Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/8/2011
Αφιέρωμα
Η... εμφάνιση είναι αρετή
3D - Το σύγχρονο design
Διαβάστηκε από 10686 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/8/2011
Η δεκαετία του 1990 ήταν η πιο κρίσιμη στον κόσμο του σχεδίου, αφού τα πάντα επηρεάστηκαν από την είσοδο των υπολογιστών σε κάθε τομέα της βιομηχανίας. Πολλοί βέβαια επέμειναν παραδοσιακά (ακόμη και σήμερα δεν θα δείτε τους Battista Farina-Pininfarina και Marcello Gandini να σχεδιάζουν σε υπολογιστές αλλά σε κανονικό πίνακα), όμως κανείς δεν μπορούσε να σταματήσει την πρόοδο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ήταν αναμενόμενο ήταν οι πιο κερδισμένες από την διαδικασία αυτή, αφού το κόστος εξέλιξης ενός σχεδίου έπεσε κατακόρυφα λόγω του ότι τα προγράμματα 3D προσφέρουν υψηλό επίπεδο ρεαλισμού της πρότασης σε σχέση με το τελικό προϊόν, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα περισσότερα λάθη την ίδια στιγμή που η όλη διαδικασία εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία CAVE (τεράστιες οθόνες που προβάλλουν το όχημα περιμετρικά γύρω μας), οι designers σχεδιάζουν και παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε πραγματικό μέγεθος, αλλά και κάνουν περιήγηση γύρω ή μέσα στο αυτοκίνητο με τρισδιάστατα γυαλιά!
Η εξέλιξη ενός σχεδίου μοιάζει να μην σταματά ποτέ αφού τα σχεδιαστικά τμήματα κάθε εταιρίας που βρίσκονται σε κάθε μεριά του κόσμου, μπορούν μέσω ειδικού δικτύου να μοιράζονται απόψεις και να δουλεύουν πάνω στο ίδιο σχέδιο. Όταν λοιπόν σε μια χώρα οι σχεδιαστές κλείνουν τους υπολογιστές τους, σε αντίστοιχο τμήμα της εταιρίας που εδρεύει σε άλλη χώρα συνεχίζουν να εργάζονται πάνω στο ίδιο σχέδιο.
Από την άλλη, βέβαια, τίποτα δεν έχει σταθεί ικανό να αντικαταστήσει εξ’ ολοκλήρου το πραγματικό προϊόν, με αποτέλεσμα οι Clay Modelers στους οποίους αναφερθήκαμε παραπάνω, να είναι ιδιαίτερα περιζήτητοι. Άλλωστε, η τελική πρόταση είναι αυτή που θα κατασκευαστεί σε μοντέλο κανονικού μεγέθους (κλίμακα: 1/1), ώστε να δώσει, τόσο στη σχεδιαστική ομάδα, όσο και στα «αφεντικά» τη δυνατότητα να περιεργαστούν τις καμπύλες, τις αντανακλάσεις στο φυσικό φως και τις πραγματικές αναλογίες.

Design Tip: Στα ανοικτά σινεμά της Αμερικής (Drive In) οι πελάτες μπορούσαν να δουν την αγαπημένη τους ταινία μέσα από το αυτοκίνητο τους, απολαμβάνοντας μαζί το φαγητό ή το ποτό τους. Αυτό, σε συνδυασμό με τα γνωστά «πικ νικ» στην εξοχή, έκανε τους σχεδιαστές να καταλάβουν από νωρίς ότι υπάρχει η ανάγκη για ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο.
Την ποτηροθήκη!
Το βιομηχανικό design
ευθύνεται για την αλλαγή
στην αντίληψη που έχει ο
σύγχρονος άνθρωπος για
τα καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτά έχουν πάψει απλά να
εξυπηρετούν ανάγκες και
αποτελούν αντικείμενα
πόθου. Το αυτοκίνητο
εκφράζει αυτή την τάση
περισσότερο, ίσως, από
όλα. Από πού ξεκίνησε και
πού έχει φτάσει η πορεία
του design των αυτοκινήτων αποκωδικοποιούμε
στη συνέχεια.
Αρχικό σχέδιο εσωτερικού στο χέρι.
Το βιομηχανικό design
ευθύνεται για την αλλαγή
στην αντίληψη που έχει ο
σύγχρονος άνθρωπος για
τα καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτά έχουν πάψει απλά να
εξυπηρετούν ανάγκες και
αποτελούν αντικείμενα
πόθου. Το αυτοκίνητο
εκφράζει αυτή την τάση
περισσότερο, ίσως, από
όλα. Από πού ξεκίνησε και
πού έχει φτάσει η πορεία
του design των αυτοκινήτων αποκωδικοποιούμε
στη συνέχεια.
Σύγχρονα σχέδια περασμένα από υπολογιστή.
Το βιομηχανικό design
ευθύνεται για την αλλαγή
στην αντίληψη που έχει ο
σύγχρονος άνθρωπος για
τα καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτά έχουν πάψει απλά να
εξυπηρετούν ανάγκες και
αποτελούν αντικείμενα
πόθου. Το αυτοκίνητο
εκφράζει αυτή την τάση
περισσότερο, ίσως, από
όλα. Από πού ξεκίνησε και
πού έχει φτάσει η πορεία
του design των αυτοκινήτων αποκωδικοποιούμε
στη συνέχεια.
Το βιομηχανικό design
ευθύνεται για την αλλαγή
στην αντίληψη που έχει ο
σύγχρονος άνθρωπος για
τα καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτά έχουν πάψει απλά να
εξυπηρετούν ανάγκες και
αποτελούν αντικείμενα
πόθου. Το αυτοκίνητο
εκφράζει αυτή την τάση
περισσότερο, ίσως, από
όλα. Από πού ξεκίνησε και
πού έχει φτάσει η πορεία
του design των αυτοκινήτων αποκωδικοποιούμε
στη συνέχεια.
Η δουλειά των σχεδιαστών παραμένει και «χειρονακτική».
Το βιομηχανικό design
ευθύνεται για την αλλαγή
στην αντίληψη που έχει ο
σύγχρονος άνθρωπος για
τα καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτά έχουν πάψει απλά να
εξυπηρετούν ανάγκες και
αποτελούν αντικείμενα
πόθου. Το αυτοκίνητο
εκφράζει αυτή την τάση
περισσότερο, ίσως, από
όλα. Από πού ξεκίνησε και
πού έχει φτάσει η πορεία
του design των αυτοκινήτων αποκωδικοποιούμε
στη συνέχεια.
Tα μοντέλα 3-D έχουν ρίξει το κόστος εξέλιξης, έχουν περιορίσει τα λάθη και έχουν κάνει πιο «απτή» τη δουλειά σχεδιαστών και μηχανικών σε όλα τα στάδια της εξέλιξης.
Το βιομηχανικό design
ευθύνεται για την αλλαγή
στην αντίληψη που έχει ο
σύγχρονος άνθρωπος για
τα καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτά έχουν πάψει απλά να
εξυπηρετούν ανάγκες και
αποτελούν αντικείμενα
πόθου. Το αυτοκίνητο
εκφράζει αυτή την τάση
περισσότερο, ίσως, από
όλα. Από πού ξεκίνησε και
πού έχει φτάσει η πορεία
του design των αυτοκινήτων αποκωδικοποιούμε
στη συνέχεια.

 
 H ιστορία του design αυτοκινήτου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
«Τοπικά γνωρίσματα»
Οι τάσεις
Streamlining
Bubble cars
Mix-Match
Οικολογία και design
Ρετρό
Case studies
VW Beetle: Από σκαθάρι σε υπεραυτοκίνητο
Jeep
«Στο χέρι» - Το παρελθόν του design
Οι σημαντικότεροι εν ενεργεία σχεδιαστικοί οίκοι
Οι σημαντικότεροι Έλληνες και Ξένοι σχεδιαστές
3D - Το σύγχρονο design