Στο ρυθμό της light περιπέτειας
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στο ρυθμό της light περιπέτειας

(10/10/2011)

Με σύμμαχο το τετραπέρατο Saab 9-3X κάνουμε τη… μίνι απόδραση από το ανυπόφορο κέντρο της Αθήνας και ερχόμαστε κοντά στη φύση οδηγώντας όχι παραπάνω από σαράντα πέντε λεπτά!

Είναι στιγμές που η ανάγκη διαφυγής από την καθημερινότητα είναι τόσο έντονη, που πραγματικά θες να βρεθείς κάπου, μόνος ή με παρέα, που θα ξεχάσεις τα πάντα. Από έννοιες και λογαριασμούς μέχρι την κρίση και όλα τα προβλήματα… Και μη νομίζετε ότι χρειάζεται να ταξιδέψετε ώρες… Υπάρχουν τέτοιες οάσεις κυριολεκτικά μέσα στα πόδια μας, αρκεί να έχεις τη διάθεση να τις ανακαλύψεις ή και την τύχη, αν θέλετε… Κάπως έτσι έγινε και ανακαλύψαμε ένα μικρό παράδεισο πίσω από τη Λίμνη του Μαραθώνα…

Οι διαδρομές της ανάρτησης συντελούν ώστε το 9-3X να καταπίνει τις ανωμαλίες στο πατημένο χώμα σα χαπάκια.

Οι διαδρομές της ανάρτησης συντελούν ώστε το 9-3X να καταπίνει τις ανωμαλίες στο πατημένο χώμα σα χαπάκια.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το καλό βλέπετε με τα crossover, όπως το Saab 9-3X, είναι ότι σου επιτρέπουν να εγκαταλείψεις έτσι ξαφνικά την αγκαλιά της ασφάλτου και να βρεθείς στην καρδιά της φύσης, χωρίς να σκας αν θα βρεις σε κάποια πέτρα ή αν θα κολλήσεις σε κάποιο νεροφάγωμα.

Υπάρχει ζωή!
Οδηγούσαμε το Saab 9-3X και έχοντας αφεθεί στην άνεση και την αξιοζήλευτη ποιότητας κύλισης που εξασφαλίζει η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, περάσαμε το φράγμα του Μαραθώνα προς Καλέντζι, όταν ξαφνικά μετά από 300 περίπου μέτρα στα αριστερά, εντοπίσαμε ένα χωματόδρομο. Τότε ήταν που μας τσίμπησε η μύγα της light περιπέτειας.Η αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος και τα σχεδόν χωμάτινα ελαστικά του 9-3X, αποτέλεσαν τον ιδανικό σύμμαχο, σε συνδυασμό βέβαια με την εξελιγμένη και υπέρ-αποτελεσματική τετρακίνηση. Και ενώ πριν λίγο, στις ασφάλτινες στροφές παρατηρούσαμε κάποιες κλίσεις και μια ραθυμία του πλαισίου να ακολουθήσει τις διαθέσεις μας για σπορ οδήγηση, εδώ στο χώμα είδαμε τις αναρτήσεις να καταπίνουν τις ανωμαλίες σα χαπάκια. Στο πολυτελές εσωτερικό με τις πολλές καμπύλες και την οδηγοκεντρική κονσόλα, παρότι τα χρονάκια δεν κρύβονται, δεν ακούσαμε ούτε ένα τριγμό, χαρακτηριστικό της γεροδεμένης κατασκευής και της προσεγμένης συναρμογής. Για χώρους και για πρακτικότητα, ελέω στέισον βάγκον αμαξώματος, ούτε λόγος να γίνεται: η χαρά του οικογενειάρχη!Η ροπή του 2λιτρου τούρμπο κινητήρα των 210 ίππων πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. (πιο κάτω γίνεται αισθητή η υστέρηση απόκρισης) μας απάλλασσε από τη διαδικασία της συχνής καταφυγής στον επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου, που πάντως δεν αποτελεί και υπόδειγμα για τις διαδρομές και το κούμπωμά του. Με αυτά και με αυτά, βρεθήκαμε να «παίζουμε» ντριφτάροντας σε μια χωμάτινη κορδέλα, που μια κατέβαινε προς τη λίμνη και μια ανέβαινε προς τα πάνω. Τα σημάδια από την καταστροφική φωτιά του 2009 ήταν εμφανή παντού, αλλά οι μικρές οάσεις δε λείπουν. Όπως αυτή με μερικά μεγαλειώδη πλατάνια κοντά στα 2 χλμ. μετά την έναρξη της περιπέτειας. Υπάρχει και πάγκος με τραπέζι, ιδανικά στοιχεία για ένα πικ-νικ…

Επιστροφή στην πραγματικότητα
Ο δρόμος συνεχίζει μέχρι έξω από το Καπανδρίτι, όπου ξαναμπαίνεις στον πολιτισμό της ασφάλτου και μετά από λίγο στην εθνική οδό. Οι μακριές σχέσεις μετάδοσης του 9-3Χ δεν ευνοούν ιδιαίτερα τις επιταχύνσεις εν κινήσει, αλλά «κρατούν» χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (π.χ. σε ρυθμούς ταξιδιού) μαζί με το θόρυβο. Η επιστροφή, μας βρίσκει σαν από θαύμα με γεμάτες μπαταρίες και η όποια ασάφεια και ελλιπής αίσθηση του τιμονιού δεν μπορεί να μας χαλάσει τη διάθεση... Μια διαδρομή ρουτίνας μετατράπηκε χάρη στο 9-3Χ και τον crossover χαρακτήρα του σε μια μίνι απόδραση, σε μια ευχάριστη ανάμνηση light περιπέτειας. Τελικά υπάρχει ζωή πέρα από το τσιμέντο και μάλιστα πολύ πιο κοντά από εκεί που φανταζόμαστε. Αρκεί να έχουμε το κατάλληλο μέσο για να την ανακαλύψουμε. Και σίγουρα το Saab 9-3X είναι ένα από αυτά, αν κανείς έχει διαθέσιμα τουλάχιστον 40.950 ευρώ…

Η τετρακίνηση XWD
Το 9-3Χ κινεί τους 4 τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς που ελέγχεται ηλεκτροϋδραυλικά και που ξεχωρίζει γιατί διαθέτει υδραυλικό κύκλωμα σταθερής πίεσης. Αυτό σημαίνει πως δε χρειάζεται να σπινάρουν οι εμπρόσθιοι τροχοί για να δημιουργηθεί πίεση στο σχετικό κύκλωμα που θα εμπλέξει τον πολύδισκο συμπλέκτη, αλλά από τη στιγμή που έρχεται σε λειτουργία ο κινητήρας, το πίσω διαφορικό είναι σε επαγρύπνηση. Με άλλα λόγια, το XWD είναι ένα συνεχώς ενεργό πλήρως αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, με τη μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου του να δέχεται δεδομένα 100 φορές το δευτερόλεπτο. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από 20 και πλέον αισθητήρες συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ABS και ESP. ¶λλο χαρακτηριστικό του συστήματος Saab XWD είναι ότι μεταφέρει έως και 100% της διαθέσιμης ροπής μεταξύ του εμπρόσθιου και πίσω άξονα όταν υπάρχει κίνδυνος υποστροφής. Το XWD μπορεί να συνδυαστεί κατ’ επιλογή και με πίσω ελεγχόμενο διαφορικό eLSD, που δύναται να μοιράσει τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών, σε εκείνον που έχει την καλύτερη πρόσφυση, συνεχόμενα και προσαρμοσμένα κάθε φορά στις οδικές συνθήκες.
PEIRAIOS LEASING
OPEL