• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πολυτελές, ικανό εντός και εκτός δρόμου, άνετο και φορτωμένο με hi-tech συστήματα, το Q5 αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή.

Πολυτελές και ευρύχωρο το εσωτερικό, όπως σε όλα τα Q5 άλλωστε.

Εντυπωσιακή ροπή και δυναμικές επιδόσεις εξασφαλίζει ο 2,0 TDI.

Η μόνιμη τετρακίνηση quattro υπό κανονικές συνθήκες μοιράζει τη ροπή μέσω κεντρικού διαφορικού Torsen σε ποσοστό 40/60 (εμπρός/πίσω).

Δοκιμή: Audi Q5 2,0 TDI S-Tronic

Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/8/2012

O ικανός 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας των 170 ίππων μπορεί να κάνει πιο αλμυρή την τιμή του Audi Q5, αλλά του ταιριάζει γάντι και ο οδηγός δε φοβάται πλέον τόσο τα έξοδα για καύσιμο…

 
Το Audi Q5 με το που ήρθε στην αγορά στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της κατηγορίας των premium μεσαίων SUV και όχι άδικα. Πολυτελές, ικανό εντός και εκτός δρόμου, άνετο και φορτωμένο με hi-tech συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή. Σήμερα η πετρελαιοκίνητη έκδοση 2,0 ΤDI των 170 ίππων αποτελεί μια εναλλακτική για όσους κάνουν αρκετά χλμ. το χρόνο και η κατανάλωση της βενζίνης αποτελεί πρόβλημα. 
 
Οπτικά το Q5 2,0 TDI ξεχωρίζει μόνο από το σχετικό λογότυπο στο πίσω δεξί μέρος. Η μεγάλη διαφορά όμως είναι στον… τιμοκατάλογο. Έτσι το τετρακίνητο πετρελαιοκίνητο Q5 κοστίζει 47.150 ευρώ με 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic), όταν το 2λιτρο TFSI των 180 ίππων ξεκινάει από 43.800 ευρώ, συνδυασμένο όμως μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων…
 
Στην πράξη δεν έχει αλλάξει τίποτα. ¶νετο, ήσυχο και ακλόνητο σε ευθείες και στροφές ελέω και της τετρακίνησης quattro με κεντρικό διαφορικό, το πετρελαιοκίνητο Q5 σε κερδίζει. Εντυπωσιακά είναι τα φρένα που μετρήσαμε (34,7 μ. για τα 100-0 χλμ./ώρα), ενώ πιο θετική εικόνα έχει και το τιμόνι, που έχει κάπως καλύτερη αίσθηση. Το πετρελαιοκίνητο Q5 θα ήταν η επιλογή μας χωρίς αμφιβολία, αν κάναμε περισσότερα από 15.000 χλμ. το χρόνο…
 
Eσωτερικό - Χώροι  Πολυτελές και ευρύχωρο
Τίποτα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό σε σχέση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα, με εξαίρεση την πρώιμη έναρξη της κόκκινης περιοχής του στροφόμετρου. Η εικόνα είναι εντυπωσιακή, η ποιότητα ανάλογη, ενώ διάχυτος είναι ο αέρας πολυτέλειας. Από τον εξοπλισμό φυσικά δε λείπει τίποτα, τόσο σε ότι αφορά την άνεση, όσο και την ασφάλεια των επιβατών. Χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2,807 μέτρων,οι χώροι είναι άνετοι ακόμα και για 5 ενήλικες. Μόνο το τούνελ της μετάδοσης κλέβει χώρο για τα πόδια ενός μεσαίου επιβάτη. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών έχει κορυφαία χωρητικότη τα 540 λτ., ενώ το πίσω κάθισμα σύρεται κατά μήκος σε απόσταση 10 εκατοστών.
 
Kινητήρας-Επιδόσεις: Και «πάει» και δεν καίει 
O 16βάλβιδος 2,0 diesel κινητήρας με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και φίλτρο μικροσωματιδίων αποδίδει 170 ίππους, είναι ιδιαίτερα ελαστικός από χαμηλά, έχει σχετικά μεγάλο εύρος λειτουργίας, είναι ήσυχος, πολιτισμένος και χωρίς κραδασμούς. 
 
Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο S-Tronic και τη ροπή των 350 Nm στις 1.750 σ.α.λ. (!) κινεί εντυπωσιακά το κάθε άλλο από ελαφρύ αμάξωμα. Τα 0-100 χλμ. / ώρα έρχονται σε μόλις 9,1 δλ., η τελική φτάνει τα 200 χλμ./ώρα και οι ρεπρίζ είναι ιδιαίτερα τονισμένες (60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα με kickdown σε 5,3 και 6,9 δλ. αντίστοιχα). Και φυσικά  όλα αυτά με την κατανάλωση στα 7 λτ./100 χλμ. (εκπομπές CO2: 184 γρ./χλμ.)

Tags: AUDI, AUDI Q5