Διαβάστηκε από 10686αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/8/2011
O ιδιαίτερος χαρακτήρας μερικών οχημάτων, χωρίς μάλιστα να
είναι τυχαίο πως μερικά από αυτά
είναι στη λίστα των πιο επιτυχημένων εμπορικά, είναι και ο λόγος
που τα ξαναβλέπουμε στο δρόμο σε
πιο νέα μορφή. Την αρχή έκανε ο
Σκαραβαίος της VW το 1998, η συνέχεια δόθηκε από το Μίνι, το
οποίο στη νέα του μορφή δημιουργήθηκε από την BMW και κυκλοφόρησε το 2001, ενώ από Ευρωπαϊκής πλευράς, το παιχνίδι «παίζεται»
με το ρετρό σχήμα του Fiat 500, τη
Mercedes SLS, αλλά και τον επερχόμενο νέο Σκαραβαίο. Στη Αμερική, το πιο κλασικό ίσως παράδειγμα
είναι αυτό του Jeep Wrangler που,
τόσο σχεδιαστικά, όσο και τεχνικά,
αποτελεί γνήσιο απόγονο του οχήματος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Υπάρχουν όμως και άλλα παραδείγματα, όπως η Ford
Mustang 5ης γενιάς που μοιάζει
ό,τι πιο κοντινό στο αυθεντικό
σχέδιο του 1964, καθώς και τα
νέα Dodge Challenger και Chevrolet
Camaro. Οι λόγοι που πολλές εταιρίες επιστρέφουν στα ρετρό σχέδια και μάλιστα όχι απλά
χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικά
που έχουμε ήδη γνωρίσει αλλά
ακόμη και τα ίδια ονόματα, είναι
δύο. Εμπορικά, γιατί αυτός ο τρόπος προκαλεί αύξηση των πωλήσεων χρησιμοποιώντας την ήδη
υπάρχουσα τεχνολογία (από
πλευράς κινητήρων, μετάδοσης,
αμαξωμάτων κ.λ.π.), και αισθητικά, γιατί τονώνει το image της θυμίζοντας το ένδοξο παρελθόν της,
όπου υπάρχει.
Ένα από τα πιο ακριβά και συλλεκτικά αυτοκίνητα του κόσμου η
Mercedes SL Gullwing, βρήκε το σύγχρονο διάδοχό της στη νέα
SLS που φέρει της ίδιες πόρτες σε σχήμα «φτερών γλάρου».
To Fiat 500 αναβίωσε το 2007 δίνοντας ώθηση όχι
μόνο στη μόδα του ρετρό, αλλά και στην ίδια τη
Fiat που βάσισε πάνω του την αναγέννησή της.