Run Flat: Ελαστικά που δε σκάνε
Διαβάστηκε από 92277 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/1/2012
Τα τελευταία χρόνια μια νέα κατηγορία ελαστικών έχει αρχίσει να αναπτύσσεται, αυτή των Run Flat. Βασικό πλεονέκτημά τους είναι ότι επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί με ασφάλεια για κάποια χιλιόμετρα (ακόμα και αν «σκάσουν»), χωρίς αυτός να χάσει ξαφνικά τον έλεγχο του οχήματος. Έτσι λοιπόν, μειώνονται οι πιθανότητες ενός ατυχήματος. Να σημειωθεί μάλιστα, πως υπάρχουν τρεις διαφορετικές κατηγορίες run flat ελαστικών, ανάλογα με τον «τρόπο» που σκάνε:

1. Self-Sealing
Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν ένα ειδικό «επιδιορθωτικό», μια επιπλέον στρώση κάτω από το πέλμα. Η στρώση αυτή σφραγίζει το αντικείμενο που διαπερνά το ελαστικό (βίδα, καρφί, κ.λπ.) και ακόμα, αν το αντικείμενο απομακρυνθεί, κλείνει την τρύπα που έχει δημιουργηθεί.

2. Self-Supporting
Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν ειδικό σχεδιασμό στα πλαϊνά που σε περίπτωση απώλειας πίεσης είναι ικανά να στηρίξουν το βάρος του οχήματος. Πρόκειται για για το πιο συνηθισμένο τύπο ελαστικών Run Flat, που επιτρέπει πρακτικά στον οδηγό να κινηθεί με όριο τα 80 χλμ./ώρα χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα. «Μειονέκτημα», αν μπορείς να το πεις αυτό (καθώς πάνω από όλα η ασφάλεια), είναι πως η τιμή τους είναι υψηλότερη σε σχέση με τα απλά συμβατικά ελαστικά. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως, στις προηγούμενες γενιές τους, ήταν κάπως «σκληρά» και επηρέαζαν την ποιότητα κύλισης του οχήματος, τώρα πια όμως, έχουν βελτιωθεί στο συγκεκριμένο τομέα.

3. Auxiliary Supported Run Flat Systems
Τα ελαστικά αυτού του τύπου έχουν στο εσωτερικό τους ένα δακτύλιο γύρω από τη ζάντα που, σε περίπτωση απώλειας πίεσης, αναλαμβάνει να υποστηρίξει το ελαστικό. Και σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί πρακτικά το αυτοκίνητο να κινηθεί με όριο 80 χλμ./ώρα για περίπου 200 χλμ. απόσταση.
» ΕΙΣΑΓΩΓΗ
» Πως να «διαβάσετε» το ελαστικό
» Run Flat: Ελαστικά που δε σκάνε
» «Πράσινα» ελαστικά: Για χαμηλότερη κατανάλωση
» Πως αξιοποιούνται τα χρησιμοποιημένα ελαστικά
» Θα έχουν ετικέτες από το 2012-Με δείκτες για κατανάλωση, πρόσφυση και θόρυβο
» Σε ποιες περιπτώσεις γίνεται ασφαλής επισκευή ελαστικού
» Χρήσιμη συμβουλή: Προσοχή στο παρκάρισμα
» 10 tips για τη σωστή λειτουργία των ελαστικών:
» ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
» Εμπορίες ελαστικών σε όλη την Ελλάδα
» Χρήσιμα Τηλέφωνα: Διανυκτερεύοντα Βουλκανιζατέρ
» FAQ
» Street prices: βρηκαμε διαφορεs στιs τιμεs
»Σχολιάστε την είδηση
Giorgos (2/1/2019, 14:57) Δεν μας εξηγεί το άρθρο αν μπορεί να κινηθεί το όχημα και με τα τέσσερα , δύο, τρία λάστιχαα σκασμενα.
  1

Tags: ΑΦΙΕΡΩΜΑ

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Alfa Romeo Junior vs Lexus LBX. Τα 2 hot premium SUV που αναμένονται

Mazda RX-8: Λάτρευε την βενζίνη & λατρεύτηκε όταν η 100άρα είχε 1?

LPG: Έχεις τον απόλυτο έλεγχο; Έχεις κέρδος και το κεφάλι σου ήσυχο!

Όχι, ανάρτηση και αμορτισέρ δεν είναι το ίδιο πράγμα

Hλ. χειρόφρενο: Λύνει με ειδικό εργαλείο αν μείνεις από μπαταρία!

Cruise control: Το ξέρεις ότι μερικές φορές «καίει» περισσότερο;

Τα πιο άνετα SUV - Περνούν πάνω από λακκούβες & δεν καταλαβαίνεις τίποτα

Το σκέφτεσαι για μεταχειρισμένο; 4 συμβουλές για να αποφύγεις απάτες

Ανανεωμένο Ford Kuga: Τα 5 βασικά του πλεονεκτήματα

Τεχνικό: Ίδια μπαταρία σε kWh, παραπάνω άλογα & αυτονομία. Πώς το έκανε η Audi;