Διαβάστηκε από 10686αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/8/2011
Στην τελευταία Citroen DS4
βλέπει κανείς μία από τις πιο
ακραίες σύγχρονες σχεδιαστικές
τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας
για mix + match καταναλωτικές
ανάγκες που αποτυπώνονται στο
σχεδιασμό των νέων μοντέλων. Η
Citroen μιλάει για συνδυασμό
στοιχείων από μικρομεσαίο, λόγω
βάσης (C4), από crossover (πιο
μεγάλη απόσταση από το έδαφος
σε σχέση με το C4) και από κουπέ
(σχεδιασμός με κρυφές πίσω χειρολαβές και χωρίς πίσω ανοιγόμενα παράθυρα).
Μέχρι τώρα έχουμε δει ήδη
πολλούς συνδυασμούς, όπως τα
μικρομεσαία SUV (βλ. Qashqai),
τα SUV Coupe – SUC (βλ. SY
Actyon, BMW X6), τα Sports Activity
Vehicles - SAV (bl. BMW X3),
τα ρετρό Crossover (βλ. Mini
Countryman), τα μίνι crossover
(βλ. Nissan Juke), ή τις κουπέ limos
(βλ. Mercedes CLS, VW
Passat CC, Audi A5 Sportback).
Παράλληλα, σπουδές η οποίες
αποτελούν, κυρίως, χρηστικές
υλοποιήσεις, όπως συμβαίνει με
την περίπτωση των αμιγώς αστικών αυτοκινήτων (βλ. Smart,
Toyota iQ) έχουν δημιουργήσει
σχεδιαστικές τάσεις από μόνες
τους.
Τα CC (Coupe Cabriolet) έχουν
γίνει, πλέον, κοινός τόπος, σε σημείο που η είδηση είναι πλέον η
υφασμάτινη κουκούλα και όχι η
μεταλλική. Αξίζει να σημειωθεί
ότι στην περίπτωση των CC, τη
δουλειά της διάδοσής τους δεν
έκανε το πρωτότυπο Peugeot
Eclipse, αλλά η πρώτη γενιά της
Mercedes SLK.
Τέλος, μια αναφορά αξίζει και
σε διάφορες ειδικές και ενδιάμεσες κατηγορίες αυτοκινήτων χωρίς χαρακτηριστική ονομασία,
όπως το Urban Cruiser της
Toyota, η BMW 5GT, το Kia Soul,
το Mini Clubman, το Skoda
Roomster κ.α.
Η BMW X6 συνδυάζει χαρακτηριστικά από κουπέ και SUV.