ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Tο αυτοκίνητο εκπέμπει 5,8 γραμμάρια σωματιδίων ανά χιλιόμετρο, αριθμός 1.000 φορές μεγαλύτερος από τα 4,5 χιλιοστόγραμμα ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με ελεγχόμενα όρια εκπομπών καυσαερίων.

1.000 φορές χειρότερα τα ελαστικά από την εξάτμιση

5.877 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2020)

Η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών μπορεί να είναι 1.000 φορές χειρότερη από τους ρύπους που βγαίνουν από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου!!!

autotriti team

Την είδηση αυτή αναφέρει ο ανεξάρτητος οργανισμός Analytics Emissions, ο οποίος ειδικεύεται στη μέτρηση των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα λοιπόν με όσα υποστηρίζει, τα επιβλαβή σωματίδια από τα ελαστικά - και επίσης τα φρένα - είναι ένα πολύ σοβαρό και αυξανόμενο περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο επιδεινώνεται από την αυξανόμενη δημοτικότητα μεγαλύτερων οχημάτων όπως τα SUV, αλλά και της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία είναι βαρύτερα από τα κανονικά αυτοκίνητα λόγω των μπαταριών τους.
 
Παράλληλα κάνει λόγο πως η μόλυνση από τα ελαστικά των οχημάτων είναι εντελώς ανεξέλεγκτη, σε αντίθεση με τις εκπομπές καυσαερίων που έχουν μειωθεί ταχέως από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων χάρη στην πίεση που ασκούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών. Μάλιστα ο οργανισμός Analytics Emissions υπογραμμίζει πως τα καινούργια αυτοκίνητα εκπέμπουν τώρα ελάχιστα σωματίδια, αλλά υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία γύρω από τους ρύπους που δεν προέρχονται από την εξάτμιση, τους οποίους ονομάζει ως ΝΕΕ (Non-exhaust emissions).
 
Ως ΝΕΕ ορίζονται τα σωματίδια που εκλύονται στον αέρα από φθορά φρένων, φθορά ελαστικών, φθορά της επιφάνειας του οδοστρώματος και επαναιώρηση της σκόνης του οδοστρώματος κατά τη χρήση οχημάτων. Για όλα τα προηγούμενα επισημάνεται πως δεν υπάρχει νομοθεσία για τον περιορισμό ή τη μείωση τους, παρά το γεγονός πως προκαλούν μεγάλη ανησυχία για την ποιότητα του αέρα.
 
Τα ΝΕΕ σωματίδια πιστεύεται ότι αποτελούν σήμερα την πλειονότητα των πρωτογενών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές. Για να γίνει ακόμα πιο ξεκάθαρη η έρευνα οι άνθρωποι του οργανισμού χρησιμοποίησαν ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback με καινούργια και σωστά φουσκωμένα ελαστικά. Κατά την δοκιμή διαπίστωσαν πως το αυτοκίνητο εκπέμπει 5,8 γραμμάρια σωματιδίων ανά χιλιόμετρο, αριθμός 1.000 φορές μεγαλύτερος από τα 4,5 χιλιοστόγραμμα ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με ελεγχόμενα όρια εκπομπών καυσαερίων.
 
Τέλος η έρευνα ολοκληρώνεται αναφέροντας πως η μόλυνση θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη εάν το όχημα είχε ελαστικά με χαμηλότερη πίεση αέρα στα ελαστικά του ή εάν οι οδικές επιφάνειες ήταν σκληρότερες από την άσφαλτο.

Hyundai
NISSAN