Το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Ford παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας του.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Ford παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας του.

Δοκιμή: Ford C-MAX 1,6 TDCi

29.634 Επισκέψεις στο άρθρο (23/10/2012)

Το Ford C-Max με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, τεχνολογίας TDCi, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική χρηστικότητα με την οικονομία στις μετακινήσεις.

Το Ford C-Max είναι ένα από τα μοντέλα που συνέδεσαν την ύπαρξή τους με τη γέννηση της υποκατηγορίας των μικρομεσαίων πολυχρηστικών. Παρουσιάστηκε λίγο πριν το Focus δεύτερης γενιάς και βάσισε την ιδιαιτερότητά του στα οδικά χαρακτηριστικά που υποσχέθηκαν εξ αρχής δυναμισμό που δεν είχαν ξαναδεί τα MPV. 
Στη νέα του γενιά, που παρουσιάστηκε και αυτή πριν το νέο Focus, στο πάτωμα του οποίου βασίζεται, το C-Max περνάει την καλύτερη περίοδο της καριέρας του, από κάθε άποψη. Στην έκδοση diesel της δοκιμής, στα πλεονεκτήματα του μοντέλου προστίθεται και ένας κινητήρας που χαρίζει οικονομία, χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς σε επιδόσεις. 
Από έξω εμφάνιση
Το αμάξωμα έχει compact διαστάσεις για MPV, και πάνω του έχουν αποτυπωθεί όλες οι αισθητικές αξίες της φίρμας. Το αποτέλεσμα δείχνει σύγχρονο και αεροδυναμικό, ίσως και πιο αρμονικό αισθητικά από το ίδιο το Focus. Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη. Η εξαιρετική (και ελαφρώς ανεβασμένη) θέση οδήγησης πλαισιώνεται από ένα σύγχρονο (στα μοντέρνα μοτίβα της Ford) ταμπλό. 
Η εργονομία είναι καλή, με εξαίρεση τα χειριστήρια στο τιμόνι, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι απρόσκοπτη. Τα υλικά έχουν καλή ποιότητα, αλλά μέτριο φινίρισμα, ενώ η συναρμογή φαίνεται ανθεκτική. Εσωτερικά, ωστόσο, το πλεονέκτημα παραμένουν οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αλλά και οι δυνατότητες τμηματικής αναδίπλωσης και αφαίρεσης του πίσω καθίσματος. 
Στο δρόμο κλασσικό Ford 
Τo μεγαλύτερο βάρος και το υψηλότερο κέντρο στο C-Max έναντι του Focus, δεν έχουν επηρεάσει ενοχλητικά το δυναμισμό του συνόλου στο δρόμο. Έτσι, το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Ford παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά παραδείγματα, ακόμα και αν αξιολογηθεί ως μικρομεσαίο. Οι κλίσεις είναι λογικές, το αμάξωμα δεν πλέει στις αλλαγές πορείας, είναι πολύ ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο και σίγουρο στις στροφές. Αυτό, χωρίς να χάνει την άνεσή του που είναι και το ζητούμενο. Επιπροσθέτως, το τιμόνι έχει κορυφαία λειτουργία, τα φρένα σωστή απόδοση και το πλαίσιο μοιάζει γενικώς ανθεκτικό και στιβαρό. 
Ο κινητήρας κερδίζει με την οικονομία του
Το μοτέρ που κινεί την diesel έκδοση του C-Max είναι το γνωστό 1.600 TDCi με 115 ίππους και 270 Nm ροπής. Για τα 1.400 κιλά του αυτοκινήτου, οι επιδόσεις που προσφέρει είναι ανταγωνιστικές, ειδικά οι επιταχύνσεις εν κινήσει. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και πιο αποδοτική στο μεσαίο φάσμα των στροφών, ενώ, όποτε χρειάζεται αλλαγή το 6άρι κιβώτιο, τη διεξάγει με ευκολία και ακρίβεια. Το μεγάλο πλεονέκτημα του μοτέρ παραμένει η οικονομική του λειτουργία, και οι χαμηλοί ρύποι, που παρασύρουν προς τα κάτω και τα πάγια έξοδα. 
Συμπέρασμα
Το πακέτο που προσφέρει το C-Max με το diesel κινητήρα είναι πολύ δύσκολο να αγνοηθεί από έναν οικογενειάρχη που χρειάζεται πραγματικές ανέσεις και δε θέλει να χάσει τη ζωντάνια της οδήγησης. Το κόστος, σε συνδυασμό με το βασικό εξοπλισμό είναι λογικό, οι χώροι είναι άνετοι, η οδηγική εμπειρία είναι σωστή και η οικονομία καυσίμου πλεονεκτική. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto