Top 5: Τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα

45.034 Επισκέψεις στο άρθρο (10/4/2024)
TOP 5 σε Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα)

TOP 5 σε Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα)

- 4 στα 5 μοντέλα έχουν δισκόφρενα πίσω & το πρώτο (i20) έρχεται με ταμπούρα
- Διπλή συμμετοχή για το Hyundai i20, που έχει το καλύτερο φρενάρισμα στην κατηγορία (36,4 μέτρα)
- Αν και ζυγίζει 1,5 τόνο φρενάρει πολύ καλά το ανανεωμένο ηλεκτρικό Peugeot 208 (36,4 μέτρα)
- Στην 5άδα είναι επίσης τα SEAT Ibiza FR & Opel Corsa

Διπλή συμμετοχή για το Hyundai i20, που έχει το καλύτερο φρενάρισμα στην κατηγορία (36,4 μέτρα)

Καλή η επιτάχυνση και το 0-100 χλμ./ώρα, αλλά για το AutoΤρίτη Test Center είναι εξίσου σημαντικό το... ανάποδο. Δηλαδή το 100-0 χλμ./ώρα που δείχνει το πόσα μέτρα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να «κοκκαλώσει» σε στεγνό οδόστρωμα. Στις γραμμές που ακολουθούν είναι τα 5 κορυφαία μικρά μοντέλα στο φρενάρισμα πανικού, όπως είθισται να λέγεται.
 
Στην 1η θέση με απόσταση ακινητοποίησης τα 36,4 μέτρα βρίσκουμε την ατμοσφαιρική έκδοση του Hyundai i20 των 84 ίππων. Για το κορεατικό μικρό μπορούμε να πούμε πως σε όλες τις εκδόσεις του φρενάρει αποτελεσματικά, όπως φαίνεται κι από δεύτερη παρουσία στο Top5 με την ήπια υβριδική έκδοση των 100 ίππων (36,5 μέτρα).

Αν και ζυγίζει 1,5 τόνο φρενάρει πολύ καλά το ανανεωμένο ηλεκτρικό Peugeot 208 (36,4 μέτρα)

Πολύ μικρή απόσταση πέδησης καταγράψαμε και με το ηλεκτρικό Peugeot 208, που ως ανανεωμένο αποδίδει 156 άλογα. Μολονότι είναι το βαρύτερο μοντέλο της λίστας εξαιτίας της μπαταρίας του συστήματος (1.455 κιλά), το Peugeot e-208 «κοκκαλώνει» κι αυτό μετά από 36,4 μέτρα.

Στην 5άδα είναι επίσης το SEAT Ibiza FR & το Opel Corsa

Μέσα στα 5 καλύτερα μικρά στο φρενάρισμα βρίσκουμε επίσης τα SEAT Ibiza και Opel Corsa, με πολύ μικρές διαφορές. Πιο συγκεκριμένα, το αυτόματο SEAT Ibiza των 150 ίππων (1,5 ECO TSI) της σπορτίφ έκδοσης FR «κοκκαλώνει» στα 36,5 μέτρα, την ώρα που το βενζινοκίνητο Corsa των 130 ίππων (αυτόματο κιβώτιο) «κοκκαλώνει» στα 36,6 μέτρα.

4/5 μοντέλα της λίστας έχουν πίσω δισκόφρενα & μόνο το πρώτο i20 έρχεται με ταμπούρα

Μέσα στα 5 καλύτερα μικρά στο φρενάρισμα βρίσκουμε επίσης τα SEAT Ibiza και Opel Corsa, με πολύ μικρές διαφορές. Πιο συγκεκριμένα, το αυτόματο SEAT Ibiza των 150 ίππων (1,5 ECO TSI) της σπορτίφ έκδοσης FR «κοκκαλώνει» στα 36,5 μέτρα, την ώρα που το βενζινοκίνητο Corsa των 130 ίππων (αυτόματο κιβώτιο) «κοκκαλώνει» στα 36,6 μέτρα.
4/5 μοντέλα της λίστας έχουν πίσω δισκόφρενα & μόνο το πρώτο i20 έρχεται με ταμπούρα
Από εκεί και πέρα, ενδιαφέρον έχει το σύστημα πέδησης των μοντέλων. Το αν, δηλαδή, φέρουν πίσω ταμπούρα ή δισκόφρενα. Έχουμε μιλήσει στο παρελθόν για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τύπου φρένων. Γενικότερα στο μυαλό των περισσοτέρων η παρουσία ταμπούρων στους πίσω τροχούς δημιουργεί αρνητικές σκέψεις. Στην προκειμένη, βέβαια, το 1ο μοντέλο της λίστας (ατμοσφαιρικό Hyundai i20) φέρει ταμπούρα, ενώ τα άλλα τέσσερα δισκόφρενα.
 

Μάρκα/Μοντέλο Φρένα από 100 χλμ./ώρα (μέτρα) Τιμή-από Βάρος (κιλά) Τύπος φρένων Ε/Π
Hyundai i20 1,2 MPi 84 PS 5-MT 36,4   1.088 Αερ. Δίσκοι 253 χλστ./Ταμπούρα
Peugeot e-208 156 PS FL 36,4   1.455 Αερ. Δίσκοι 283/Δισκόφρενα 249 χλστ.
SEAT Ibiza FR 1,5 ECO TSI 150 PS DGS7 36,5   1.231 Αερ. Δίσκοι 283/Δισκόφρενα 249 χλστ.
Hyundai i20 1,0T 100 PS iMT 48V 36,5   1.165 Αερ. Δίσκοι 256 χλστ./Δισκόφρενα
Opel Corsa 1,2 Turbo 130 PS AT8 36,6   1.233 Αερ. Δίσκοι 276 χλστ./Δισκόφρενα 230 χλστ.

Hyundai
SEAT