβισμός (κ.εκ.)2011 (ευρώ)2012 (ευρώ)Διαφορά (ευρώ)
Έως 3002022+2
301-7855055+5
786-1.071110121+11
1.072-1.357120132+12
1.358-1.548220242+22
1.549-1.738240264+24
1.739-1.928270297+27
1.929-2.357600660+60
2.358-3.000800880+80
3.001-4.0001.0001.100+100
4.001 και άνω1.2001.320+120
Τα νέα Τέλη κυκλοφορίας για το 2012 για αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από 01/11/2010
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)Τέλος ανά γραμμάριο 2011 (ευρώ) Τέλος ανά γραμμάριο 2012 (ευρώ)Διαφορά ανά γραμμάριο (ευρώ)
0-1000,00,00
101-1200,80,9+0,1
121-1401,01,1+0,1
141-1601,51,7+0,2
161-1802,02,25+0,25
181-2002,252,55+0,3
201-2502,52,8+0,3
251 και άνω3,03,4+0,4
Νέες αυξήσεις στα τεκμήρια και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και έκτακτη εισφορά για τους κατόχους αυτοκινήτων με υψηλό κυβισμό, επιφέρει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα καθιστώντας ακόμη πιο ασύμφορη την κατοχή μοντέλου άνω των 2.000 κ.εκ.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα με κυβισμό κάτω των 1.929 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί πριν την 31/10/2010, όπως το εικονιζόμενο Honda Insight 1,3, συνεχίζουν να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα με κυβισμό έως και 1.929 κ.εκ. και πρώτη άδεια με ημερομηνία 31/10/2010, απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ για εκείνα με κυβισμό άνω των 1.929 κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται, αναλογούν στο ήμισυ των αντίστοιχων των συμβατικών αυτοκινήτων. Επίσης, από τα τέλη κυκλοφορίας απαλλάσσονται και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή αυτά που κινούνται με υδρογόνο. Για όλα τα οχήματα για τα οποία προβλέπεται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, το ειδικό σήμα χορηγείται έναντι ποσού 5 ευρώ που αποτελεί το κόστος παραγωγής και διάθεσής του.

 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Τι αλλάζει με τα νέα μέτρα στη φορολόγηση του αυτοκινήτου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για το 2012
¶μεσα έκτακτη εισφορά για αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ.
Πόσο επιβαρύνονται συνολικά από τα νέα μέτρα τα αυτοκίνητα
Τα νέα τεκμήρια του 2012 για το αυτοκίνητο