Διαβάστηκε από 10686αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/8/2011
Η δεκαετία του 1990 ήταν η πιο
κρίσιμη στον κόσμο του σχεδίου,
αφού τα πάντα επηρεάστηκαν από
την είσοδο των υπολογιστών σε κάθε τομέα της βιομηχανίας. Πολλοί
βέβαια επέμειναν παραδοσιακά
(ακόμη και σήμερα δεν θα δείτε
τους Battista Farina-Pininfarina και
Marcello Gandini να σχεδιάζουν σε
υπολογιστές αλλά σε κανονικό πίνακα), όμως κανείς δεν μπορούσε
να σταματήσει την πρόοδο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως
ήταν αναμενόμενο ήταν οι πιο κερδισμένες από την διαδικασία αυτή,
αφού το κόστος εξέλιξης ενός σχεδίου έπεσε κατακόρυφα λόγω του
ότι τα προγράμματα 3D προσφέρουν υψηλό επίπεδο ρεαλισμού
της πρότασης σε σχέση με το τελικό προϊόν, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα περισσότερα λάθη
την ίδια στιγμή που η όλη διαδικασία εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα.
Σε συνδυασμό με την τεχνολογία
CAVE (τεράστιες οθόνες που προβάλλουν το όχημα περιμετρικά γύρω μας), οι designers σχεδιάζουν
και παρουσιάζουν τη δουλειά τους
σε πραγματικό μέγεθος, αλλά και
κάνουν περιήγηση γύρω ή μέσα
στο αυτοκίνητο με τρισδιάστατα
γυαλιά!
Η εξέλιξη ενός σχεδίου μοιάζει
να μην σταματά ποτέ αφού τα σχεδιαστικά τμήματα κάθε εταιρίας
που βρίσκονται σε κάθε μεριά του
κόσμου, μπορούν μέσω ειδικού δικτύου να μοιράζονται απόψεις και
να δουλεύουν πάνω στο ίδιο σχέδιο. Όταν λοιπόν σε μια χώρα οι
σχεδιαστές κλείνουν τους υπολογιστές τους, σε αντίστοιχο τμήμα της
εταιρίας που εδρεύει σε άλλη χώρα συνεχίζουν να εργάζονται πάνω
στο ίδιο σχέδιο.
Από την άλλη, βέβαια, τίποτα
δεν έχει σταθεί ικανό να αντικαταστήσει εξ’ ολοκλήρου το πραγματικό προϊόν, με αποτέλεσμα οι Clay
Modelers στους οποίους αναφερθήκαμε παραπάνω, να είναι ιδιαίτερα περιζήτητοι. Άλλωστε, η τελική πρόταση είναι αυτή που θα κατασκευαστεί σε μοντέλο κανονικού
μεγέθους (κλίμακα: 1/1), ώστε να
δώσει, τόσο στη σχεδιαστική ομάδα, όσο και στα «αφεντικά» τη δυνατότητα να περιεργαστούν τις
καμπύλες, τις αντανακλάσεις στο
φυσικό φως και τις πραγματικές
αναλογίες.
Design Tip: Στα ανοικτά σινεμά της Αμερικής (Drive In)
οι πελάτες μπορούσαν να δουν την αγαπημένη τους ταινία
μέσα από το αυτοκίνητο τους, απολαμβάνοντας μαζί το
φαγητό ή το ποτό τους. Αυτό, σε συνδυασμό με τα
γνωστά «πικ νικ» στην εξοχή, έκανε τους σχεδιαστές
να καταλάβουν από νωρίς ότι υπάρχει η ανάγκη για
ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο.
Την ποτηροθήκη!
Αρχικό σχέδιο εσωτερικού στο χέρι.
Σύγχρονα σχέδια περασμένα από υπολογιστή.
Η δουλειά των σχεδιαστών παραμένει και «χειρονακτική».
Tα μοντέλα 3-D έχουν ρίξει το κόστος εξέλιξης, έχουν περιορίσει τα λάθη
και έχουν κάνει πιο «απτή» τη δουλειά σχεδιαστών και μηχανικών σε όλα
τα στάδια της εξέλιξης.