Στο δρόμο το up! είναι άνετο με ποιοτική κύλιση που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το ESP, στη βασική αυτόματη έκδοση, είναι στάνταρ.

Το 5τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι αθόρυβο, ζυγίζει ελάχιστα, προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση στο up! από την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση, αλλά κομπιάζει στις γρήγορες αλλαγές.

Στο εσωτερικό το up! προσφέρει καλή ποιότητα κατασκευής, άνεση χώρων και χρηστικότητα.

Δοκιμή: VW up! ASG

9.678 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/12/2012

Με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου, το VW up! τονίζει ακόμα περισσότερο τον αστικό του χαρακτήρα, αφού το σταμάτα – ξεκίνα μέσα στην πόλη διευκολύνεται με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο.

 
Το VW up! αποτελεί τη σύγχρονη πρόταση της γερμανικής εταιρείας για ένα αυτοκίνητο πόλης που ανήκει στη μίνι κατηγορία.Το μοντέλο κυκλοφορεί εδώ και περίπου ένα χρόνο στην ελληνική αγορά, ενώ τώρα, η VW το διαθέτει και στην έκδοση ASG που εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων, όπως το μοντέλο της δοκιμής. 

Ικανοποιητικές επιδόσεις με καλή ευχρηστία 
Στην έκδοση της δοκιμής, το VW up! εξοπλίζεται με 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1 λίτρου που αποδίδει 60 ίππους. Το κιβώτιο της έκδοσης είναι αυτόματο σειριακό, πράγμα που σημαίνει ότι, αντικαθιστά το συμπλέκτη στις αλλαγές ταχυτήτων. Έχει 5 σχέσεις και προσθέτει μόλις 3 κιλά στο βάρος του αυτοκινήτου. Στην πράξη, το κιβώτιο δεν επιβαρύνει τις καλές επιδόσεις που μπορεί να χαρίζει το μικρό μοτέρ στο ελαφρύ αμάξωμα του up! (στο 0-100 είναι μόλις 0,5 δλ. πιο αργό), ενώ η μέση κατανάλωση είναι κατά 0,1 λτ./100 χλμ. πιο χαμηλή.  Oι αλλαγές δεν είναι, τόσο ομαλές, όσο σε ένα κλασσικό κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, πράγμα που σημαίνει ότι, δε λείπει ένα κόμπιασμα, στις γρήγορες αλλαγές. 
Επίσης λείπουν τα χειριστήρια στο τιμόνι που διευκολύνουν τις χειροκίνητες αλλαγές. Ωστόσο, το κιβώτιο είναι αθόρυβο και πολιτισμένο στη λειτουργία του. 

Οδική συμπεριφορά: ¶νετο και ευέλικτο 
Με εξαίρεση το αυτόματο κιβώτιο, το VW up! δε διαφέρει σε τίποτα από τις απλές εκδόσεις του. Το αυτοκίνητο είναι πολύ ευέλικτο στην πόλη, αλλά και σταθερό έξω από αυτή σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. 
H ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Παράλληλα, το αυτόματο up! διατίθεται από τη βασική έκδοσή του με σύστημα ευστάθειας ESP, γεγονός που του δίνει  πλεονέκτημα όσον αφορά στα επίπεδα πρόσφυ-σης και ασφά-λειας. 

Συμπέρασμα 
Το VW up! με το αυτόματο κιβώτιο ASG διατίθεται με επιπλέον κόστος 780 ευρώ, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να λάβει υπόψη του πως, το βασικό επίπεδο εξοπλισμού δεν είναι το βασικό όλης της γκάμας του μοντέλου (take), αλλά το αμέσως επόμενο (move). Έτσι, στον εξοπλισμό, περιλαμβάνονται επιπλέον οι βασικές ηλεκτρικές λειτουργίες (παράθυρα, κλειδαριές), αλλά και το ESP. Ωστόσο, το κόστος  των 11.310 ευρώ κρίνεται τσιμπημένο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σε κάθε περίπτωση, το up! είναι ένα καλοφτιαγμένο μίνι αυτοκίνητο που με το αυτόματο κιβώτιο γίνεται ιδανικό για τις μετακινήσεις στην πόλη, ενώ μπορεί άνετα να ταξιδέψει και έξω από αυτή.