ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εταιρείες όπως η Ford επένδυσαν σε μοτέρ 1,6 λίτρων τούρμπο π.χ με το νέο Focus (αριστερά). ¶λλοι ανταγωνιστές της προτίμησαν τα 1,4 λίτρα, όπως η VW (δεξιά).

Εταιρείες όπως η Ford επένδυσαν σε μοτέρ 1,6 λίτρων τούρμπο π.χ με το νέο Focus (αριστερά). ¶λλοι ανταγωνιστές της προτίμησαν τα 1,4 λίτρα, όπως η VW (δεξιά).

Στα μοτέρ με τούρμπο, τι προτιμάτε; 1,6 ή 1,4 λίτρα; Καλύτερα περισσότερα κυβικά για ευκολία ή λιγότερα για το φόρο;

(26/9/2011)

Οι τούρμπο κινητήρες ξεκίνησαν να ανταγωνιστούν μεγαλύτερους ατμοσφαιρικούς, τελικά όμως κατέληξαν απλά να προσφέρουν στα ίδια κυβικά περισσότερα άλογα. Γιατί έτσι φαίνεται πως θέλουμε. Όμως πόσα κυβικά θέλουμε σε ένα μοτέρ τούρμπο; Μετράνε όσο και πριν ή πάμε για τα λιγότερα για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο με την εφορία;

autotriti team

Όταν τα πρώτα μοτέρ με τούρμπο έκαναν βήματα στα μικρομεσαία, θεωρήσαμε πως θα αλλάξουν την κατηγορία με λιγότερα κυβικά ή και περισσότερα άλογα. Τελικά αυτό που έγινε κυρίως ήταν το δεύτερο. Και έτσι ακόμη μιλάμε για μικρομεσαία με 1,6 ή 1,4 λίτρα. Απλά με περισσότερα άλογα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Και φυσικά οι «ατμοσφαιρικοί» κατασκευαστές δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια. Πότε άλλοτε ένα 1.600άρι είχε σχεδόν 140 ίππους; Μερικά χρόνια πριν θέλαμε 1,8 με τούρμπο για τους 150.

Στους ατμοσφαιρικούς βέβαια τα πράγματα είναι απλά. Με περισσότερα κυβικά έχεις περισσότερη ισχύ και (κυρίως) ροπή. Για κάποιους τα κυβικά εγγυώνται και μακροζωία του κινητήρα επειδή δεν πιέζεται, αν και απόδειξη για κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.

Η ίδια λογική όμως στέκει στα τούρμπο μοτέρ; Με τους κατασκευαστές να έχουν χωριστεί σε δύο μέτωπα, στα 1,6 και 1,4 λίτρα, ή κάποιοι να προσφέρουν και τους δύο κυβισμούς, τι προτιμάτε; Περισσότερα κυβικά για να έχετε το κεφάλι σας «ήσυχο» ή λιγότερα για να μη φοβάστε την εφορία;

Με 100 άλογα στο λίτρο δεν πιέζεται το ίδιο ένα μοτέρ 1,6 και ένα 1,4; Κάποιοι θα πουν πως το βάρος του αυτοκινήτου είναι αυτό που καθορίζει την «πίεση», πρέπει να προσθέσουμε όμως και την αεροδυναμική. Όμως με 120 ή 140 άλογα και πλέον, υπάρχει πίεση σε ένα μοτέρ μικρομεσαίου; Με τόση δύναμη και ροπή, υπάρχει πραγματικά δυσκολία στο μοτέρ να τραβήξει εμπρός το αυτοκίνητο;

Φυσικά υπάρχουν και διαφορές. Το σκαλοπάτι των δύο κυβισμών μπορεί να μεταφράζεται συχνά και σε διαφορά 20 και πλέον ίππων. Αυτοί μπορεί να κάνουν το μεγαλύτερο μοτέρ πιο γρήγορο, δε σημαίνει όμως πως λείπουν από το μικρότερο. Με ότι αυτό σημαίνει στην κατανάλωση και τους ρύπους από τους οποίους εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας.

Και τελικά πόσο χαμηλά σε κυβισμό θα πάτε; 1,2 λίτρα ή και 1,0 σε μικρομεσαίο; Ή σε τόσο μικρούς κυβισμούς αρχίζουν οι φόβοι που τόσο εύκολα είχατε αφήσει πίσω σας στα 1,4 λίτρα;

¶ρα τι ισχύει; Πως διαλέγουμε κυβικά στα μικρομεσαία τούρμπο μοτέρ; Η λογική του όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο, ισχύει και εδώ το ίδιο με τα ατμοσφαιρικά; Ή ίσως το αντίστροφο είναι καλύτερο στον κυβισμό ώστε να πετυχαίνει κανείς καλύτερη κατανάλωση, τέλη και απόσταση από τα2 λίτρα; Τι λέτε;
Mercedes
ΜΟΤΟ