Μέσω του αισθητήρα περιστροφής (yaw sensor) και ανάλογα με την πλευρική επιτάχυνση, μεταφέρεται ροπή στον πίσω άξονα, ώστε να βελτιώνεται η τροχιά του αυτοκινήτου με πιο σπορτίφ τρόπο.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μέσω του αισθητήρα περιστροφής (yaw sensor) και ανάλογα με την πλευρική επιτάχυνση, μεταφέρεται ροπή στον πίσω άξονα, ώστε να βελτιώνεται η τροχιά του αυτοκινήτου με πιο σπορτίφ τρόπο.

Toyota: Integrated Dynamic Drive System

6.626 Επισκέψεις στο άρθρο (18/4/2013)

Το αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης της ροπής, συνδυάζει άρωμα από σπορ αίσθηση στην άσφαλτο και καλύτερες δυνατότητες εκτός δρόμου.

Τι είναι;Το Toyota RAV4 της τέταρτης γενιάς, είναι εφοδιασμένο με ένα νέο σύστημα τετρακίνησης που η Toyota ονομάζει Integrated Dynamic Drive System (IDDS). Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης Integrated Active Drive System (IADS), που διέθετε και το προηγούμενο μοντέλο.Είναι ένα απλό σαν κατασκευή και λειτουργία σύστημα, αλλά ταυτόχρονα και «σοφιστικέ». Χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη για τη μεταφορά της ροπής στον πίσω άξονα. Τα καινούργια στοιχεία στην τετρακίνηση του μεσαίου SUV είναι η λειτουργία «Sport» και το νέο σύστημα Δυναμικού Ελέγχου της Ροπής.Πώς λειτουργεί;Το IDDS είναι ένα διαδραστικό ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο συντονίζει τα δεδομένα που λαμβάνει από ένα πλήθος αισθητήρων, όπως τη διαχείριση της ροπής μεταξύ του εμπρόσθιου και του πίσω άξονα, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (VSC), την κατεύθυνση του τιμονιού, τη στιγμιαία ταχύτητα και γωνιακή ταχύτητα, με σκοπό να επιτύχει το καλύτερο δυνατό κράτημα και κατΆ επέκταση καλύτερη ενεργητική ασφάλεια.Κατά την εκκίνηση σε οδόστρωμα με μειωμένη πρόσφυση, η ροπή μεταφέρεται και στον πίσω άξονα σε ποσοστό έως 50%. Όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 25 χλμ./ώρα, η λειτουργία επιστρέφει αυτόματα στην επιλογή «Normal». ΣΆ αυτή την περίπτωση, η ροπή μεταφέρεται μόνο στον εμπρόσθιο άξονα για μείωση της κατανάλωσης. Αν οι αισθητήρες αντιληφθούν απώλεια πρόσφυσης, αυτόματα μεταφέρεται ποσοστό της ροπής και στον πίσω άξονα.Αν το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας διαγνώσει ότι, το αυτοκίνητο αποκλίνει από την κανονική τροχιά του, τότε το σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης στο τιμόνι δημιουργεί ροπή βοηθώντας τον οδηγό να κινηθεί με λίγο «ανάποδο τιμόνι».
Αν το σύστημα αντιληφθεί βίαιη επιβράδυνση, «προσπερνά» τη λειτουργία κατανομής της ροπής δίνοντας προτεραιότητα στο ABS και το VSC.Στη λειτουργία «Lock» για οδήγηση εκτός ασφάλτου ή σε χιονισμένο τερέν, η ροπή κατανέμεται ισόποσα ανάμεσα στους δύο άξονες σε ταχύτητα έως τα 40 χλμ./ώρα. Υπερβαίνοντας αυτή την ταχύτητα, το σύστημα αυτόματα επιστρέφει στη λειτουργία «Normal».Αίσθηση τετραδιεύθυνσηςΗ νέα λειτουργία «Sport», δίνει επιπλέον δυνατότητες στο σύστημα τετρακίνησης, που στην πράξη θυμίζει παθητική τετραδιεύθυνση. Δηλαδή σα να στρίβουν και οι πίσω τροχοί. Στην είσοδο της στροφής, το IDDS στέλνει τη ροπή στον πίσω άξονα σε ποσοστό 90:10. Αναλόγως συνθηκών, το ποσοστό της ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει μέχρι το 50% και να μειωθεί φτάνοντας στην έξοδο της στροφής. Η διαδικασία αυτή συνδυάζεται με μεταβολή στην υποβοήθηση του τιμονιού που μειώνεται για πιο βαριά αίσθηση και πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

Στο νέο RAV4 υπάρχει μία επιπλέον λειτουργία στο σύστημα τετρακίνησης, πιέζοντας τον διακόπτη Sport στην κεντρική κονσόλα.

Στο νέο RAV4 υπάρχει μία επιπλέον λειτουργία στο σύστημα τετρακίνησης, πιέζοντας τον διακόπτη Sport στην κεντρική κονσόλα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

LINGLONG VS TRAZANO
peugeot