ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Η σήραγγα Καλλιδρόμου είναι πλέον, η μεγαλύτερη σιδηροδρομική στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.

Η σήραγγα Καλλιδρόμου είναι πλέον, η μεγαλύτερη σιδηροδρομική στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.

Η σήραγγα Καλλιδρόμου ολοκληρώθηκε

2.837 Επισκέψεις στο άρθρο (23/5/2013)

Μετά την ολοκλήρωση της σήραγγας Καλλιδρόμου, ανοίγει σύντομα ο δρόμος για την ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

autotriti team

Ύστερα από καθυστέρηση πολλών ετών, η διάνοιξη της σήραγγας του Καλλιδρόμου, στο νομό Φθιώτιδας, από την ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. θεωρήθηκε το δυσκολότερο, στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ πλέον ανοίγει το δρόμο για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.Εξάλλου, η σήραγγα Καλλιδρόμου είναι πια, η μεγαλύτερη σιδηροδρομική στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Αποτελείται από 2 σήραγγες μονής γραμμής συνολικού μήκους 18.072 μέτρων. Μάλιστα, η γεωλογική σύσταση του βουνού, τη συγκατατάσσει, ανάμεσα στις πιο δύσκολες σήραγγες παγκοσμίως κι αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης της, που από το 2011 έφτασε να αναθεωρηθεί 3 φορές μέχρι σήμερα.Χαρακτηριστικό μάλιστα, είναι, ότι οι εργασίες ξεκίνησαν το 1997 αλλά δεν είχαν εκτιμηθεί σωστά οι τεχνικές δυσκολίες, με αποτέλεσμα να περάσουν 14 χρόνια για την ολοκλήρωση του έργου.Πλέον, το μόνο που απομένει, είναι να ακολουθήσει η ηλεκτροκίνηση, η τηλεδιοίκηση κι η παράδοση της, που θα γίνει καταληκτικά, το 2015. Οι μέγιστες ταχύτητες, όσον αφορά στο σχεδιασμό της σήραγγας, θα είναι μέχρι 200 χλμ/ώρα (σε 19 χιλιόμετρα σταθερής επιδομής με εγκιβωτισμό των γραμμών επί σκυροδέματος).Ειδικότερα, σε δηλώσεις κατά την παράδοση της διάνοιξης, ο αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, τόνισαν τη σημαντικότητα του έργου. Μίλησαν για το πόσο θα συντομεύσει η απόσταση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μέσω του συγκεκριμένου έργου, στο νομό Φθιώτιδας (Τιθορέα-Λιανοκλάδι) και πόσο θα συμβάλει στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών δικτύων. Σημειωτέον δε, ότι το έργο έχει προϋπολογισμένο κόστος 350 εκατ. ευρώ.Ταυτόχρονα τέλος, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, που ξεκινούν από Σεπτέμβριο στο κεντρικό τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, μέχρι το 2015, προβλέπεται να συνδεθεί η Ελλάδα (στον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), με τον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Smart
katoxoi nexen