Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/8/2011
Αφιέρωμα
Η... εμφάνιση είναι αρετή
Οικολογία και design
Διαβάστηκε από 10686 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/8/2011
Το βιομηχανικό design
ευθύνεται για την αλλαγή
στην αντίληψη που έχει ο
σύγχρονος άνθρωπος για
τα καταναλωτικά προϊόντα.
Αυτά έχουν πάψει απλά να
εξυπηρετούν ανάγκες και
αποτελούν αντικείμενα
πόθου. Το αυτοκίνητο
εκφράζει αυτή την τάση
περισσότερο, ίσως, από
όλα. Από πού ξεκίνησε και
πού έχει φτάσει η πορεία
του design των αυτοκινήτων αποκωδικοποιούμε
στη συνέχεια.
Έχετε άραγε αναρωτηθεί γιατί, αφού η υβριδική τεχνολογία Hybrid Synergy Drive «δουλεύει» εξίσου αποδοτικά, όσον αφορά στις οικολογικές της επιδόσεις σε ένα Toyota Auris, το Prius δείχνει τόσο διαφορετικό; Η λογική απάντηση είναι ότι ένα «οικολογικά ευαισθητοποιημένο» όχημα πρέπει να τυγχάνει ειδικής αεροδυναμικής μελέτης, αλλά και προσεκτικής «δίαιτας». Αυτό ίσως να εξηγεί και τη μίνιμαλ αισθητική των πλαστικών του εσωτερικού. Ωστόσο η αλήθεια, έτσι όπως την παραδέχεται η ίδια η Toyota, είναι ότι όλα γίνονται γιατί ένα υβριδικό δεν αρκεί να είναι αλλά και να φαίνεται υβριδικό. Αυτό συνέβαινε κατά κόρον στην αυτοκινητοβιομηχανία, μέχρις ότου ο κό- σμος εξοικειώθηκε με τις εναλλακτικές μορφές κίνησης.

 
 H ιστορία του design αυτοκινήτου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
«Τοπικά γνωρίσματα»
Οι τάσεις
Streamlining
Bubble cars
Mix-Match
Οικολογία και design
Ρετρό
Case studies
VW Beetle: Από σκαθάρι σε υπεραυτοκίνητο
Jeep
«Στο χέρι» - Το παρελθόν του design
Οι σημαντικότεροι εν ενεργεία σχεδιαστικοί οίκοι
Οι σημαντικότεροι Έλληνες και Ξένοι σχεδιαστές
3D - Το σύγχρονο design